تظاهرات در آلمان بر سر مسائل مهاجرتی

هزاران موافق و مخالف محدودیت‌های کرونایی در حالی در منطقه‌ای در جنوب آلمان تظاهرات کردند که دولت این کشور به شدت نگران افزایش شمار مبتلایان به کروناست.

به گزارش مشرق، هزاران آلمانی ساکن جنوب این کشور روز یکشنبه علیه محدودیت‌های کرونایی اعلام شده تظاهرات کردند و خواستار لغو تمامی محدودیت‌های اعلام شده توسط دولت فدرال شدند.

بیشتر بخوانید:

تظاهرات در جنوب آلمان در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی

 به نوشته خبرگزاری «رویترز» این تظاهرات در حالی شکل گرفت که سازمان دهندگان آن در تلاش برای حضور  مردم به اندازه کافی جهت شکل دادن زنجیره انسانی  در اطراف «دریاچه کنستناس» ناتوان ماندند.

از سوی دیگر هزاران موافق محدودیت‌های کرونایی در منطقه کنستناس آلمان در موافقت با محدودیت‌های  کرونایی از سوی دولت در تظاهرات جداگانه حاضر شدند و علیه هواداران راست‌های افراطی شعار سر دادند.

بیشتر بخوانید:

آیا مهار کرونا در آلمان صحت دارد؟ +عکس

پلیس در مجموع شمار حاضران در این تظاهرات را  ۱۱ هزار نفر تخمین زد. مقامات محلی برای جلوگیری از شیوع  کرونا خواستار حفظ فاصله گذاری اجتماعی شده و استفاده از پرچم آلمان نازی از سوی راست‌های افراطی و هواداران نئو نازی‌ها را ممنوع ساخته بودند.

هزاران نفر از آلمانی‌های مخالف استفاده از ماسک نیز روز گذشته زنجیره انسانی در مرز این کشور با سوئیس شکل دادند.

بیشتر بخوانید:

رکود اقتصادی چشمگیر در کشورهای اروپایی

بنا بر گزارش‌ها، دولت آلمان در ابتدا در مهار کرونا موفق عمل کرد، اما افزایش شمار مبتلایان  منجر به اعمال محدودیت‌های بیشتر از سوی مقامات دولت این کشور شده است.

همزمان با افزایش نگران کننده سیر صعودی مبتلایان به کرونا در آلمان، مقامات ارشد این کشور از جمله «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان نسبت به این مسئله هشدار دادند.

«اشتفن زیبرت» سخنگوی دولت آلمان با بیان نگرانی آنگلا مرکل از وضعیت آمار افزایش مبتلایان جدید به کرونا گفت: «افزایش شمار مبتلایان برای ما بسیار نگران کننده است.»

برخی اعضای حزب حاکم در آلمان (CDU) در این زمینه اظهار داشتند که مرکل در نشستی با هم حزبی‌هایش با هشدار درباره شمار مبتلایان جدید به کرونا که اینک روزانه حدود ۲ هزار نفر است، گفته که با ادامه روند کنونی، تا تعطیلات کریسمس ممکن است تعداد مبتلایان روزانه ۱۹۲۰۰ تن شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس