کد خبر 113676
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۳

در حالی که کمتر از 10 روز به آغاز بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باقی است، آماده‌سازی مصلی همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود کار نصب چادرها در فضای باز آن تا روز افتتاحیه ادامه داشته باشد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، در حالی که کمتر از 10 روز به آغاز بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باقی است، آماده‌سازی مصلی همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود کار نصب چادرها در فضای باز آن تا روز افتتاحیه ادامه داشته باشد.

مشاهدات صبح امروز یکشنبه 3 اردیبهشت خبرنگار مهر از مصلی - که البته ورود به آن ممنوع بود و ناچار از پشت نرده‌های آن انجام شد - نشان می‌دهد که 2 ورودی اصلی نمایشگاه کتاب (از مترو شهید بهشتی و مترو مصلی) نرده‌کشی شده و غرفه‌هایی برای راهنمایی بازدیدکنندگان طراحی و مستقر شده‌اند.



نصب سازه‌ها در بخش‌های آموزشی، دانشگاهی و کودک و نوجوان همچنان ادامه دارد

همچنین کار نصب داربست‌های بخش ناشران کودک و نوجوان، ناشران دانشگاهی و ناشران آموزشی هنوز به اتمام نرسیده است. البته بخشی از این سازه‌ها نصب شده و کارگران مشغول قرار دادن چادرهای برزنتی روی داربست‌ها هستند.

بخش گمرک نمایشگاه کتاب تهران که در ضلع جنوبی مصلی و نزدیک پایانه اتوبوسرانی قرار دارد، با یک پارچه سبز پوشانده شده و فعالیتی در این قسمت مشاهده نمی‌شود. این در حالی است که در جریان بازدید چند روز پیش خبرنگاران از مصلی، مسئولان از افزایش فعالیت این قسمت و رسیدن محموله کتاب‌های ناشران خارجی طی روزهای آتی خبر داده بودند.

همچنین چند نفر که به نظر می‌رسد غرفه‌داران بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب باشند، جلوی گمرگ به انتظار رسیدن محموله‌ کتاب‌هایشان نشسته‌اند.

خبرنگار مهر در پیگیری این موضوع با محمدرضا وصفی، مدیر بخش بین‌الملل تماس گرفت. وی در پاسخ به این پرسش که «به رغم اعلام مسئولان نمایشگاه کتاب تهران، چرا در گمرک آن فعالیتی به چشم نمی‌خورد و به نظر می‌رسد به حالت تعطیل درآمده است؟» بدون ارائه توضیح مشخصی گفت: من مسئول گمرکات نیستم. بروید با مسئول آن صحبت کنید.

وصفی در پاسخ به این نکته که «فعالیت‌های بخش گمرک نمایشگاه کتاب تهران مربوط به بخش بین‌الملل است که شما مسئول آن هستید. در این باره توضیحی دارید؟» تاکید کرد: ضرورتی نمی‌بینم توضیح بدهم!



رفت و آمدی به گمرک نمایشگاه مشاهده نمی‌شود

در همین حال بوفه خوراکی‌ها و غذاهای آماده در جای جای مصلی مستقر شده‌اند. آماده بودن این قسمت برای ارائه خدمات به بازدیدکنندگان در شرایطی که کار آماده‌سازی بخش‌های اصلی نمایشگاه کتاب و محل استقرار ناشران مربوطه همچنان ادامه دارد، جالب توجه است.

در ورودی مصلی از در متروی شهید بهشتی چندین تُن موکت برای پوشش کف غرفه‌های نمایشگاه کتاب تهران، وارد شده است. در عین حال در میان این کف‌پوش‌ها، موکت‌های مستعمل هم دیده می‌شود.

انبوهی از موکت‌های جدید و نیز میزهایی برای استفاده غرفه‌داران در ورودی مصلی تخلیه شده است

همچنین در این بخش تعداد زیادی میز پلاستیکی برای استفاده غرفه‌ها وارد نمایشگاه و در ورودی مصلی تخلیه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس