آمریکا دموکرات جمهوری خواه برجام

پیش از موضع‌گیری بایدن در این مناظره، نانسی پلوسی، نیز در واکنش به گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا درباره دخالت کشورهای خارجی در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، ایران را «بازیگر بد» خواند.

به گزارش مشرق، آخرین مناظره تلویزیونی کاندیداهای ریاست‌جمهوری آمریکا روز گذشته در شرایطی برگزار شد که موضوع دخالت برخی کشورها از جمله ایران در انتخابات آمریکا از سوی نهادهای اطلاعاتی این کشور به بحث اصلی فضای داخلی آمریکا تبدیل شده است.

براین اساس، جان راتکلیف، مدیر ارشد دستگاه ناظر بر اطلاعات ملی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد ایران و روسیه به اطلاعات شخصی شماری از رای‌دهندگان آمریکایی دسترسی پیدا کرده‌اند و سعی دارند از این مسیر بر انتخابات ۳ نوامبر تاثیر بگذارند. راتکلیف مدعی شد ایران و روسیه به طور جداگانه توانسته‌اند اطلاعات ثبت‌نامی رای‌دهندگان را به دست آورده و از آن علیه آمریکایی‌ها و «ایجاد ناآرامی اجتماعی» استفاده کنند که بیشتر این اطلاعات براحتی قابل دسترسی است. او در این باره در یک کنفرانس خبری گفت: این داده‌ها می‌تواند توسط عوامل خارجی در راستای تلاش برای انتقال اطلاعات در ثبت‌نام رای‌دهندگان مورد استفاده قرار گیرد که امیدوارند این امر موجب ایجاد سردرگمی و آشوب شده و اعتمادمان به دموکراسی آمریکایی را تضعیف کند.

این موضوع سبب شده دموکرات‌ها به این بهانه با شدت بیشتری نسبت به همتایان جمهوری‌خواه خود علیه ایران موضع‌گیری کنند. مرور مواضع دموکرات‌ها درباره ادعای دخالت انتخاباتی ایران در آمریکا در کنار موارد دیگری نظیر برجام و ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی به فهم بیشتر سیاست خارجی حزب آبی‌رنگ آمریکا نسبت به ایران کمک می‌کند.

در مناظره روز گذشته در بحث ادعای دخالت ایران و روسیه در انتخابات این کشور، این جو بایدن بود که خیلی شدید به ایران حمله کرد. بایدن پس از سوال مجری مناظره در این باره گفت: «من روشن کردم اگر هر کشوری در انتخابات ما دخالت کند باید بهایش را پرداخت کند.

روس‌ها در انتخابات قبل و این انتخابات دخالت کرده و می‌کنند. چینی‌ها هم تا درجه‌ای و حالا معلوم شده ایرانی‌ها هم این کار را می‌کنند. اگر من انتخاب بشوم آنها باید بهای این کار را بدهند. این نقض حاکمیت ماست».

پیش از موضع‌گیری بایدن در این مناظره، نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا نیز در واکنش به گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا درباره دخالت کشورهای خارجی در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، ایران را «بازیگر بد» خواند. پلوسی با اشاره به گزارش‌ مقام‌های اطلاعاتی این کشور گفت: نقش ایران و روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قابل مقایسه نیست.

همچنین چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات‌ها روز پنجشنبه در پی منتشر شدن گزارشی محرمانه با ادعای دخالت ایران و روسیه در انتخابات آمریکا در گفت‌وگویی با شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت: برای من واضح بود که هدف ایران در این پرونده و هدف روسیه در بسیاری از پرونده‌ها این است که به طور اساسی اعتماد در انتخابات ما را تضعیف کنند. به عقیده من، این اقدام برای بی‌اعتبار کردن رئیس‌جمهور ترامپ رخ نداده است.

موضوع بازگشت دولت بایدن به برجام، در صورت پیروزی در انتخابات طی هفته‌های گذشته پردامنه‌تر از قبل در آمریکا مورد توجه قرار گرفته است. در همین راستا «آرون کیاک» یکی از مشاوران «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به تشریح سیاست‌های او در قبال ایران در صورت پیروزی در انتخابات پرداخته است.

«کیاک» که مشاور بایدن در امور مربوط به تعامل با جامعه یهودیان است، در گفت‌وگو با روزنامه اورشلیم پست گفت: «بایدن در صورت پیروزی در انتخابات با متحدان آمریکا درباره مسائلی فراتر از برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو خواهد کرد». وی افزود: «در نتیجه سیاست بی‌پروای دونالد ترامپ در خروج از این توافق بین‌المللی، ذخایر اورانیوم ایران به معنای واقعی کلمه ۱۰ برابر شده است.این تصمیمی بی‌پروا بود».

کیاک اضافه کرد: «دولت جو بایدن، عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و اطمینان از آن را در صدر اولویت‌های خود قرار خواهد داد و ما همزمان با حفظ همه گزینه‌ها روی میز، با متحدان‌مان همکاری خواهیم کرد تا تضمین کنیم که این امر محقق خواهد شد». کیاک ادامه داد: «در آن گفت‌وگو، او فقط درباره برنامه تسلیحات اتمی ایران گفت‌وگو نخواهد کرد. ما درباره سامانه‌های پرتاب مانند سامانه‌های موشک‌های بالستیک و سرکوبگری داخلی در ایران و سایر اقدامات مخرب این کشور در منطقه هم [با متحدان خود] گفت‌وگو می‌کنیم».

مشاور بایدن تصریح کرد: «دولت جو بایدن هنگام مقابله با ایران نیروی جامعه بین‌المللی را به کار خواهد گرفت. ترامپ کارهایی را که انجام می‌دهد در انزوا و از موضع ضعیف‌تر انجام می‌دهد. جو بایدن رهبری آمریکا در خارج از مرزها را احیا و جامعه بین‌المللی را همراه خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که ایران هرگز به سلاح اتمی دست پیدا نمی‌کند». این اظهارات در حالی است که «آنتونی بلینکن» یکی دیگر از مشاوران بایدن بارها در مصاحبه‌ها و اظهارنظرهایش اعلام کرده است که بایدن در صورت پیروزی در انتخابات به دنبال «توافقی قوی‌تر» با ایران خواهد بود.

بلینکن خردادماه گفت: «چنانچه بایدن در انتخابات ماه نوامبر به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شود تمام تحریم‌ها علیه ایران از جمله تحریم‌های اعمال‌شده توسط «دونالد ترامپ» را حفظ خواهد کرد». مقام سابق آمریکایی افزود: «ایران باید با پایبندی کامل به برجام بازگردد. در غیر این صورت- و تا زمانی که ایران این کار را انجام دهد- واضح است که همه تحریم‌ها پابرجا خواهد ماند». بلینکن در ادامه گفت که بایدن به دنبال «توافقی قوی‌تر» با ایران خواهد بود و افزود: «اگر ما به پایبندی [به برجام] برگردیم از این مساله به همراه شریکان و متحدان‌مان که بار دیگر در موضع یکسانی با ما قرار می‌گیرند به عنوان سکویی استفاده خواهیم کرد تا به مذاکره بر سر توافقی طولانی‌مدت‌تر و قوی‌تر بپردازیم». افزون بر این موارد، جو بایدن هم در یادداشت اختصاصی که اواخر شهریورماه برای «سی‌ان‌ان» نوشت به طور شفاف به رویکرد سیاست خارجی‌اش درباره ایران پرداخت.

بایدن در این یادداشت با تاکید بر لزوم تغییر مسیر فوری آمریکا در قبال ایران، اظهار داشت: «هیچ توهمی درباره چالش‌هایی که رژیم ایران برای منافع امنیتی آمریکا، برای شرکای ما و برای مردم خودش دارد، ندارم اما راه هوشمندانه‌تری برای سخت‌گرفتن به ایران وجود دارد». بایدن با بیان اینکه ترامپ به جای پایان دادن به «جنگ‌های بی‌پایان» آمریکا، این کشور را به آغاز جنگی جدید نزدیک کرد، افزود: «خبر خوب اما این است که راه بهتری هم وجود دارد. اگر من رئیس‌جمهور شوم، ابتدا تعهد تزلزل‌ناپذیری برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح اتمی می‌دهم. دوم اینکه به تهران راهی معتبر برای بازگشت به دیپلماسی پیشنهاد می‌کنم». وی ادامه داد: «اگر ایران به پایبندی محض به توافق هسته‌ای بازگردد، ایالات متحده هم دوباره به توافق می‌پیوندد تا نقطه شروعی برای مذاکرات متعاقب آن باشد. با متحدان خود همکاری می‌کنیم تا مفاد توافق هسته‌ای را تقویت و تمدید کنیم و همزمان دیگر مسائل مورد نظر را نیز برطرف کنیم. این شامل همکاری مجدانه برای آزادی آمریکایی‌هایی که غیرعادلانه [در ایران] بازداشت شدند، می‌شود؛ همچنین با شرکای خود کار می‌کنیم تا تنش‌ها را کاهش داده و به مناقشات منطقه‌ای پایان دهیم که شامل جنگ در یمن نیز می‌شود».

همچنین در یادداشت بایدن آمده بود: «به عقب راندن فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران که دوستان و شرکای ما در منطقه را تهدید می‌کند، ادامه خواهیم داد. آمریکا با اسرائیل همکاری نزدیکی خواهد داشت تا مطمئن شود می‌تواند از خود در برابر ایران و گروه‌های نیابتی‌اش دفاع کند. ما به استفاده از تحریم‌های هدفمند علیه نقض حقوق بشر، حمایت از تروریسم و برنامه موشکی بالستیک ایران ادامه می‌دهیم». گفتنی است دموکرات‌ها در جریان ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی با دفاع از اصل ترور سردار سلیمانی توسط دولت ترامپ، آن را اقدامی درست می‌دانستند که صرفا در زمانی نامناسب اتفاق افتاد. بر این مبنا بود که جو بایدن در آن زمان ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی را اجرای عدالت علیه یک تروریست نامید.

منبع: وطن امروز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 90
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • ناشناس US ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    25 16
    بدترین رئیس جمهور امریکا فقط و فقط همین ترامپ است
    • س ز ب ش IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      24 12
      نخیر بایدن از اونم بدتره ما دست و دستکش را با هم قطع میکنیم س ز ب ش : سگ زرد برادر شغاله
    • M IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      1 0
      آفرین به س ز ب ش
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      2 1
      هیچ چی به چنگال چدنی عمو ترامپ نمیرسه.
    • ناشناس IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      1 1
      هر دوتاشون برای ایران بدن
  • IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    38 22
    سگ زرد برادر شغاله..سیاست امریکاودشمنی اش با ایران هم چنان ادامه دارد..فقط مهره ها جابه جا میشن..امریکا شیطان بزرگ است..ایران ازهیچ تهدیدی هراسی ندارد..واین را درسال های دفاع مقدس با کم ترین امکانات وتجهیزات جنگی نشون داده..که دربرابر تمام.دنیا ایستاد..ایران زیر بارذلت نخواهد رفت وجواب سلام ..علیک است..زمان قلدری وزورگویی وابر قدرتی مرد وتموم شده ...خاک برسر هردوپیر خرفت یک به یک گندتر وپست ترند...
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      4 0
      خواهش میکنم از طرف خودت صحبت کن نه از طرف مردم ایران.سگ زرد گاهی برادر گرگه
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    36 13
    جنتلمن های میز مذاکره همان تروریست های فردوگاه بغداد هستند؟
    • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
      0 1
      احسنت
  • US ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    8 8
    دستکش مخملی دستت رو کمتر خراش می ده
    • M IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      1 1
      ببین آقای مخملی، با این فلسفه بازی ها به جایی نمیرسین، بایدن در جایگاهی نخواهد بود که از ایران تقاضای بازگشت کنه، چون اول خودشون خارج شدن، اول برگردن تا شاید، شاید ما هم برگشتیم، گرچه مطمئنم اگه برگردن به حرف برمیگردن نه به عمل.
  • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    15 10
    در اینکه سگ زرد برادر شغاله شکی نیست!!
  • ع IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    24 8
    خدا را شکر شما یه سوژه برای تحلیل های آب دوغ خیاری پیدا کردید
  • شهروند IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    7 7
    باشه منتظر یک نفر باشین که دستش گرم و نرم و دوست داشتنی بشه!!!
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    12 9
    سگ زرد برادر شغاله
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      1 0
      زیاد جوش نزن تو هر صفجه مربوط به انتخابات امریکا همین جمله رو عینا کپی نکن و به خودت دلداری نده ترامپ پیروز انتخاباته.
  • رزمجو IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    1 0
    به فکر مر دم ایران باشید نگاه به داخل چی شد
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    18 5
    آمریکا داعش را بوجود آورد هزینه ورهبری کرد شکست خورد حال با تطمیع وتهدید سران عرب بدنبال سیطره در منطقه است
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    10 4
    اینها همه لاشخورهای خبیث وکثیف هستند که هدفشان غارت اموال ملتهای مسلمان است وخدمت کردن به صیونیستهای کثیف وکودک کش است انشاالله بیاری الله درحال نابودی هستند
  • علی IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    12 1
    منتظر چی باید باشیم من نمیدونم انتخابات اونا چه بدرد ما میخوره هر کس رای بیاره به نفع ما نیست
  • احمدی نژادیم IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    17 11
    فقط احمدی نژاد درمان شماست که در سازمان ملل رسوایتان کرد شما امریکاییها مثل سگ ازش میترسید. کجایی ای مرد شجاع و نترس ، مردمی نژاد
  • کتی IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    بی شعورترین سیاستمداران دنیا شما دوتا فسیل آمریکایی هستید که می دونم فرقی نمیکنه کدومتون رای بیارید .تاحالا که تحریم هاتون بجز برای ما ایجاد سختی کرده فایده ای داشته .همون جور که از برجام خارج شدید اگه ما سلاح دفاعی نداشتیم خیلی راحت بهمون حمله میکردید پس حنای شما رنگی نداره ومداکره هم فایده ای نداره ما یادمون نرفته که با دستور شما واجرای صدام حسین چه جنگی راه افتاد وکلی جوون دادیم چطوری بهتون اعتماد کنیم کفتارهای دروغگو
  • نفری برای ‌مقاومت اسلامی ایران IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    برای ایرانیان از اینکه در امریکا خوک ابی تروریست رییس جمهور شود یا خوک قرمز تروریست بشود فرقی ندارد و اصولا مهم نیست ما راهمان که همان راه استکبار ستیزی و پایین کشیدن ابر قدرت های تروریستی در جهان است را ادامه می دهیم و بحول قوه الهی اولین هدفمان مهاجرت دادن صهیونیستها از اراضی اشغالی فلسطینیان به امریکاست و دومین اقداممان بیرون کردن نیروهای تروریستی امریکا از منطقه است و سومین حرکتمان هم سپردن افرادی که سپهبد شهیدمان قاسم سلیمانی به دادگاه نظامی است تا محاکمه و مجازات شوند و این افراد شامل ترامپ و پمپی و نتان یاهو وسایر هم دستان رزل و کثیفشان است و نهایتا جهان عاری از تروریست هدف نهایی نیروهای مقاومت اسلامی است.
  • حمید IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    مرگ بر نظام لیبرالی آمریکا
  • ساغر IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    3 1
    ترامپ ابله است و او باید رییس شود
  • ایرانی IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    حالا حالا مابایدزا آمریکا بچرخیم دشمنی آمریکا با ايران در دنيا نهادینه شده وما باید به آمریکا حتی اورپا بیش از نباید دل‌ ببندیم وبخودمان تکیه کنيم وما این قدرت را داریم فقط کافیه خودمان را باور کنیو
  • احد IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    2 1
    بلاخره خیلی باید مرافب بود منطقه خیلی حساس شده باید به شک تردیدها پاسخ مناسب داده شود بلاخره این انتخابات برای ما دردسر نشه
    • ناشناس IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      0 0
      اوووووو
  • محمد. IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    هیچ فرقی نمی‌کند چه کسی رئیس جمهور آینده آمریکا شود. استراتژی سیاسی ایران در قبال پسا انتخابات آمریکا در سال 2020 باید به گونه ای باشد که تمام معادلات دولت آینده آمریکا را خنثی نمایدبطوریکه با رویکرد کاملا حساب شده و منطقی بتوان تحریم‌های ظالمانه را از کار انداخت و از بین بردچه در بعد قدرت نظامی و چه در زمینه های اقتصادی و سیاسی ایران این توان را داردو هرگز نبایدبیش از این به آمریکا اجازه داد تا به زور گویی های خود در قالب تحریم همه جانبه ادامه دهد
  • باران IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    5 3
    هیچ فرقی بین ترامپ و بایدن نیست هر دو حرامزاده ،دشمن نژاد پرست استعمار گر جنایتکار و ادم کش هستند فقط شیوه ی جنایت کاری انها اندک متفاوت است
  • محمدرضا FR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    11 6
    سگ زرد برادر شغال است مفسدین اقتصادی از ترامپ بدترند داخل را اصلاح کنید دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند هرچه فریاد دارید بر سر اختلاسگرها بکشید
    • ناشناس IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      1 0
      دمت گرم
    • رحیمی IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      0 0
      احسنتت گل گفتی
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      0 0
      حق مطلب را ادا کردید
  • خلیج پارس iran IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    سگ زرد برادر شغال ! حزب دموکرات یا حزب جمهوری خواهان آمریکا هر دو گروه دشمن ایران هستند و حافظ منافع یهود بین المللی و اسرائیل .. تنها تفاوت اعضای این دو حزب نحوه اجرای این سیاست ها و دشمنی است .. ایران نباید هیچگونه حسابی روی این کاندیداها و احزاب یانکی باز کند، مشکلات ایران داخلی ایران راه حل داخلی هم دارد نباید در بیرون دنبال راه چاره بود ! کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من ... دشمنی غرب با شرق ( ایران) داستانی است به بلندای تاریخ ... از دوران ایران باستان تا کنون این دشمنی بوده و همچنان هست ..
  • محسن IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    13 2
    کاش ترامپ بیاد،تکلیف روشن میشد
    • محمد IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      0 1
      بله ترامپ شود بهتره،، البته فرقی نداره. ملت فعلا به قول نمایتده مجلس،، دشمنان داخلی فراوانی دارد. ربطی به ترامپ و.... نداره. اینها رد گم کنی ست
  • ایرانی IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    11 5
    خر همون خره فقط پالانش عوض میشه
    • ز ت IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      0 1
      مومن دو بار از یک سوراخ گزیده نمیشه مگه احمق باشه کسی به مذاکره با شیطان خوشبین باشه
    • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      0 0
      نگاه درست!
  • بابک IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    2 0
    دشمن ما آمریکاست
  • بابک IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    جمهوری خواهان روراست ترند
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      0 0
      دموکرات ها حرومزاده ترن به عنوان مثال داعش رو اوباما بوجود آورد باهدف نابودی ایران ولی نفهمیدکه ایران مثل عراق وسوریه نیس
  • حافظ IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    انتهای راه چیست
  • دیده بان IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    کل نظام امریکا با کشور ما خصومت داره فرقی بینشون نیست همشون یه اشغالی بیشتر نیستن .
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    مرگ بر ظلم و مسبب وبر تزویر
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    جسم و روح روانمان گره خورده به آمریکا یکی نیست بگه به شماچهربطی داره خدا اينهمه به مامردم ثروت داده
  • Hhhh IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    1 0
    من نمی دونم چرا ایران دخالت میگنه جو بد تر از ترامپه اه گند بزنم تو این جا همشون تو فرودگاه بغداد نقش داشتند والا سردار خودمون بود به شماچه کار دارسم اخههه سیاست امریکا از سیاست ایرانم بدتره باید امریکا نابود بشه تا همه نفس راحت بگشیم
  • ق رحیمی IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    2 0
    هر دو در خدمت شیطان هستند
  • سایه IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    بایدن از ترامپ خطرناکتره چون ترامپ رو بازی میکرد ولی بایدن خیلی موزی و مثل گرگ پیر خطرناکه
  • غلامعباس چرامی IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    سلام. مشهور است که ترامپ گزینه مورد نظر روسیه ، چین و ایران است. آقای بایدن هم تلویحا" این موضوع را بیان کرد. حضرت آقا فرمودند: ترامپ چهره عریان نظام سلطه گر آمریکا را به نمایش گذاشت. در دوران ترامپ علائم افول آمریکا بیشتر نمایان شد.شاید با انتخاب مجدد ترامپ تیر خلاص بر پیکر نظام سلطه زده شود و شاهد نابودی آمریکا باشیم.
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    خدا به داد ملت ایران برسه کشوری که چهارمین کشور دارای منابع خدادی هست بعد نشته پای انتخابات امریکا برید این دزدا رو بگیرید بکشید کشور شکوفا میشه
  • علی IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    3 0
    احمدی نژاد باید رئیس جمهور بشه ....بخدا تنها کسی که جرآت داره بره آمریکا توی کاخ سفید حرف بزنه ...و در مورد امریکا ناسزا بگه ...وحقیقت رو بیان کنه این احمدی نژاده مرد باوجودی تاحالا مثل این توی سیاست ندیدیم توی تاریخ ایران .... سورنای ایران ....احمدی نژاد
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    کشوری با اینهمه منابع، اینهمه فرصت سوزی، اینهمه فرار نخبه های اقتصادی، علمی، بعد اینهمه ادعا، باید بنشیند ونتواند هیچ کاری بکند، منتظر باشد ببیند بیگانگان دستکش مخملی دست دارند یا چدنی،...
  • اسکوئی IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    مسئولین کشور های غربی که نه جمهوریخواه هستن ونه دموکرات.این همه بلا به سرمردم خودشون میارند.....!!!! اوناکه تکلیفشون روشنه!!!!
  • پرویز رمضان پناه IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    باآمدن بایدن همه چیز برای تدبیروامید گل وبلبل خواهدشد بایدن یعنی برداشتن تحریمها و پول درجیب ایران بایدن به طور کلی از توافق هسته دفاع کرده وخواستارصلح باایران است او خواهد آمد وترامپ رفتنی است وروسیاهی به زغال میماند
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    1 0
    چرا ما برای ساختن کشورمان چشم به انتخابات دیگران داریم.
  • حسن IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    بایدن یاترامپ هردو یک قوهند دشمن ایران وایرانی هستنداین حکام عربی بیشعور اگرباایران متحدشوند آمریکاسهل دنیانمیتواندمقابل مابایستد
  • لیسانسه IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    بیچاره اون هموطنایی ک فکر میکنند با تغییر رئیس جمهور آمریکا وضعیت مردم ایران بهتر میشه ما فقط دنبال کور سوی امیدیم غافل از انکه خودما باید دست ب کار شوییم. این تفکر مردم هم از عدم لیاقت مسؤولین خودمونه ک فقط مطالبات مردم رو ب سمت آمریکا سوق میدن
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    بنظرم تا دیرنشده زیباکلام رو بدیم بایدن وبگیریم
  • FR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    حکومت ما با مخمل میانه خوبی نداره پس نتیجه میگیریم ترامپ بهتره وباروحیه دلتمردان ما سازگارتر اوباما که دستش چدنی بود این یکی هم که دستکش مخملی داره
  • iran IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    جنگ بوزینه های پیر و خرفت بر سر قدرت !
  • ایران سربلند IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    1 0
    مرگ برآمریکا مرگ برمنافقین ایرانی که از دشمنان بدترهستند وهرچه بدبختی ازخودشان هست درودبر رهبر امام خامنه ایی. ..ماهمه سربازتوایم خامنه ایی گوش به فرمان توایم خامنه ایی
  • ایرانی IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    در قدیم میگفتند زور خدا از زور سلطان محمود بیشتره و بالاتره الان هم ما میگوییم زور خدا از زور ترامپ و جو و مریم لجنی و نتانیا خووووک بیشتره
  • مسلم IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    البته که بایدن آشغالی مثل ترامپ است، با این تفاوت که ترامپ همه دنیا را به هم ریخته و تبدیل به جنگل کرده.
  • ملت ایران IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    ترامپ باید قبول بشه نه جو بایدن اون انتخاب بشه جو بایدن کشور آمریکا سرنگون میشه
  • مجید رئیسی RO ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    چی فرض کردی اقای بایدن تو ترامپ با لباس دیگه موشک بالستیک نداشته باشیم بعد ترکیه هرچی بخواهد داشته یادرست کند عربستان برنامه اتمی را دنبال کند بعد ما که شاید قویترین تمدن تاریخ بودیم توسط نژاد پست انگل ساکسون تحقیر بشیم کور خوندید ما باید امپراطور پارس از لیبریا تاکشمیروکلممالک عرب در دست ما باشد اروپا باجو وخراج گذار ما
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    فرقی ندارد بایدن یا ترامپ یا هر کس دیگر. آنها یک تصمیم را باخرد جمعی می گیرند. دل خوش کردن به آمدن بایدن کار بسیار غلطی است. در بازی شطرنج کسی که از مقابلمان میرود تا نفر بعدی جلویمان بازی کند قرار نیست که برایمان آسان بگیرد روشهای نفر قبلی را دیده و با دیده بهتری با ما بازی می کند.
  • سورنا IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 1
    سگ زرد برادر شغاله
  • سامان IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    ما تا وقتی خودمان را اصلاح نکنیم و نفهمیم صلاح مملکت ما در چه چیزی هست و روابط بین الملل را در جهت خدمت به ایران نفهمیم هیچ خارجی و آمریکایی و آسیایی و اروپایی بدرد ما نمیخوره.
  • محمد IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    بایدن یک حرامزاده ی بدتر از ترامپ است
  • م IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    1 0
    واقعا وقتی نظرات رو میخونم به این نتیجه میرسم که روسیه و چین و.... دقیقا همون سه ضلعی هستند که ما باید ازشون پذیرائی کنیم!
  • تابان IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    چطور خودش دخالت می‌کنه در سرنوشت کشورهای دنیا.شیلی. کره .ایجاد جنگ سرد و حکمرانی برای تمام دنیا. نگران نیستم انرژی دشخیمنی و شیطانی همیشه بوده و روبرویش هم بوده
  • سین الف IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    ماسرتاپاگوش به فرمان رهبری حضرت آیت اله خامنه ای میباشیم تاتمام توطئه های دشمن خون آشام ازجمله آمریکای جنایتکاروایادیش راخثی خواهیم کردبه کوری منافقین کوردل ومزدوران آمریکائی چه درداخل وچه درخارج جوبایدن یاهرخردیگری رئیس جمهورآمریکاشودماازفرمایشات رهبرعزیزمان وخط رهبری ایران دورنخواهیم ماند.
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    تاوقتی که امیدمون به امریکاباشه که کی ریس جمهور میشه همین جور عقب یم فقط باید امید به خدا داشته باشیم
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    به فرمایش مقام معظم رهبری حفظه الله ، اگر دشمن شناس باشید دیگر برایتان هیچ فرقی ما بین آنها نمی بینید .( جنتلمن های پشت میز مذاکره همان تروریستهای فرودگاه بغداد هستند ). تو را به خدا یک بار برای همیشه این را بفهمید و اینقدر صغری کبری نچینید. ضمنا اگر بر فرض محال سیاست آمریکا یک تغییر بنیادی بکند و مردم آمریکا موفق شوند در آینده سیاسیشان فردی آزاد اندیش و انسان دوست و خدا پرست واقعی را به ریاست جمهوری انتخاب کنند ، آن وقت شاید بشود با او حرفی زد اما نه با این احزاب ستمکار فیل و خر تحت نفوذ صهیونیست!!!! آبشخور همه این ظالمان یکجاست آن هم لابی صهیونیسم!!!!
  • FR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    1 0
    دقیقا سفارش بدین چه نوع دستی میخواهید حسین اوباما که دستش چدنی بود ریگان وترامپ هم که مشت آهنین بود ند بایدن هم که مخملیه
  • حسین IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    سلام به اذن الله . ایالت متحده داره اروم اروم سمت چند گانه شدن میره . ایالات را به چند تا کشور تبدیل کنند کشور سفید پوست ها و رنگین پوست ها که دیگه هیچ رنگین پوستی زیر مشت و لگد جانش را از دست نده و ... این بهترین راه ممکن هستش
    • هدی US ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      0 0
      موافقم
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    مشکل ما مسئولین خودمان هستند که دنبال حل مشکلات به دست مسئولان دشمن هستند،تکیه کردیم به دشمن وحالا حالا ها باید تاوان بدهیم.
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    اگر گمان کنید امریکا رئیس جمهوری عادل و بی غل غش داشته باشد، بدانید که تا این تاریخ همچین اتفاقی نیافتاده. بایدن در زمان و موقعیت فعلی میتواند تعادل برقرار کند اگر ایران کارت ها را خوب بازی کند.
  • حیدر IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    2 1
    هردو غارت گرند جمهوری اسلامی قویتر از این حرفاست
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    بیجا میکنه کسی مذاکره کنه بزارین خیانت بر جام پاک بشه بعد مذاکره کنید. مشکل به دست خودمون حل میشه نه آمریکا او میخواد ما رو نابود کنه
  • سجاد IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    1 0
    سگ زرد برادر شغاله
  • بیگی علیرضا IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    سگ زرد برادر شغاله هردو سروته یک کرباس هردو براساس نظریه مالیاولیسم به هر وسیله دنبال نابودی ماهستند
  • بهزاد IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    کاش ما متوجه شویم که سگ زرد برادر شغال هست
  • مصطفی IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    0 1
    فقط احمدی نژاد حلال مشکلات
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    0 0
    اگه بایدن بیاد بلاخره برجام برمیگرده ولی ترامپ آدم مذاکره نیست
  • سجاد DE ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    1 0
    مشکل ما امریکا نیست دولت باید امیدش به مردم خودش باشه باید رفاه رو برای مردم خودش تامین کنه اون وقت مردم هم با دولت یک صدا میشه وهیچ قدرت خارجی نمیتونه به ایران صدمه بزنه
  • IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    به ما هیچ ربطی نداره که کی پشت میز کاخ سفید مینشیند مهم رفتار آن شخص است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس