عراق| هشدار درباره بازگشت عملیات‌های تروریستی به دشت نینوا با ورود نیروهای پیشمرگه

نماینده پارلمان عراق درباره بازگشت عملیات‌های تروریستی به مناطق دشت نینوا با ورود نیروهای پیشمرگه هشدار داد.

به گزارش مشرق، «قصی عباس» نماینده پارلمان عراق در گفتگو با وبسایت المعلومه درباره بازگشت تله های انفجاری و اقدامات تروریستی در صورت ورود نیروهای پیشمرگه به مناطق دشت نینوا هشدار داد.

قصی عباس افزود که این مناطق در وضعیت فعلی خود شاهد ثبات امنیتی بوده و با وجود نیروهای حشد شعبی  نیازی به ورود نیروهای پیشمرگه به این مناطق نیست؛ چرا که بازگشت این نیروها منجر به بازگشت تله‌های انفجاری و اقدامات تروریستی خواهد شد.

نماینده پارلمان عراق خاطرنشان کرد که قبل از ورود نیروهای حشد شعبی به مناطق دشت نینوا، این مناطق در نتیجه عملیات های تروریستی قربانیان زیادی داده بود.

در همین زمینه «ابوکوثر شبکی» فرمانده تیپ ۳۰ حشد شعبی، روز چهارشنبه تاکید کرد: کمیته تحقیقی که توسط عملیات مشترک تشکیل شده بود، بی گناهی عناصر این تیپ را در حمله به فرودگاه اربیل اثبات کرد.

وی اعلام کرد: دورکردن پنج کیلومتری نیروهای حشد شعبی از مراکز حضور نیروهای پیشمرگه، هیچ ارتباطی با حمله به فرودگاه اربیل ندارد.

وی با بیان اینکه تحقیقات، بی گناهی نیروهای حشد شعبی در حمله فرودگاه اربیل را ثابت کرده است افزود: این تصمیم از مدت‌ها پیش در تمام طول جاده‌های استان نینوا و اقلیم کردستان عراق اجرا می شده است و آنگونه که رسانه‌ها و رهبران احزاب کرد ادعا می‌کنند؛ هیچ تصمیمی برای دور کردن حشد شعبی از مناطق دشت نینوا وجود ندارد.

این فرمانده حشد شعبی همچنین تاکید کرد که شرایط امنیتی در مناطق دشت نینوا بسیار آرام و پایدار است و این نیرو با همه گروه‌های مردمی همکاری دارد. آنها آسیب رساندن به نیروهای تیپ ۳۰ بسیج مردمی را رد می‌کنند و آن را نیرویی قادر به محافظت از مناطق خود می‌دانند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس