کد خبر 1137535
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
آخرین وضعیت جمعیتی پایتخت/ از کاهش 7 درصدی تولدها تا افزایش ازدواج و طلاق در استان تهران

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: در ۵ ماهه نخست سال ۳۳ هزار و ۳۴۵ ازدواج به ثبت رسیده است که نشان دهنده افزایش ۴.۸ درصدی نسبت به سال گذشته است.

به گزارش مشرق،مسعود شفیعی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: نرخ بیکاری استان تهران در تابستان سال ۹۹ نسبت به بهار همین سال ۲.۴ درصد کاهش یافته است و براساس آخرین نتایج منتشر شده، نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ ساله استان تهران در فصل تابستان سال جاری، برابر با ۶.۴ درصد برآورد شده است.

وی افزود: این آمار نشان می‌دهد که  ۶.۴  درصد افراد حاضر در سن اشتغال و جمعیت فعال استان تهران در تابستان امسال بیکار بوده‌اند.

شفیعی که با برنا گفتگو می‌کرد، تصریح کرد: در تابستان امسال، ۳۹.۵ درصد جمعیت پانزده ساله تهرانی از نظر اقتصادی فعال بودند که این یعنی در گروه شاغلان قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید

روند افزایشی بستری بیماران کرونایی در تهران

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به تعداد مشاغل ایجاد شده گفت: در تهران موضوع تعطیلی کارخانه‌ها را نداریم و آنها با قوت مشغول تولید هستند و خوشبختانه در راستای تعهدات امسال، تاکنون ۹۰ هزار شغل جدید ایجاد شده است.

وی در ادامه در مورد آمار جمعیتی استان تهران نیز اظهار کرد: در 5 ماه نخست سال ۶۱ هزار و ۷۲۵ ولادت داشتیم که این عدد حاکی از کاهش 6.9 درصدی تعداد تولدها نسبت به سال گذشته است. همچنین ۳۱ هزار و ۱۰۷ نفر در 5 ماه نخست سال فوت کردند که نسبت به سال گذشته افزایش 31.6 درصدی داشته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به تعداد ازدواج‌ها و طلاق‌ها در تهران تصریح کرد: در ۵ ماهه نخست سال ۳۳ هزار و ۳۴۵ ازدواج به ثبت رسیده است که نشان دهنده افزایش ۴.۸ درصدی نسبت به سال گذشته است و ۱۲ هزار و ۸۵۳ مورد هم طلاق داشتیم که باز هم نسبت به زمان مشابه سال قبل شاهد افزایش ۱۰.۶ درصدی آن بودیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس