کد خبر 1143585
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
تاثیر نتایج انتخابات آمریکا بر عادی سازی روابط سودان با تل آویو

ائتلاف احزاب سودانی مخالف سازش از حجم وسیع و غیر قابل انتظار مخالفت مردمی با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش مشرق، «دفع الله عبدالله تورو موسی» سخنگوی ائتلاف «نیروهای مردمی سودانی برای مقاومت در برابر سازش» که از چندین احزاب این کشور تشکیل شده، از مخالفت گسترده مردمی با طرح سازش در این کشور خبر داد.

تورو موسی به وبگاه عربی۲۱ گفت که سازش با رژیم صهیونیستی یک پیروزی معنوی و سیاسی برای رژیم اشغالگر ظالم و سرافکندگی شدیدی برای مردم سودان است.

او افزود: «حجم مخالفت مردمی با سازش بیش از آن چیزی است که برخی تصور می‌کنند و مدت زیادی طول نخواهد کشید تا مردم سودان از هر گوشه و کنار برای محکومیت سازش به پا خیزند و هر تلاشی برای حرکت در این مسیر را ناکام بگذارند.»

این فعال سودانی همچنین از برپایی کمپین گسترده‌ای برای جمع‌آوری یک میلیون امضاء در گام نخست و ۱۰ میلیون امضاء در گام بعدی و نهایتا ۴۰ میلیون امضاء برای مخالفت با سازش خبر داد و گفت که در این میان اعتراضات مردمی برای مخالفت با این تصمیم نیز برپا خواهد شد و راههای قانونی متعددی نیز برای عدم سازش با رژیم صهیونیستی وجود دارد.

«تورو موسی» سپس تأکید کرد که در صورت اصرار دولت برای امضای توافق سازش، دولت نیز به همراه این توافق سقوط خواهد کرد.

او همچنین گفت که شورای وزیران سودان تلاش دارد شورای قانون گذاری غیر انتخابی غیر قانونی که اعضای آن موافق سازش باشند را تشکیل دهد و این کار بر خلاف قانون اساسی و یک بی قانونی بزرگ است که موجبات سقوط دولت را تسریع می‌بخشد.

وزارت خارجه سودان در ۲۳ اکتبر اعلام کرد که دولت انتقالی با عادی سازی روابط با اسرائیل موافقت کرده است. سودان پنجمین کشور پس از مصر (۱۹۷۹)، اردن (۱۹۹۴)، امارات و بحرین (۲۰۲۰) است که به سازش با رژیم صهیونیستی تن می‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس