کد خبر 1134688
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
نجات جان انسان با توپ مین‌یاب +عکس

یک مخترع افغانستانی برای شناسایی و خنثی کردن مین یک توپ مین یاب اختراع کرده است. هر یک از این توپ‌ها می‌توانند تا پیش از کارافتادگی چندین مین را شناسایی و خنثی نمایند.

به گزارش مشرق، زومیت نوشت: مسعود حسنی طراحی است که اصالتی افغانی دارد و اخیراً توپ بزرگ مین‌یابی را ابداع کرده که با استفاده از نیروی باد به دنبال مین‌های ضد نفر می‌گردد و آنها را کشف و خنثی‌سازی می‌نماید. این دستگاه که Mine Kafon نام دارد از چوب‌های بامبو و پلاستیک تجزیه‌پذیر ساخته شده است. پایه‌های پلاستیکی دستگاه با وارد آوردن فشار بر روی زمین، نه تنها نیروی حرکتی خود را بازمی‌یابد بلکه مین‌های ضد نفر احتمالی در آن مسیر را نیز کاوش و خنثی می‌نماید.

نجات جان انسان با توپ مین‌یاب +عکس

این توپ آنقدر سبک وزن است که با نیروی وارده‌ی باد، به این سو و آن سو حرکت می‌کند، و مسیر مورد نظر را از لوث وجود مین‌ها پاک می‌نماید. از سویی دیگر دستگاه جی‌پی‌اسی که در هر یک از این توپ‌های بزرگ کار گذاشته شده است، کاربر را قادر می‌سازد تا نقشه محوطه پاک‌سازی شده را نیز به خوبی داشته باشد. خوشبختانه هر یک از این توپ‌ها می‌توانند تا پیش از ازکارافتادگی چندین مین را شناسایی و خنثی نمایند.
جرقه‌ی اولیه‌ی Mine Kafon از توپ‌های اسباب‌بازی که مسعود حسنی در کودکی با آنها مشغول بوده، برداشت شده است. امید می‌رود این توپ ارزان قیمت، بتواند ارزش حقیقی خود را در نجات جان انسان‌ها در اقصی نقاط جهان به اثبات برساند. به این امید که دنیای پیش‌رو امن‌تر و دوست‌داشتنی‌تر از پیش باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    4 1
    این توپ باید وزن یک انسان را داشته باشد تا بتواند مین های ضد نفر که با فشار خاصی فعال می شوند را فعال کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس