روحانی: مداخله فوری در مناطق قرمز راه کاری موثر است

رئیس‌جمهور گفت: آن آقایی که در کاخ سفید بود، تحریم را تشدید کرد. روحانی همچنین می‌گوید: دولت بعدی آمریکا تسلیم ما می‌شود.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: آقای روحانی روز پنج‌شنبه گفت: در این سه سال روزهای سختی بر دولت و ملت ایران وارد شد که نظیر آن در تاریخ کشورمان وجود ندارد، همیشه تحریم وجود داشته است ولی جنگ اقتصادی آن هم در شرایط کرونا این‌گونه نبوده است. آن آقایی که در کاخ سفید بود، در دوران کرونا بی‌رحمانه تحریم و جنگ را تشدید کرد. آنها به هیچ اصول انسانی، حقوق بشری و قوانین بین‌المللی پایبند نبودند ولی مطمئنم این ملت ماست که در نهایت پیروز می‌شود.

او همچنین اظهار داشت: دولت بعدی آمریکا تسلیم ما می‌شود.

این اظهارات در حالی است که اولا ترامپ تا میانه دی‌ماه، سر کار است و سیاست‌های خصمانه‌ وی ادامه دارد و بنابراین در این سه ماه نمی‌شود به امید آمدن بایدن نشست. ثانیا طبق آمار و اسناد رسمی، دموکرات‌ها به‌ویژه دولت اوباما، رکورددار وضع و اعمال شدیدترین و گسترده‌ترین تحریم‌ها علیه ملت ایران هستند چنان که پروژه به صفر رساندن تدریجی فروش نفت ایران در دولت اوباما اجرایی شد و حتی پس از انعقاد برجام هم ادامه یافت.

ثالثا، قطعا تسلیم دولت آمریکا در برابر ملت ایران - چه ترامپ باشد و چه بایدن - امکان‌پذیر است، اما مشروط به این که برخی دولتمردان و ائتلاف سیاسی - رسانه‌ای حامی آنها، به تلویح یا تصریح، راه گشایش اقتصادی را به مذاکره به هر نحو و به هر قیمت با آمریکا گره نزنند. که اگر این رویکرد غلط ادامه داشته باشد، قطعا دولت جدید آمریکا، صرف مذاکره را به قیمتی بسیار گزاف، به دولت رو به پایان روحانی خواهد فروخت و با استفاده از همین فضاسازی مسموم برخی محافل سیاسی ناکارآمد در داخل، توپ را به زمین ایران خواهد انداخت که حال آن که بدهکار مسلم توافق برجام است. البته مشاوران بایدن بارها تاکید کرده‌اند که دموکرات‌ها در صورت پیروزی در انتخابات، به برجام برنمی‌گردند و بی‌آنکه وعده برداشتن تحریمی را بدهند، انتظار تمدید تعهدات برجامی ایران و افزایش آن با تعهدات فرابرجامی را دارند. از یاد نبریم که بایدن به سخت‌گیری هوشمندانه علیه ایران تاکید کرده و همچنین گفته خانه امن ایران باید ناامن شود.

اجمالا این که دولت محترم به هیچ وجه نباید هشت نه ماه باقی‌مانده از دوره خود را هم معطل رفتن این دولت در آمریکا پس از چند ماه و آمدن دولتی دیگر که فشارهای دولت ترامپ را ابزار فشار خود می‌داند، بکند.

یادآور می‌شود «سخت‌گیری‌های بیشتر و هوشمندانه‌تر، فشار برای افزایش تعهدات برجامی و فرابرجامی ایران، افزایش فشار به بهانه حقوق بشر، حفظ تحریم‌های موجود و اعمال تحریم‌های موشکی جدید علیه ایران» جزو برنامه‌های اعلام شده بایدن و مشاوران وی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    3 0
    مهم نیست چ دولتی بیاد توی امریکا،مهم اینه که دولت فعلی ما خریدار و تشنه ی مذاکرست و امریکایی ها این را خوب میدونن
  • ش. AE ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    2 0
    آقای روحانی هنوز در صحبت‌های شما بوی امید به این کفتارها میدهد گیریم تسلیم شوند گیریم به برجام باز گردند اولا چهار سال از طریق خارج شدن از برجام مردم ایران مسخره گرفتن دوما چهار سال هم دوبار میخواهند به برجام برگردند حق برجام آتش زدن است
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    4 1
    بهترین راه آن است که ملت غربزده ها را دور بریزد. انتخاب مهم است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس