کد خبر 1134677
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
سودان: آمریکا قول کمک مالی داده است

وزارت خارجه سودان در بیانیه‌ای مدعی شد که آمریکا قول داده است در ازای سازش با رژیم صهیونیستی از میزان بدهی‌های سودان بکاهد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه سودان امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای به توافق سازش با رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت که واشنگتن و تل آویو قول کمک به بهبود وضعیت اقتصادی سودان را داده‌اند.

به نوشته العربیه، وزارت خارجه سودان همچنین گفت که خارطوم و تل آویو بر سر آن‌چه «حمایت از صلح در منطقه» نامیده شده، توافق کرده‌اند و خارطوم همواره حامی صلح و آزادی و عدالت است.

در این بیانیه همچنین آمده است که دولت آمریکا تعهد داده است که با همکاری شرکای خود از میزان بدهی‌های سودان بکاهد و رژیم تل آویو نیز قول داده است در زمینه امنیت غذایی به سودان کمک کند.

وزارت خارجه سودان سپس از نشست هیأتی از رژیم اسرائیل و سودان طی هفته‌های آتی برای بررسی توافقات متعدد در زمینه‌های کشاورزی، تجارت، هواپیمایی و گردشگری خبر داد و گفت که اولین موضوع مورد بحث در این نشست، مسأله کشاورزی خواهد بود.

«الی کوهن» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی نیز از سفر قریب‌الوقوع یک هیأت سودانی به تل‌آویو خبر داده و گفته که پس از آن شخص وی در رأس یک هیأت اسرائیلی به خارطوم خواهد رفت.

روز جمعه گذشته (۲۳ اکتبر)، آمریکا، رژیم صهیونیستی و سودان در بیانیه مشترکی از دستیابی خارطوم و تل‌آویو به توافق عادی‌سازی روابط بین این دو طرف خبر دادند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    1 1
    نادون به همین خیال باش.
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    0 0
    هنوز نشناختینش ..! امریکا جنایتکار مخوفیست که از پشت خائنانه خنجر میکشد، بدعهد، پیمان شکن و فریبکار است، فرصت پیدا کند خونتان را چنان خون آشامی می مکد، هراسی از کشتن، جنایت و سوءاستفاده ندارد. دزد و نگاهش پلیدیست. اینا همه رو سر ما دراورده، بعد تو میگی واس خاطر بخشش و کرم فلان؛ خاک تو ...ت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس