کد خبر 1137661
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
بر‌جامیزه کردن سیاست تنها شانس احیای اصلاحات/ دلیل فرش قرمز اصلاح‌طلبان برای بایدن چیست؟

این طیف مگر نمی دانند که بایدن دنبال سخت گیری است نه گشایش، و گفته است "سیاست ترامپ علیه ایران شکست خورد. روش های زیرکانه تر و هوشمندانه تری هم برای سخت گیری علیه ایران وجود دارد"؟

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای درباره پیروزی بایدن در انتخابات نوشت: شاید ناظران مطلع تعجب کنند که طیف بزک کننده اوباما و برجام، با وجود همه عبرت ها، چرا باز هم مرتکب دروغ پردازی شده و پیروزی بایدن را خبر خوب برای مردم ایران جا می زنند؟

این طیف مگر نمی دانند که بایدن دنبال سخت گیری است نه گشایش، و گفته است "سیاست ترامپ علیه ایران شکست خورد. روش های زیرکانه تر و هوشمندانه تری هم برای سخت گیری علیه ایران وجود دارد"؟

دموکرات ها بارها گفته اند که به تعهدات برجامی ایران بسنده نمی کنند و آنها هم امتیازات جدید می خواهند. مشاوران ترامپ گفته اند ایران، هم باید تمدید (دائمی سازی!) برخی بندهای رو به پایان برجام را بپذیرد و هم، امتیاز های جدیدی در حوزه توانمندی نظامی و نفوذ (امنیت) منطقه ای خود واگذار کند.

دموکرات ها بودند که غیر از "تحریم های فلج کننده" در پیشا برجام، تحریم های ویزا، کاتسا و آیسا را (زیر ساخت فشار حداکثری ترامپ) را در پسا برجام پایه گذاری کردند و تعلیق تحریم های وعده داده شده در برجام را به تمسخر گرفتند

بایدن قطعا به برجام بر نمی گردد؛ و تحریم های ترامپ را هم برای خود فرصت فشار بیشتر می داند. اما حتی اگر هم اراده ای برای بازگشت به برجام داشت، تحریمهایی که با هماهنگی اوباما و ترامپ در کنگره تصویب شده، مانع ازاین کار می شد.

دموکراتها و جمهوریخواهان، تحریمهای جدید و پیاپی را طی  پنج ساله پس از اعلام برجام، با اتفاق آرا تصویب کردند؛ با یقین به این که دولت روحانی به هیچ وجه، از برجام خارج نمی شود و هیچ واکنش بازدارنده ای هم به نقض آن توسط تحریم های جدید نخواهد داشت!

دولت ما پنج سال تماشا کرد تا دموکرات ها و جمهوری خواهان متفقا دیوار تحریم ها را بلند تر و قطور تر کنند. مبتنی بر این واقعیت تلخ، بایدن در صورت پیروزی، به خاطر همین تضمین پشاپیشی که گرفته (!)، به پایمال کردن برجامی و افزایش هوشمندانه تر فشار ادامه می دهد؛ و این هیچ مباینتی با وسوسه به مذاکره و بازی چماق و هویج ندارد.

آیا افراطیون مدعی اصلاحات و اعتدال، واقعیت ها را درباره خباثت دموکرات ها نمی دانند؟ یقینا می دانند. اما درمانده شده اند، چرا که از مردم به خاطر  خُلف وعده و خیانت ها و سوء مدیریت شان لعنت می شنوند و هیچ حرفی هم برای گفتن ندارند.

آنها چند ماه سرگرم کردن مردم با بایدن و انتخابات آمریکا را "یک گشایش بزرگ" برای خود می دانند. مانند کلاهبرداری که گریبانش را گرفته اند و او برای خلاصی موقت، چک  یا وعده دیگری می دهد تا فعلا بتواند گریبانش را رها کند.

اخیرا زیباکلام گفته "اصلاح طلبان دیگر حرفی برای گفتن به مردم ندارند و از همین حالا انتخابات 1400 را سه هیچ باخته اند". در این شرایط، طیف متبوع وی می خواهند دو قطبی سازی منسوخ را احیا، و در پایان هشت سال بی کفایتی چنین وانمود کنند که باب نجات توسط سوپرمن آمریکایی (در واقع بدمن و بتمن) دیگری گشوده شد، اما در داخل نگذاشتند استفاده شود.

خیانت و تحریف مضاعف این است: با ترکیب "سوء مدیریت و غفلت آفرینی در قبال خباثت دشمن"، معیشت مردم را در تنگنا قرار دادند؛ حالا هم به جای عذرخواهی، یا اعتراض و مرزبندی با دشمن، دوباره چنین وانمود می کنند که "کلید حل مشکلات نه در داخل، بلکه در آمریکا و اروپاست؛ اگر هم مشکلات اقتصادی حل نشده، علت آن، نظام و منطق انقلاب اسلامی است!


*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سید حسین IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    10 7
    چون مردم اعتقاد دارند برجام در زمان اجرا بسیار گره گشا بود... پراید 40 دلار 10 خرید خودرو راحت. فشار اقتصادی کمتر.
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 5
    همین شماها باعث شدید کلینتون نیاد
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    3 0
    چون کاه و یونجه این طیف بی وطن افسادطلب بسته به دست دشمنان ایران و مردمش است
  • SE ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    7 0
    نسل جدید یادش نیست. ولی من خوب یادم هست که صدام هم از بوش پدر دیو ساخته بود و با آمدن بیل کلینتون که او را فرشته فرض می کرد جشن سراسری در عراق گرفت. اما بیل کلینتون کاری کرد که چند میلیون کودک عراقی از گرسنگی تلف شدند.
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    9 0
    دم این محمد ایمانی گرم. یه تار موش (مویش) به همه هیکل تاجزاده میرزه. خوب داره این تحریفاتچی ها رو میسوزونه ولی تا شکستشون فاصله داریم.
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    3 0
    سگ رزد و شغال
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    9 1
    بعد برجام هیچ چیزی ارزان نشد حتی دلار
  • IR ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    0 0
    چقدر انسان از منافقهای اسلاحطرب رنج میکشه واقعا... چقدر بدبختن اینا... بدتر اینه که بعضیها هنوز دلشون خوشه به همین تئوریپردازهای ملعون... و بعضا التقاطی و در راستای بهاییت!
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    1 0
    بدمن نیست بتمنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس