کد خبر 1136192
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸
شایع ترین مسمومیت های کشنده کدامند/از بوتولیسم تا بخور اکالیپتوس

در شش ماهه نخست سال جاری یک هزار و ۱۱۲ نفر بر اثر مسمومیت‌های مختلف جان خود را از دست دادند.

به گزارش مشرق، در شش ماهه نخست سال جاری یک هزار و ۱۱۲ نفر بر اثر مسمومیت‌های مختلف جان خود را از دست دادند. این رقم شامل مسمومیت با گاز مونوکسید کربن و مسمومیت با داروها و سموم است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲.۷ درصد بیشتر شده است.

در این مدت از کل تلفات مسمومیت ۷۰۲ نفر مرد و ۴۱۰ نفر زن بودند، این در حالی است که تعداد مردان فوت شده بر اثر مسمومیت در شش ماهه نخست سال گذشته ۷۰۰ و تعداد زنان ۳۸۳ نفر بوده است.

۲۵۴ نفر بر اثر گازگرفتگی جان باخته‌اند

مطابق آمارهای موجود از کل افراد فوت شده بر اثر مسمومیت در نیمه اول امسال، ۲۵۴ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست داده‌اند، از این تعداد ۱۹۷ نفر مرد و ۵۷ نفر زن بودند.

تعداد تلفات مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در این مدت نسبت به زمان مشابه سال قبل ۱۴.۴ درصد افزایش یافته است. قابل ذکر است که بیشترین آمار درگذشتگان از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن مربوط به نیمه دوم هر سال است و این امر توجه جدی هموطنان را در خصوص رعایت اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی می‌طلبد.

مرگ ۳۰۳ نفر با مسمومیت‌های دارویی

بر اساس گزارش پزشکی قانونی همچنین در این مدت، ۳۰۳ نفر بر اثر مسمومیت‌های دارویی جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد ۱۶۴ نفر مرد و ۱۳۹ نفر زن بوده‌اند. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۲۰.۲ درصدی داشته است.

مسمومیت با سموم؛ بیشترین موارد مسمومیت

این گزارش می‌افزاید: در نیمه نخست سال جاری بر اساس آمارهای موجود از کل موارد مسمومیت، ۵۵۵ مورد نیز مربوط به مسمومیت با سموم است که بیشترین تعداد تلفات در حوزه مسمومیت‌ها را در بر می‌گیرد.

از این تعداد ۳۴۱ نفر مرد و ۲۱۴ نفر زن بوده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۸.۹ درصدی داشته است.

مسمومیت با سموم شامل مسمومیت و مرگ با قرص برنج (با ۳۹۲ نفر و با کاهش ۷.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل)، دفع آفات نباتی (با ۹۸ نفر و با افزایش ۱۸.۱ درصدی نسبت به سال ۹۸)، جونده کش‌ها (با ۱۴ نفر و با کاهش ۳۹.۱ درصدی نسبت به سال قبل)، سیانور (با ده نفر و با کاهش ۷۳.۷ درصدی) و سرب (با یک نفر) بوده است. ۴۰ نفر نیز با سایر مواد دچار مسمومیت و مرگ شده‌اند که ۲.۴ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    1 0
    از قهوه" آرزوی مرگ " هم بنویسید خیلیا فکر میکنن قهوه بی خطره اما این قهوه به علت کافئین بسیار بالا باعث مسمومیت خیلیها خصوصا در شیراز شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس