کد خبر 1139812
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
عبدالباری عطوان: آمریکا به سمت جنگ داخلی حرکت می‌کند

عبدالباری عطوان در تحلیل جدید خود نوشت: آمریکا در حال سوق یافتن به سمت جنگ داخلی و کشتار نژادی و منطقه‌ای است.

به گزارش مشرق، عبدالباری عطوان نویسنده سرشناس جهان عرب با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا گفت: آمریکا که آن را به عنوان بهشت برابری و مساوارت و همزیستی بین نژادها و اتباع ادیان مختلف تحت حمایت شدید قانون می شناسیم، در حال سوق یافتن به سمت جنگ داخلی و کشتار نژادی و منطقه‌ای است و دلیل این وضعیت نیز دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور و چنگ زدن او به قدرت، خودخواهی و حس برتربینی و نیز باج خواهی او است.

وی افزود: هیچ گاه تصور نمی‌کردیم گروههایی از تندروهای نژادپرست سفید پوست حامی ترامپ را سوار بر زره پوش‌هایی ببنیم که به سلاح سنگین مجهز هستند و برای ترساندن مردم در خیابان‌های شهرهای حامی رقیب دموکرات او گشت بزنند.

عبدالباری در یادداشت تحلیلی خود در پایگاه خبری- تحلیلی رای الیوم ، نوشت: همچنین هرگز انتظار نداشتیم قفسه‌های فروشگاههای سلاح در بیشتر ایالت‌های آمریکا از تفنگ‌ها و تیربارها و مهمات خالی شود آن هم در حالی که گزارش‌هایی از فروش حدود 20 میلیون قبضه سلاح فقط در چند ماه اخیر شنیده می‌شود.

وی تاکید کرد: با نگاه به این وضعیت می‌توان متوجه شد که چرا ترامپ به آغوش لابی سلاح خزیده و مانع هرگونه رویکرد تغییر قوانین در این خصوص است.

به عقیده عبدالباری ، آمریکا تغییر خواهد کرد اما به سرعت به سمت بدتر شدن پیش می رود و چه بسا به زودی عظمت خود را از دست می‌دهد.

این نویسنده عرب زبان در پایان یادداشت خود نوشت : ما که از این زورگویی آمریکا و باجخواهی آن درد کشیده‌ایم و همچنان درد می کشیم چیزی برای از دست دادن نداریم بلکه چه بسا فروپاشی آمریکا و از هم پاشیدگی آن اغاز برخاستن ما و بیرون رفتن از همه انواع بحران ها باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    3 1
    به نظر من که هنوز اتفاق غیرطبیعی در روند انتخابات و تحولات مرتبط با آن به وجود نیامده ..! ارزیابی ها مسائل رو معمول میبینند.
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    4 0
    ان شاءالله به زودی جنگ داخلی تمام عیاری درآمریکا آغازشده که منجربه فروپاشی کامل آمریکا خواهدشد!(والبته سکته آمریکاپرستان )
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      0 0
      ان شاءالله
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    4 0
    من که از الان حمایت میکنم. ملت آمریکا به پا خیزیییییییییییییید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس