کد خبر 1139232
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی آن سوی منطقه نوشت: در حالی که آرای ایالتهای حیاتی کاملا شمرده نشده، ترامپ سعی کرد خود را پیروز انتخابات نشان دهد.این کابوسی بوده که بسیاری از خبرنگاران و استراتژیست‌های سیاسی از آن واهمه داشتند. وی سعی می‌کند تا در مورد قانونی بودن انتخابات تشکیک ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:

وضعیت بایدن و ترامپ در ایالت‌های باقیمانده

او کلید واژه تقلب در انتخابات را مطرح کرد. آرای میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسن می‌تواند نتایج را تعیین کند اما ترامپ حرف دیگری می‌زند اما توانایی آن را هم ندارد که یک طرفه خود را برنده اعلام کند.»این پاراگراف از گاردین خلاصه همه اتفاقاتی است که در جریان ۲۴ساعت اخیر درانتخابات آمریکا گذشته است. هرچه زمان می‌گذرد و بر خلاف میل ترامپ آرای پستی به آمار ایالت‌های باقی‌مانده اضافه می‌شود، چشم‌انداز پیروزی بایدن مستحکم‌تر می‌شود.

درواقع تکلیف رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به ایالات آریزونا، جورجیا، ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا بستگی دارد. به نظر می‌رسد که آریزونا به سمت بایدن گرایش دارد، این به معنای آن است که دموکرات‌ها باید آرای دو ایالت از سه ایالت ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا را به دست آوردند تا پیروزی خود را تضمین کنند. جو بایدن به غیر از ویسکانسین که با اختلاف ۲۰۶۹۷ رأی پیروز شد،در دو ایالت دیگر عقب است، اما شمارش آرای باقیمانده به نفع دموکرات‌هاست و ممکن است بتواند او را جلو بیندازد.

در پنسیلوانیا بیش از ۱/۴ میلیون رای پستی باقی مانده که شمارش آن روزها طول خواهد کشید. شهرهای بزرگ در میشیگان (دیترویت) هنوز به طور کامل گزارش شمارش آرا را نداده‌اند. این شهرها به شدت به سمت دموکرات‌ها متمایل هستند.در همین حال، وضع جورجیا نامشخص است. نتایج شمارش آرا در آتلانتا نیز به دلیل شکستگی لوله آب در یکی از حوزه‌های شمارش آرا به تاخیر افتاده است. پیروزی برای دموکرات ها در جورجیا به معنای آن است که جو بایدن فقط باید در یکی از ایالت‌های غرب میانه پیروز شود.

ترامپ هم  در حال غر زدن است و شاید بخواهد نتیجه نهایی انتخابات را به سیر حقوقی منوط کند، اما اگر بایدن همه ایالت‌های فوق را ببرد، ساکن فعلی کاخ سفید سخت می‌تواند پیروزی او را زیر سوال ببرد. ترامپ دیشب در توئیتی تلویحاً مدعی دستکاری آرای انتخاباتی خود شد و نوشت: "سه شنبه شب من قاطعانه در تقریباً تمام ایالت‌های تحت اداره و کنترل دموکرات‌ها جلو افتاده بودم. همزمان با شمارش آن آرای قلابی عجیب، این برتری‌ها یکی پس از دیگری به طرز معجزه‌آسایی از دست رفتند.  

خیلی عجیب بود و «متصدیان اخذ رأی» کار را کاملاً اشتباه پیش بردند."واقعا هم تا ساعات سه یا چهار بعد از ظهر دیروز شانس بایدن خیلی کم شده بود، ولی هرچه به شب نزدیکتر شدیم نتایج به نفع بایدن تغییر کرد. خلاصه این که کماکان وضعیت ۵۰-۵۰ هست و کسی نمی‌داند برنده انتخابات بایدن خواهد بود یا ترامپ هر چند کفه آرا به نفع بایدن سنگین تر است. انتظار می‌رود نتیجه ایالت میشیگان و نوادا تاصبح پنجشنبه مشخص شده باشد.

به گفته مسوولان ایالتی  احتمالا شمارش آرا در پنسیلوانیا تا جمعه طول بکشد، هرچندبرخی کارشناسان حتی یک هفته را برای اعلام نتیجه نهایی پیش بینی کرده و علت آن را طولانی شدن شمارش آرای پستی دانسته اند که این بار به دلیل شیوع کرونا در مقایسه با دوره های قبلی انتخابات آمریکا بسیار گسترده بوده است ولی اگر کار به دادگاه کشیده شود حتی شاید هفته ها نتایج مشخص نشود.نکته قابل تامل اینست که ترامپ مدعی « پیروزی بزرگ شده» اما گفته که دموکرات ها در صدد تقلب و « دزدیدن نتایج انتخابات» هستند و قصد دارد به دادگاه عالی شکایت کند و در مقابل بایدن هم به طرفدارانش گفته است که در مسیر پیروزی قرار دارد و بهتر است تا شمارش آخرین ارا صبر کنند.

ستاد انتخاباتی بایدن هم گفته است که چنانچه ترامپ مناقشه بر سر انتخابات را به دیوان عالی بکشاند شکست خجالت‌آوری خواهد خورد. هواداران ۲ طرف نیز در برخی شهرها به خیابان آمده و باهم درگیر شده اند .به نظر می رسد نه ترامپ قصد پاپس کشیدن دارد و نه بایدن.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    3 7
    دیدیدبالاخره بایدن شدحالا منتظرریزش ارز وسکه و...باشیداین ترامپ دیوانه همه کاربامردم ماکرده بودقطعا بابایدن وضع بهترمیشه احساسی نظرندیدهمه مثل هم نیستن هرکسی نسبت به ناسیونالیست افراطی یعنی ترامپ بهتره
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
      3 1
      بایدن یعنی دوباره چند وقت دولت مردم را به بهانه برجام سر کار می گذارند و آخرش هیچ
    • FR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
      1 0
      لطفا برای شمردن جوجه ها تا اخر پاییز طاقت داشته باشید . مغرور به اول نشو اخر نگر 9735
    • ایرانی IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
      0 1
      معلومه از امروز برنامه شاد رو نصب کردی..
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
      1 0
      قطعا هرکسی بهترازترامپه
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    1 1
    "در آتلانتا نیز به دلیل شکستگی لوله آب در یکی از حوزه‌های شمارش آرا به تاخیر افتاده است" چند سال پیش اگر می گفتی این اتفاقات قراره توی آمریکا بیفته غربگداها آدم را به سفاهت متهم می کردند. چوب خدا صدا نداره هر کی بخوره دوا نداره
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    1 0
    ترامپ یک ناسیونالیست به شدت افراطی بودهرچنداقتصادامریکاروشکوفا کرداما تمام جهان بخصوص کشورماازشرش اذیت شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس