کد خبر 1136535
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸
ماکرون: فرانسه با تروریسم اسلام‌گرا مواجه است!

رئیس‌جمهور فرانسه به بهانه حمله «نیس»، بار دیگر با نسبت دادن تروریسم به اسلام، احساسات مسلمانان جهان را خدشه‌دار کرد.

به گزارش مشرق به نقل از فرانس پرس، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه با حضور در شهر «نیس»، مدعی شد آنچه امروز در این شهر روی داد، یک حمله تروریستی بوده است.

وی ضمن استفاده از واژه «تروریسم اسلام‌گرا»، در ادامه ادعاهای خود، افزود: فرانسه بار دیگر هدف حمله تروریستی قرار گرفت. ارزش‌ها و آرمان‌های آزادی‌خواهانه ما تسلیم ترور و وحشت نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

حمایت خطیب «مسجدالاقصی» از پیامبر با اعلام روز خشم

در حمله‌ای که امروز پنج‌شنبه حوالی کلیسایی واقع در شهر نیس اتفاق افتاد و سه کشته در پی داشت؛ از سلاح سرد استفاده شده و ادعا می‌شود که سر یکی از قربانیان از تن جدا شده است.

ماکرون همچنین مدعی شد که نیروهای نظامی فرانسه برای محافظت از اماکن کلیدی کشور از جمله مدارس و نیایشگاه‌ها، گسیل خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

تظاهرات مقابل سفارت فرانسه در تل‌آویو

به گفته وی، شمار این نیروها به هفت هزار نفر می‌رسد.

به گزارش مشرق، امروز در شهر «آوینیون» فرانسه نیز مردی که با اسلحه مردم را هدف قرار گرفته بود، به ضرب گلوله پلیس از پای درآمد. ادعا می‌شود که این حادثه نیز تروریستی بوده است.

در تاریخ ۲۵ مهر ماه نیز یک نوجوان چچنی‌تبار، معلم فرانسوی را که به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) اهانت کرده بود؛ به قتل رساند.

این در حالی است که ماکرون با نادیده گرفتن اهانت به مقدسات مسلمانان، به اختلاف بین مذاهب نیز دامن زده و تلاش می‌کند تا با اظهارات گمراه‌کننده خود اسلام و مسیحیت را در تقابل با یکدیگر قرار بدهد.

تلاش ماکرون برای جا زدن اسلام‌هراسی به‌جای مبارزه با تروریسم

در واقع، ۱۸ ماه مانده تا برگزاری دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه، ماکرون می‌کوشد اسلام هراسی را به نام مبارزه با تروریسم جا بزند و برای خودش دستاوردهایی در زمینه امنیتی فراهم کند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    5 0
    والا کشورهای اسلامی هم با ابلیس ماکرون نما مواجه هستند.
  • رضا IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    6 0
    بیشتر تروریستای اروپایی فرانسوی هستن هنوز خون های الوده فراموش شده و جناب مکرون یه نگاه به زندگی شخصیت کن بعد زر بزن
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    1 0
    همه شرها از گور خود شیطان صفتت بلند میشه. اگر اتفاق افتاده را با عقل و شعور نداشتت جمع میکردی مساله بحرانی نمیشد
  • LB ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    1 1
    خیر. اسلام است که با حمله اسلام ستیزانه فرانسه روبرو است. صدها هزار الجزایری و مسمان در مناطق مختلف را قتل عام کردند و سر بریدند، الان که زورشان نمی رسد، اعصابشان ریخته به هم و دنبال فتنه هستند
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    1 1
    فرانسه با خون های آلوده دهه 70 که برای ایرانیان به ارمقان آورد، از تمدن صحبت کنه ..! شما، به وقتش حتی روی بربریت را هم سفید میکنید. در مورد افریقا و استثمار بی وقفه برای صنابع میکروالکترونیک، تروریسم نیست! شرکت و حمایت در جنگ های استعماری همپیمانان امریکایی که بدون سند و مدرک چنان جنایت هایی را رقم زد، #تروریسمِ_برتری_طلبی نیست؟ فقط یک نژادپرست اقدامات پریشان خودش رو مشروع میدونه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس