کد خبر 1133311
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴

خرید میلگرد یکی از مواردی است که اکثر افراد جامعه کم یا زیاد با آن سروکار خواهند داشت ، حال برای ساخت یک واحد مسکونی شخصی و یا به عنوان یک مهندس برای اجرای پروژه های ساختمانی. از همین رو مطالعه این راهنمای خرید میلگرد کمک شایان توجهی به شما برای یک خرید مطمئن و حرفه ای میکند.

لازم به ذکر است به دلیل محدودیت های موجود از نظر طول متن در این مقاله به صورت خلاصه به مبحث راهنمای خرید میلگرد پرداخته ایم و به منظور مشاهده ویدئو تفصیلی این مطلب و همچنین مطالعه مطلب کامل به مقاله راهنمای خرید میلگرد در سایت اصفهان آهن مراجعه نمایید.

راهنمای خرید میلگرد

نکات مهم قبل از خرید میلگرد

از آنجایی که خرید میلگرد در هر حجم و اندازه ای جزو خرید های گران‌قیمت به حساب می آید، لذا قبل از اقدام به خرید، داشتن اطلاعات ابتدایی در مورد میلگرد و حین خرید، همراهی مشاوران مطمئن و کارآزموده به شما برای یک خرید آگاهانه کمک بسزایی می کند و از بروز ضرر مالی و زمانی جلوگیری میشود.

انتخاب نوع و ابعاد میلگرد:

از آنجایی که مشخصات فنی میلگرد مورد نیاز جهت استفاده در پروژه های ساختمانی را مهندسین پروژه تعیین می‌کنند ،شما با دانستن اصطلاحات و نکات مهم این بخش نیازتان مرتفع می شود و پس از دریافت لیست انواع میلگرد مورد نیاز برای پروژه کافی است در صفحه قیمت میلگرد سایت اصفهان آهن اقدام به جستجو نوع میلگرد نمایید. اصطلاحات پرکاربرد در این بخش عبارت اند از :

میلگرد آجدار، میلگرد ساده ، میلگرد کلاف :

به طور کلی در بازار ایران وقتی نام میلگرد به تنهایی بیان می شود، منظور میلگرد آجدار است ، زیرا میلگرد آجدار بسیار پر مصرف بوده و در اکثر مراحل ساخت این نوع میلگرد است که کاربرد دارد.

اما بسته به شرایط و نوع ساخت و ساز ممکن است نام میلگرد ساده (حرارتی) و همچنین میلگرد کلاف را بشنوید.میلگرد ساده به میلگردی گفته می‌شودکه بر روی سطح آن هیچ آج یا فرورفتگی وجود ندارد و به همین دلیل به آن میلگرد ساده گفته میشود.

میلگرد کلاف نیز به میلگردی گفته میشود که به صورت کلاف سیم تولید گردیده و در دو نوع آجدار و ساده وجود دارد که در مواردی مانند آرماتور ستون های استوانه ای کاربرد دارند.

میلگرد A2 و A3 و A4 :

این اصطلاح مربوط به نوع (گِرید) میلگرد آجدار است و در اصل تعیین کننده نوع آج روی میلگرد است. در تصویر زیر تفاوت این سه نوع میلگرد نمایش داده شده است.

بیان این نکته خالی از لطف نیست که این نامگذاری بر اساس یک استاندارد روسی است و معادل این نامگذاری بر اساس استاندارد ملی ایران برای میلگرد A2 ، میلگرد آج 340 ، برای میلگرد A3 ، میلگرد آج 400 و برای میلگرد A4 ، میلگرد آج 500 است.

نکات مهم حین خرید میلگرد

در بخش اول راهنمای خرید میلگرد در مورد پیش نیاز های خرید صحبت کردیم ، حال میخواهیم بگوییم که در زمان خرید میلگرد باید به چه مواردی دقت نموده و چه مواردی را رعایت کنید تا خرید مطمئن و آسوده ای داشته باشید.

آگاهی کامل نسبت به پیش نیاز های خرید

این خیلی مهم است که شما قبل از اقدام به خرید میلگرد حتما پیش نیاز ها را مطالعه کرده و بر آنها مسلط شوید ، زیرا خریدی مطمئن است که آگاهانه باشد برای همین اولین نکته این بخش را به تسلط بر پیشنیاز های خرید اختصاص دادیم.

کیفیت میلگرد:

اکثر کارخانه های تولید میلگرد کشور طبق استاندارد ملی ایران اقدام به تولید میلگرد میکنند اما در این بین برخی از کارخانه ها به خاطر تفاوت در فرایند تولید و یا شمش فولاد مصرفی ، ممکن است کیفیت محصول نهاییشان با سایر کارخانه ها متفاوت باشد.

ما این موضوع را به طور مفصل در مطلب روش تولید میلگرد توضیح دادیم که تفاوت در روش تولید در کیفیت محصول نهایی تاثیر بسزایی دارد و تفاوت در روش تولید باعث ایجاد تفاوت در محل استفاده میلگرد میشود. پس دانستن این موضوع در انتخاب شما تاثیر بسزایی دارد.

در حال حاضر باکیفیت ترین میلگرد بازار ایران  در کارخانه ذوب آهن اصفهان تولید میشود.

بُعد مسافت:

حمل و نقل سفارش از درب بنگاه یا کارخانه تا محل مورد نظر شما بخش مهمی از فرایند خرید شما را تشکیل میدهد ، زیرا بسته به نوع سفارش هزینه قابل توجهی به این موضوع اختصاص می یابد.

همانطور که در بخش خرید از بنگاه و کارخانه هم گفتیم ، در زمان سفارش حتما این مورد را محاسبه کنید و یا از کارشناسان فروش مشورت بگیرید تا مناسب ترین گزینه به شما پیشنهاد داده شود.

شما میتوانید در صورت نیاز برای استعلام هزینه ارسال سفارش با واحد حمل و نقل شرکت بازرگانی اصفهان آهن تماس بگیرید و با اعلام مبدا ارسال سفارش و مقصد دریافت از هزینه ارسال سفارشتان به سراسر ایران مطلع شوید.

نکات مهم پس از خرید میلگرد

پس از خرید میلگرد و رسیدن میلگرد ها به محل تخلیه نکاتی را باید در نظر داشته باشید که با چک کردن آن ها سفارش را تحویل بگیرید و پس از تحویل گیری نکاتی را رعایت کنید که بر حفظ کیفیت و عمر مفید میلگرد تاثیر گذار است.

تطابق میلگرد دریافتی با فاکتور:

اگر از مجموعه های معتبر و به نام فروش آهن آلات کشور مانند شرکت اصفهان آهن آپادانا خرید کرده باشید از بابت اصالت میلگرد خریداری شده می توانید آسوده‌خاطر باشید.

اما جهت اطمینان کامل از تطابق میلگرد دریافتی با فاکتور  باید قبل از تخلیه میلگرد ها این مورد را بررسی نمایید تا در صورت عدم تطابق ، سفارش را مرجوع کنید.

جداسازی بر اساس اندازه:

از آنجایی که برای یک پروژه معمولا چند نوع میلگرد باید خریداری کنید و سفارش به صورت یکجا تحویل داده می‌شود، برای دسترسی ساده‌تر در زمان استفاده بهتر است که در زمان تخلیه ، میلگرد ها را بر اساس اندازه شان از هم جدا نمایید.

بدین منظور کافی است بر اساس سایز میلگرد و با توجه به زمان مورد استفاده قرار گرفتن ، مکان هایی را مشخص نمایید و میلگرد ها را در آنجا تخلیه نمایید. با این کار در آینده از اشتباهات نیروی انسانی جلوگیری شده و از اتلاف زمان نیز به میزان قابل توجهی جلوگیری میشود.

** این محتوا تبلیغاتی است **

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نادر FR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    4 0
    قیمت میلگرد به نظرتون باز هم کاهشی هست یا افزایشی ؟
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
      2 0
      فعلا که هیچ چیزی معلوم نیست اصلا نمیشه گفت که افزایش پیدا میکنه یا کاهش به نظر من که بازار را نمیشه پیش بینی کرد
  • رمضان IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    0 0
    عالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس