کرونا| بستن مجدد مرزها در مرکز توجه کشورهای اروپایی

با وجود هشدارهای کمیسون اروپایی درباره عواقب بسته شدن مجدد مرزهای داخلی اروپا اما موج دوم کرونا بار دیگر این اقدام را به عنوان راهکاری برای مهار کرونا در مرکز توجه کشورها قرار داده است.

به گزارش مشرق به نقل از "آر ان دی" آلمان، با وجود هشدارهای کمیسیون اروپایی اعضای این اتحادیه بار دیگر بستن مرزها برای مقابله با شیوع کرونا را در دستور کار قرار می دهند.

با توجه به افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در اروپا بستن مرزها بار دیگر در مرکز توجه قرار می گیرد. کشور دانمارک از روز پنج شنبه برای مهار کرونا مرزهای خود را بر روی توریست های آلمانی بسته که این مسئله با انتقاد دولت آلمان مواجه شده است.

بیشتر بخوانید:

کرونا در اروپا؛ از انتقال وزیر خارجه بلژیک به ICU تا پیش‌بینی افزایش مرگ‌ومیرها در آلمان

توماس باریس، مسئول امور گردشگری دولت فدرال آلمان این مسئله را تصمیمی آزاردهنده از طرف دولت دانمارک دانست.

وزارت امور خارجه دانمارک روز پنج شنبه اعلام کرد که شهروندان آلمانی از روز شنبه تنها در صورتی اجازه دارند به این کشور سفر کنند که دلیل موجهی داشته باشند.

در روز پنج شنبه بر اساس اعلام نهادهای بهداشتی دانمارک شمار مبتلایان مبتلایان روزانه جدید به کرونا بالاترین میزان از زمان شیوع کرونا را بدست آورد.

بروکسل امیدوار است که بار دیگر هرج و مرج های مرزی در سایه تصمیمات یکجانبه دولت ها مشابه آنچه در فصل بهار اتفاق افتاد رخ ندهد. کمیسیون اروپایی در این راستا قدرتی برای مداخله ندارد و اینکه مرزهای داخلی کی و چگونه بسته می شوند و یا اینکه باز می مانند از طرف کشورای عضو تصمیم گیری می شود.

کمیسیون اروپایی تنها می تواند در این باره توصیه هایی را به کشورها کند و کشورها می توانند به آن عمل کنند و یا آن را رد کنند.

دولت آلمان کاملا راهکار بستن مرزها برای مهار کرونا را رد می کند. یک سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرده است: این اقدام در فصل بهار نشان داد که بستن مرزها به نفع همه ما نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس