حسین شریعتمداری نمایه

مدیر مسئول کیهان تاکید کرد: دوران دیپلماسی التماسی و تحمیل فاجعه ناشی از آن گذشته است. ایران اسلامی باید برای ورود دوباره آمریکا به برجام شرط بگذارد و لغو همه تحریم‌ها شرط ورود آمریکا به برجام است.

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان، گفت: یک جریان سیاسی که مسائل اقتصادی کشور را به آمریکا و برجام گره زده  و سفره مردم را هر روز کوچکتر از روز قبل کرده است، این روزها  بار دیگر به انتخابات آمریکا دخیل بسته و آینده اقتصاد کشور را در پیروزی این یا آن نامزد ریاست جمهوری آمریکا جستجو می‌کند.

بیشتر بخوانید:

ماحصل طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ برای دولت چیست؟

وی خاطر نشان کرد: این جریان سیاسی که برخی از مدعیان اصلاحات بدنه اصلی آن را تشکیل داده اند، ادعا می‌کند اگر بایدن رئیس جمهور آینده آمریکا شود کفه برجام به نفع ایران سنگین خواهد شد و از اقدامات خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران کاسته می‌شود !

شریعتمداری در ادامه گفت:  این طیف برای ادعای خود هیچ  دلیل، سند و حتی شاهد و قرینه قابل قبولی ارائه نمی‌کنند و حدس و گمان‌های بی پایه و اساس را دستاویز ادعای خود کرده اند؛ این در حالی است که ترامپ و بایدن در تقابل خصمانه با ایران و از جمله در خصوص برجام کمترین اختلاف نظری ندارند.

بیشتر بخوانید:

ظریف: برای ما رفتار آمریکا مهم است نه وعده‌ها و شعارهای نامزدها/بر سر برجام مذاکره مجدد نخواهیم کرد

مدیر مسئول کیهان افزود: ترامپ با این انگیزه از برجام خارج شد که مدعی بود محدودیت صنایع موشکی و پایان دادن به حضور ایران در منطقه نیز باید در برجام گنجانده شود و بایدن اگرچه می‌گوید به برجام برمی‌گردد اما تاکید هم می‌کند که شرط بازگشت آمریکا به برجام، گنجاندن محدودیت صنایع موشکی و حضور ایران در منطقه و دست کشیدن از حمایت نیروهای  مقاوت است، یعنی دقیقاً همان نظر و خواسته ترامپ. بنابراین معلوم نیست ادعای جریان سیاسی مورد اشاره از کدام آبشخور بیرون آمده است.

بیشتر بخوانید:

متن کامل طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها

شریعتمداری در پاسخ به این پرسش که نظر او را درباره علت طرح این ادعای بی اساس چیست؟ خاطر نشان کرد: از آنجا که این طیف مسئولیت بسیاری از مشکلات اقتصادی و ناکارآمدی های چند سال اخیر را برعهده دارد، قوی ترین احتمال در خصوص چنگ زدن آنها به اینگونه تحلیل‌های بی اساس، حاشیه سازی برای فرار از پاسخگوئی است.

بیشتر بخوانید:

مگر نمی‌گفتید با برجام ۱۵۰ میلیارد دلار ایران آزاد می‌شود؟!

مدیر مسئول روزنامه کیهان در ادامه گفت: مسئله امروز جهان، بحران‌های چند جانبه‌ای است که آمریکا با آن روبروست و این کشور را که داعیه ابرقدرتی داشت را روی قوس نزول قرار داده است. شورش مردم علیه نژاد پرستی، آشوب‌های گسترده خیابانی که دخالت ارتش و برقراری حکومت نظامی در چند شهر و ایالت را به دنبال داشته است، احتمال جنگ داخلی، هجوم مردم برای خرید اسلحه و موادغذائی، ایجاد مانع در فروشگاه‌ها به منظور در امان ماندن از شورش‌ها و غارتگری‌ها، کسری بودجه بی سابقه، گسترش فقر و بیکاری، فراگیری کرونا و … دهها بحران دیگر، آینده سیاهی برای آمریکا رقم زده است.

مدیر مسئول کیهان اظهار داشت: در این شرایط ویران کننده و شکننده ای که آمریکا با آن روبروست، خنده دار نیست که  جریان مشکوک مورد اشاره در ایران به نتیجه انتخابات آمریکا و تاثیر آن بر جمهوری اسلامی دخیل بسته است ؟!

شریعتمداری در ادامه گفت: دوران دیپلماسی التماسی و تحمیل فاجعه ناشی از آن گذشته است. ایران اسلامی باید برای ورود دوباره آمریکا به برجام  شرط بگذارد و لغو همه تحریم‌ها شرط ورود آمریکا به برجام باشد، چه ترامپ رئیس جمهور شود و چه بایدن. از مجلس انقلابی انتظار می رود که دولت را ملزم کند تا بدون لغو همه تحریم ها به آمریکا اجازه ورود دوباره به برجام را ندهد. این حق قانونی ایران است که پایمالش کرده اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    15 6
    همینطوره! بایستی حرفمان را به کرسی بنشونیم
    • روزبه IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      1 4
      یعنی قراره باز مذاکره کنیم؟
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      0 0
      شب بِه جان، کسی با اصل مذاکره مشکلی نداره فقط باید از قبل معلوم باشه برای چی و با چه شرایطی مذاکره میشه نه عین اون برجام خصوصی اصلاحاتچیا که گندش در اومد و امیر کبیر زمانتون ر.....!!!
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      1 2
      .....یه نر و ماده بزنیم تو گوش بایدن و ترامپ مقر میان.....
  • GB ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    13 12
    احسنت
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    11 7
    نباید قبول کنیم امریکا برگردد
  • US ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    12 12
    شما از موضع ضعف شدید وارد شدید عملا فقط باید هرچی گفتن قبول کنید پیش شرط میزاری ؟
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    5 9
    با تمام احترامی که برای اقای شریعتمداری قایلم ولی این اقتصاد ماست داره نابود میشه نه امریکا حفظ شرایط موجود برای امریکا یک هدیه و هدفه
    • احمد IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      7 4
      خب با برگشت به برجام اقتصاد خوب میشه آقا پسر؟؟!!!
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    11 4
    دیگه چی میخوای؟
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      4 3
      زدن این حرف خیلی وقاحت لازم داره که از مشخصه های اصلی اصلاح طلب جماعت است
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    5 12
    سلام خدمت استاد بزرگ جناب شریعتمداری ما هم ایرانی هستیم واتفاقا نظرات شما رو هم قبول نداریم .اما شما توی جایگاهی نیستین نظریه صادر کنین .معمولا روزنامه نگار فقط خبر و تحلیل اهل فن رو منتشر میکنه.
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      7 8
      اتفاقاً روزنامه نگارهای حرفه ای نظریه پردازهای خوبی هستند حالا چه نظریه اونها را درست بدانیم یا نه
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      0 0
      اتفاقأ جناب شریعتمداری نظر دقیق خود بنده و اطرافیانم رو منعکس کرده با این تفاوت که حتی لغو تحریم ها هم برای من قابل قبول نیست، رفع تحریم‌ها و بازگشت تمامی پول‌ها، پول فروش ساختمان‌های ایران در خارج از کشور، کشتی‌ها و.. بلوکه شده و بازگشت اونها به کشور، تازه بعد ازون یانکی ها میتونن برگردن به برجام قبلی!!!!! یانکی جماعت امروز تحریم برمی‌داره میاد تو برجام فردا مکانیزم ماشه رو فعال میکنه و شروع میکنه به باجگیری و تحریم دوباره،. هیچ ضمانتی نداره!!!!
  • DE ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    6 3
    حرف ایشان رو قبول دارم...
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    3 5
    حالا کاری کن که همین تحریم تسلیحاتی هم که لغو شده برگرده آخه این حرف مال الان با دلار ۳۰ هزارتومنی هست !؟
    • احمد IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      4 3
      عجب رویی دارین شما هنوز چش دوختن دست دشمن
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    3 2
    درود بر شما
  • پفک نمکی IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    4 4
    جناب شریعتمداری سلام ترامپ فقط به فرمایش حضرتعالی توجه فرمودند و از برجام خارج شدند
  • همشهری IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    0 2
    اگه آمریکا می خواست در فرجام بمونه که خارج نمی شد
  • نادر IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    3 2
    ما همه امتیازات را پیشاپیش به آمریکایی ها هدیه کرده ایم اجازه ورود آمریکایی ها به برجام در دستان ماست اگر امنیت هسته‌ای میخواهد باید تحریم ها را لغو کند و مثل بچه آدم بیاد در برجام وسلام
  • علیرضا NL ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    1 1
    اگر آمریکا دوباره وارد برجام شود و با سناریوی جدید بعدازورود به برجام برای لغو تحریم ها خواهان شرطی جدید شود آنوقت چه کنیم؟ اما قبل از ورود و لغو همه تحریمها عاقلانه تراست
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    0 0
    خیر قبل از لغو تحریمها دو شرط کلان باید گذاشت یک. برای جلوگیری از خروج دوباره یک رییس جمهور، باید برجام در مجالس امریکا تصویب گردد دوم. ممکن است بایدن به برجام برگردد و چند ماه بعد از مکانیسم ماشه استفاده کند، لذا باید با توجه به خروج امریکا و اینکه نتوانست از این مکانیسم استفاده کند، حق استفاده از این مکانیسم از امریما سلب گردد.
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    0 1
    احسنت
  • mojtaba SE ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    0 0
    امرپکا نه وارد برجام میشه و نه تحرپم رو بر میداره چرا؟جواب.دشمن هرگز دوست نمیشه ...اپران باپد اول امرپکا رو از منطقه بپرون کنه .اپران باپد جاسوسهای که پست تصمپم گپری دارن رو برپزه تو کوپر نمک تا بپشتر تخرپب نکنن ..اپران رفت امد تمام ناوهای جنگی امرپکا تو خلپج فارس رو باپد ممنوع کنه..بعد میتونه وارد برجام بشه و هر کاری دلش خواست بخوره ..ما نپازی به معامله اقتصادی دشمن ندارپم .اول پاش رو باپد از منطقه حپاتی ما باپد قطع کنپم پعنی تهدپد مستقپم و جنگ ...پاپنده ابر قدرت اپران پاپنده رهبر عزپزم خواهشا برسه بدست اقا شرپعتمداری عزپز
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    0 0
    خوشم اومد احسنت بر شما
  • عالم IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    0 0
    درود بر شما
  • نیما IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    0 0
    امثال این آدما نفسشون ازجای گرم بلندمیشه فشاری روشون نیست که پای گودوایسادن میگن لنگش کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس