کد خبر 1135040
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴

امروزه بسیاری از مردم خرید آنلاین را به خریدهای حضوری ترجیح می‌دهند و فروشگاه‌های آنلاین بسیاری نیز در زمینه‌های مختلف ایجاد شده‌اند. افراد بسیاری از نیازهای خود از کالاهای دیجیتال مانند موبایل و کامپیوتر تا لباس و کفش یا حتی خریدهای ضروری منزل را از طریق‌ وب‌سایت‌های فروشگاهی سفارش می‌دهند.

وب‌سایت‌های فروشگاهی برای موفق شدن همواره باید در حال به‌روز کردن خدمات خود و پاسخگویی به نیازهای جدید مشتریان هستند. روش‌های افزایش فروش اینترنتی نیز از اهمیت بی‌نظیری در استراتژی بازاریابی این فروشگاه‌ها برخوردارند.

در این مقاله می‌خواهیم از راه‌هایی صحبت کنیم که نه‌تنها فروش اینترنتی را افزایش می‌دهند بلکه با تعامل سازنده با مشتریان و حفظ و نگهداری آنان شما را در جهت وفادارسازی مشتریان نیز یاری می‌کنند.

جذب مشتریان جدید یا ترغیب مشتریان قدیمی؟

اغلب فروشگاه‌ها علاقه زیادی به تبلیغات برای جذب مشتریان جدید دارند. البته تبلیغات در جهت شناساندن برند و افزایش بازدیدکنندگان وب‌سایت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است اما حفظ مشتریان قدیمی نیز در افزایش فروش تاثیر بسزایی دارد. این شیوه بازاریابی که ریتنشن مارکتینگ یا بازاریابی بازگشتی نامیده می‌شود، بر مشتریان فعلی شما تمرکز می‌کند و با افزایش تعامل با مشتری به افزایش فروش کمک می‌کنند.

هدف ما از ریتنشن مارکتینگ افزایش تعداد مشتریان نیست. بلکه هدف اصلی این است که:

· نرخ بازگشت مشتریان را افزایش دهیم و مشتریان بیشتری را به چرخه خرید بازگردانیم.

· نرخ نارضایتی مشتریان را کاهش دهیم و آنان را در چرخه خرید نگه داریم.

· فرکانس خرید را افزایش دهیم و کاربران را تشویق کنیم که چند وقت یک بار به چرخه خرید بازگردند.

از جمله روش‌های ریتنشن‌ مارکتینگ که ارتباط شما با مخاطبانتان را تقویت می‌کند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. استفاده از ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال پرکاربردترین روش‌های ریتنشن مارکتینگ است. شما می‌توانید با استفاده از ابزار ایمیل برای کاربران خود به طور منظم خبرنامه بفرستید یا با ارسال پیام‌های شخصی‌سازی‌شده تبریک تولد یا تکمیل سبد خرید ارتباطی عمیق با آن‌ها بسازید. سرویس‌های ارائه‌دهنده ایمیل مارکتینگ مانند سرویس نجوا ساخت کمپین‌های ایمیل مارکتینگ و اتومیشن را بسیار ساده‌تر و کارامدتر از قبل کرده‌اند. به این ترتیب شما قادرید با کمترین نیاز به اعمال فنی قالب‌های زیبا و جذاب ایمیل بسازید، محتوای خود را به آن اضافه کنید و برای کاربرانتان بفرستید.

توجه داشته باشید برای این روش خرید بانک ایمیل انتخاب مناسبی نخواهد بود. بانک ایمیل‌های خریداری‌شده چندان قابل اعتماد نیستند. به همین خاطر سعی کنید بانک ایمیل اختصاصی کسب‌وکار خود را بسازید تا با مشتریان و مخاطبان واقعی خود در ارتباط باشید. برای این کار می‌توانید یک فرم عضویت روی صفحه وب‌سایتتان قرار دهید.

  1.  از پوش نوتیفیکیشن غافل نشوید.

پوش نوتیفیکیشن یکی از کم‌هزینه‌ترین و سریع‌ترین روش‌های ارتباط با مخاطبان است. از طریق پوش نوتیفیکیشن می‌توانید به‌طور مستقیم تخفیف‌های روز، اخبار مربوط به محصولات و پیشنهادهای ویژه خود را به کاربران برسانید.

در سال‌های اخیر و با رونق گرفتن موبایل مارکتینگ، پوش نوتیفیکیشن نیز اهمیت دوچندانی برای وب‌سایت‌ها پیدا کرده است. شما می‌توانید به سادگی سرویس پوش نوتیفیکیشن نجوا را روی وب‌سایت یا اپلیکیشن خود پیاده‌سازی کنید و به صورت رایگان از آن برای تعامل با کاربرانتان روی دسکتاپ و موبایل بهره ببرید.

ابزارهای ایمیل مارکتینگ و پوش نوتیفیکیشن هم‌چنین می‌توانند برای ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد مورد استفاده قرار بگیرند. به این ترتیب زمانی که کاربری یک محصول را در سایت شما جست‌وجو می‌کند یا در سبد خرید نیمه‌کاره رها می‌کند، یک کد تخفیف اختصاصی برایش ارسال می‌کنید و او را به خرید ترغیب می‌کنید. از روش‌های دیگر ریمارکتینگ می‌توان به استفاده از گوگل‌ادز، پیامک،‌ تبلیغات کلیکی و ... اشاره کرد.

چگونه کاربر را به خرید دوباره تشویق کنیم؟

  1. پیشنهادهای ویژه و تخفیف

گاهی ممکن است مشتری تنها یک بار از شما خرید کرده باشد و دیگر به وب‌سایت شما بازنگردد. ارسال یک کد تخفیف سفارشی‌شده یا یک پیشنهاد ویژه می‌تواند جرقه بازگشت کاربر باشد و ارتباط پایداری با مشتری ایجاد کند.

  1. برنامه‌های وفادارسازی

چیزی که بیش از تبلیغات روی مشتریان تاثیرگذار است، سیستم ارتباط با مشتریان و نرخ پاسخ‌گویی شماست. از تکنولوژی‌های جدیدتر ارتباط با مشتری مانند چت‌باکس‌ها استفاده کنید و روی وفاداری مشتریان خود سرمایه‌گذاری کنید. به نظرات و انتقادات مشتریان گوش کنید یا فرم نظرسنجی برای آنان ارسال کنید.

  1. استفاده از کانال‌های مختلف برای ارتباط با کاربران

برای مثال ممکن است شما از ایمیل مارکتینگ به‌عنوان کانال اصلی ارتباط با مشتریان بهره ببرید. اما این به این معنا نیست که از حضور در شبکه‌های اجتماعی بی‌نیاز هستید. تلاش کنید از کانال‌های مختلف بازاریابی به صورت ترکیبی در استراتژی مارکتینگ کسب‌وکارتان بهره ببرید و به این ترتیب به بالاترین نرخ تبدیل و فروش دست پیدا کنید.

  1. توجه به بازاریابی محتوایی

هر فروشگاه اینترنتی نیاز دارد بلاگ خود را به صورت مداوم به‌روزرسانی کند تا هم در موتورهای جست‌وجو رتبه بهتری کسب کند و هم ارتباط خود را با کاربرانش حفظ کند. محتوای جامعی منتشر کنید که به کاربران برای استفاده از محصولات فروشگاهتان کمک می‌کند. هم‌چنین با انتشار محتوای بلاگ در وب‌سایت‌های دیگر یا دریافت بک‌لینک به سئوی سایتتان کمک می‌کنید و می‌توانید از رقبا پیشی بگیرید و ترافیک ورودی وب‌سایت را نیز بالا ببرید.

سخن پایانی

برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی موفق لازم است علاوه‌بر جذب کاربران جدید به حفظ کاربران قبلی خود نیز بیندیشید. از ابزارهای و استراتژی‌های جدید برای ارتباط با مشتریان و تشویق آن‌ها به خرید مجدد استفاده کنید. ایمیل مارکتینگ و پوش نوتیفیکیشن نجوا از ابزارهایی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای تعامل با کاربران خود بهره ببرید.


** این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس