کد خبر 1139340
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۸
توقیف - کراپ‌شده

اداره تحقیقات فدرال آمریکا می‌گوید به دستور وزارت دادگستری این کشور، ۲۷ دامنه مربوط به وبگاه‌های ایرانی به دلیل تلاش برای اثرگذاری روی ذهن مخاطبان آمریکایی و خارجی، مسدود و توقیف شدند.

به گزارش مشرق،  وزارت دادگستری ایالات متحده بامداد پنجشنبه دستور مسدودسازی و توقیف دامنه‌های ۲۷ وبگاه ایرانی را به بهانه تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا صادر کرد.

اداره تحقیقات فدرال سان‌فرانسیسکو (اف‌بی‌آی) با صدور بیانیه‌ای در این باره مدعی شد: «همانطور که در اسناد توقیف آمده است، تمام ۲۷ دامنه در نقض تحریم‌های آمریکا استفاده می‌شدند که [با این توقیف] دولت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هدف قرار گرفتند».

به نوشته وبگاه این اداره، چهار دامنه از این وبگاه‌ها مروبط به خروجی‌های خبری بود اما به بهانه ارتباط با سپاه پاسداران و تلاش برای اثرگذاری روی مخاطبان آمریکایی مسدود شدند. مابقی دامنه‌ها اما مخاطبان در نقاط مختلف جهان را هدف گرفته بودند.

بر این اساس، دادستان اندرسون در این باره مدعی شد: «توقیف ۲۷ [دامنه] در امروز، گام مهم دیگری علیه کارزار جهانی دروغ‌پراکنی ایران است. این کار ادامه خواهد داشت. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم علاقه ایران به اخبار جعلی، بر تعهد ما به مُر قانون غلبه کند».

«جان دِمِرز» دستیار دادستان کل امنیت ملی آمریکا نیز ادعا کرد: «تا زمانی که سران ایران تلاش می‌کنند از طریق حمایت دولتی از تروریسم و گروگان‌گیری، جهان را بی‌ثبات کنند، ما نیز به اجرای تحریم‌های آمریکا و برداشتن گام‌های قانونی برای مقابله با آنها ادامه می‌دهیم».

به نوشته این پایگاه خبری، «کریگ فِیر» مأمور ویژه اف‌بی‌آی در این حوزه، اظهار داشت: «اف‌بی‌آی به صورت تهاجمی در حال تحقیق درباره هر مدرکی از نفوذ خارجی و انتشار غیرقانونی اطلاعات غلط توسط کشورهای متخاصم است... به لطف همکاری مداوم ما با گوگل، فیسبوک و توئیتر، اف‌بی‌آی توانسته کارزار پروپاگاندای ایران را مختل کند».

این در حالی است که ماه گذشته نیز، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شده ۹۲ دامنه اینترنتی مورد استفاده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مسدود کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    2 0
    آهای کاسه لیسهای بایدن یا ترامپ!!!! دموکور کورانه سی آمریکایی داره هر روز بیشتر متجلی میشه. خخخخخخخ
  • IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    1 0
    برای کسانی که دم از آزادی آمریکایی میزدند و به فیلترینگ داخلی ایراد میگرفتند آقای روحانی آقای جهرمی وقت آن رسیده است که بیدار شوید !؟ چرا باید دهها برنامه و سایت مثل اینستاگرام روزانه با انواع وواقسام جعلیات و فحشا و ...مغز جوانان و خانواده های ایرانی رو هدف قرار بدند در صورتی که خود آمریکا تو این مدت برنامه تیک تاک و چندین سایت ایرانی و چینی و روسی به بهاته های مختلف فیلتر کرد
  • سید امیر حسینی IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    6 0
    #آمریکا رو به افول است و #ما باید قوی شویم.
  • ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    3 0
    ازادی بیان یعنی این !
  • ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    1 0
    به درک. تلاش احمقانه آمریکای گرگ پیر و جنایتکار و منافقین و صهیونیستها و سعودیها سوژه ای هست در نوع خودش. هر کاری که میکنن به ضررشون تموم میشه. اصطلاحا در دایره سوء و دایره ضرر افتادن ( به قول قرآن « علیهم دائرة السوء » ). اون از فلسطین و یمن و قضیه ترور سردارسلیمانی و ابومهدی که رسما تبدیل شدن به باتلاق آمریکا و استکبارجهانی... در قضیه فلسطین و یمن دیدید که آمریکا و سعودی گند زدن به بقاء آمریکا و سعودی. واقعا دیدنی و جالبه. آمریکا مسدود میکنه ضرر میکنه مسدود نمیکنه بازم ضرر میکنه. برام جذابه آیه « علیهم دائرة السوء »..مرگ بر آمریکا
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 0
    یه نکته جذاب خوشگل بگم و برم. تلاش احمقانه آمریکای جنایتکار و منافقین و صهیونیستها و سعودیها سوژه ای هست در نوع خودش. آمریکا مسدود میکنه. ضرر میکنه. مسدود نمیکنه. بازم ضرر میکنه. هر کاری که میکنن به ضررشون تموم میشه. اصطلاحا در دایره سوء و دایره ضرر افتادن ( به قول قرآن « علیهم دائرة السوء » ). چه گرداب مغناطیسی قدرتمندی داره این آیه « علیهم دائرة السوء »..اون از فلسطین و یمن و قضیه ترور سردارسلیمانی و ابومهدی که رسما تبدیل شدن به باتلاق آمریکا و استکبارجهانی. در قضیه فلسطین و یمن دیدید که آمریکا و سعودی رسما در حال غرق شدن هستن. واقعا دیدنی و جالبه.مرگ بر آمریکا
  • حاج قاسم IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    0 0
    قابل توجه وزیر محترم ارتباطات که ۷ ساله راه اندازی شبکه ملی اطلاعات رو به تعویق انداخته چرا اینستا فیلتر نمیشه؟ چرا واتساپ اسراییلی شده پیامرسان اول ایران؟ اینها خیانت نیست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس