کد خبر 1139169
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
ترامپ: آرای من تک‌تک ناپدید شدند!

وانگ ونبین سخنگوی وزارت امورخارجه چین روز چهارشنبه در مصاحبه مطبوعاتی در پکن گفت که پکن درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موضع‌گیری نمی‌کند.

به گزارش مشرق، وی خاطر نشان کرد که موضوع انتخابات ریاست جمهوری آمریکا  مسائل داخلی آن کشور است و پکن درباره آن موضع‌گیری نمی‌کند. انتخابات همچنان در جریان است و نتیجه آن مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید:

واکنش دموکرات‌ها به تهدید ترامپ

سخنگوی وزارت امورخارجه چین در بخش دیگری از این مصاحبه درباره حملات اخیر در اتریش و کشته شدن یک شهروند چینی - اتریشی و زخمی شدن یک تبعه دیگر چین، گفت: پکن به شدت از این حمله شوکه شده است. تروریسم خشن دشمن مشترک بشریت است.

وی افزود: چین با هر شکل و نوع تروریسم و جنایات خشونت آمیز مخالف است. ما برای قربانیان سوگواری می‌کنیم و با خانواده‌های داغدیده و مجروحان ابراز همدردی کرده و به آنان تسلیت می‌گوییم. سفارت چین در اتریش در ارتباط نزدیک با مقامات محلی و کمک به موقع به شهروندان چینی در اتریش است.

وانگ در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد وزارت امورخارجه آمریکا برای فروش پهپادهای مدل ام کیو - ۹ بی به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار به تایوان در روز سه شنبه گفت: موضع چین در مورد فروش تسلیحات آمریکا به تایوان ثابت و روشن است. می‌خواهم دوباره تأکید کنم که فروش اسلحه از سوی ایالات متحده به منطقه تایوان به شدت ناقض اصل چین واحد و بیانیه‌های مشترک چین-آمریکا در ارتباط با این اصل است. 

وی تاکید کرد که فروش‌ تسلیحات به تایوان، مداخله آشکار در امور داخلی چین و نقض حق حاکمیت و امنیت ملی این کشور و ارسال علائم  نادرست برای استقلال طلبان تایوانی است و در نهایت به روابط چین و آمریکا و صلح و ثبات تنگه تایوان لطمه می‌زند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    4 0
    افرین بهتون! خودتون رو از دلار نجات دادین و کمر اقتصاد امریکا رو شکستین. کاش کاسه لیسان داخلی یاد بگیرن که بایدن و ترامپ فرق ندارن و ایران باید از شر دلار سیاه نجات پیدا کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس