کد خبر 1138416
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
مخالفت قاضی فدرال با تلاش جمهوری‌خواهان برای ابطال ۱۲۷ هزار رای در ایالت تگزاس

یک قاضی فدرال دوشنبه با درخواست جمهوریخواهان برای ابطال ۱۲۷ هزار رای در ایالت تگزاس مخالفت کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، اندریو هانن قاضی فدرال دوشنبه با صدور حکمی اعلام کرده است که شکایت جمهوریخواهان برای ابطال آرا تگزاس فاقد مبنای قانونی و حقوقی است و آرا اخذ شده در منطقه هریس در تگزاس شمارش خواهد شد. منطقه هریس در تگزاس تحت نفوذ و کنترل دموکرات ها است.

بیشتر بخوانید:

توییتر به پست ترامپ برچسب هشدار آمیز زد

این قاضی فدرال پیش از این نیز گفته بود که شاکیان باید نشان دهند که «کریس کالینز» مسئول برگزاری انتخابات در منطقه هریس کانتی که به رأی‌دهندگان اجازه داده است که به‌صورت سواره (drive-through) در رأی‌گیری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کنند، برای این کار «انگیزه شوم» داشته است.

این شکایت روز چهارشنبه از سوی تنی چند از جمهوری‌خواهان ایالت تگزاس از جمله «استیو تاث» نماینده این ایالت در مجلس نمایندگان آمریکا مطرح شد.

ببینید:

عکس/ تایپوگرافی مرگ بر آمریکا

روز گذشته دادگاه عالی ایالت تگزاس شکایتی را که از سوی همین افراد علیه مسئولان برگزاری انتخابات در منطقه هریس کانتی مطرح شده بود، رد کرد.

منطقه هریس کانتی در جنوب ایالت تگزاس با ۴.۷ میلیون نفر (یک‌ششم جمعیت ایالت) یکی از مناطق تأثیرگذار ایالت تگزاس در انتخبات به شمار می‌رود.

ایالت تگزاس که دومین ایالت پرجمعیت آمریکاست، به‌طور سنتی یک ایالت جمهوری‌خواه محسوب می‌شود اما برخی نظرسنجی‌ها حکایت از این دارند که جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری شانس بیشتری برای پیروزی در ایالت تگزاس و در اختیار گرفتن ۳۸ رأی الکترال این ایالت دارد؛ اتفاقی که اگر رخ دهد احتمالاً به معنای شکست ترامپ در انتخابات آمریکا خواهد بود.

فرمانداری ایالت تگزاس روز جمعه اعلام کرد تا صبح همان روز به وقت محلی بالغ بر ۹ میلیون نفر از شهروندان این ایالت به صورت حضوری یا پستی در رأی‌گیری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که روز سه‌شنبه سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار می‌شود، شرکت کرده‌اند که این رقم بالاتر از کل آرای اخذ شده در این ایالت در انتخابات ریاست جمهوری گذشته است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس