وارونگی هوا نمایه

رئیس فراکسیون محیط زیست معتقد است که وارونگی هوا تاثیر مستقیم بر افزایش میزان ابتلا به کرونا داشته است.

به گزارش مشرق، سمیه رفیعی، رئیس رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، درباره عدم اجرای قانون مصوب مجلس درباره هوای پاک از سوی دولت، گفت: در مجلس گذشته نمایندگان قانونی در زمینه هوای پاک مصوب کردند که البته مشکلات جدی در این قانون وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

تصمیم درباره آلودگی هوا، در صورت ادامه‌دارشدن آلودگی

وی با بیان اینکه اولین مشکلی که در این قانون وجود دارد، نداشتن متولی و ضمانت اجرای قوی برای اجرای این قانون است، ادامه داد: در قانون مصوب مجلس حدود ۳۳ دستگاه مسئول اجرای این قانون هستند که این موضوع باعث شده تا دستگاه‌های مختلف وظایف خود را به خوبی انجام ندهند.

بیشتر بخوانید:

قوانین مقابله با آلودگی هوا به بن بست رسید؟

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه در سال جاری شرایط ویژه‌ای در بحث آلودگی‌ها و ویروس کرونا داریم، اضافه کرد: در چند روز گذشته تیمی را تشکیل داده‌ایم تا تحقیقاتی در این زمینه که وارونگی هوا چه میزان بر انتشار ویروس کرونا نقش داشته، انجام دهند، که هنوز به قطعیت صد درصدی نرسیدیم، اما می‌توان گفت که حداقل این موضوع ۵۰ درصد تاثیر گذار است.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه وارونگی هوا بر شدت بخشیدن کرونا تاثیر مستقیم دارد، افزود: طبق تحقیقات اولیه‌ای که انجام داده‌ایم در تهران، اهواز، اصفهان و اراک که حجم آلاینده‌ها نسبت به شهرهای دیگر افزایش بیشتری دارد، بر افزایش مبتلایان به ویروس کرونا تاثیر گذاشته است.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با تاکید براینکه وارونگی هوا تاثیر مستقیم بر افزایش میزان ابتلا به کرونا داشته است، اظهار داشت: باتوجه به اینکه امسال شرایط ویژه‌ای را تجربه می‌کنیم باید برای رفع منابع آلاینده به خصوص در کلان‌شهرها راه‌کارهای را پیدا کنیم که در فراکسیون بر روی این موضوع در حال کار کردن هستیم تا با شرایطی که آنها هم ضرر اقتصادی نداشته باشند راه حلی برای کاهش آلودگی هوا داشته باشیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس