کد خبر 1139579
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
بولتون و نتانیاهو دره اردن

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای از رژیم صهیونیستی خواست تا عملیات تخریب دره اردن را متوقف کند.

به گزارش مشرق، پیتر استانو روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای گفت: این هفته نیروهای اسرائیلی اقدام به تخریب بیش از ۷۰ ساختمان مسکونی و تاسیسات بهداشتی کردند که متعلق به ۱۱ خانواده فلسطینی با ۴۱ کودک ساکن در شمال دره اردن بود. این سطح گسترده از عملیات تخریب بار دیگر نشان‌ دهنده روند تاسف‌بار مصادره و تخریب ساختمان‌های فلسطینی از ابتدای امسال است. این اقدامات در حالی رخ می‌دهد که نیروهای اسرائیلی تهدید کرده‌اند که یک دستگاه مدرسه فلسطینی در مرکز کرانه غربی را تخریب خواهند کرد در حالی که هزینه مالی آن از سوی اتحادیه اروپا و چند کشور اروپایی تامین شد.

بیشتر بخوانید:

چراغ سبز نتانیاهو برای ساخت شهرک‌های صهیونیستی

درخواست تحلیلگر صهیونیست از پادشاه و ولیعهد سعودی/ اعتراف ژنرال اسرائیلی به اقتدار حزب‌الله

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  همچنین با بیان اینکه ۵۲ مدرسه فلسطینی دیگر در معرض تخریب قرار دارند خاطر نشان کرد که اتحادیه اروپا بر ضرورت حفاظت از کودکان و حق آن‌ها برای آموزش در یک محیط ایمن تاکید دارد. وی بیان کرد؛ آموزش حق ابتدایی بشر است که باید مورد حفاظت قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی افزود: اتحادیه اروپا از اسرائیل می‌خواهد تا عملیات هایی مانند تخریب ساختمان‌هایی را که اتحادیه اروپا هزینه احداث آن را تامین کرده، با در نظر گرفتن شرایط فراگیری ویروس کرونا متوقف کند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس