کد خبر 1133184
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
صف روادید افغانستان

بر اساس اعلام مقامات افغانستان، ۱۱ تن که در صف انتظار برای دریافت ویزای خود مقابل کنسولگری پاکستان در جلال آباد بودند، بر اثر ازدحام جمعیت جان خود را از دست دادند.

به گزارش مشرق، مقامات افغانستان اعلام کردند ۱۱ شهروند افغان امروز چهارشنبه (۳۰ مهر) به دلیل ازدحام جمعیت در استادیومی در نزدیکی کنسولگری پاکستان در جلال آباد جان خود را از دست داده‌اند. 

بیشتر بخوانید:

عبدالله پس از پاکستان و هند عازم ایران شد

سهراب قادری، یک از اعضای شورای ولایتی در جلال آباد در این باره گفت، این افراد که در صف صدور ویزا و در یک فضای باز نزدیک کنسولگری منتظر بودند که به دلیل ازدحام جمعیت جان خود را از دست دادند.

به گفته وی، ‌در این حادثه ۱۱ نفر نیز زخمی شدند. 

عطاءالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار نیز گفت که در جریان ورود «ده‌ها هزار» نفر به میدان فوتبال شهر جلال‌آباد، ۱۱ زن کهن‌سال جان باخته‌اند. همچنین در این حادثه ۹ زن و ۳ مرد نیز زخمی شدند.

در همین حال خبرگزاری الجزیره از جان باختن ۱۲ تن در این حادثه خبر داد.

بیشتر بخوانید:

آمریکا هیچ چیز با ارزشی را برای افغانستان باقی نمی‌گذارد

خبرگزاری رویترز درباره این حادثه گزارش داد که این اتفاق زمانی رخ داده که در حدود ۳ هزار شهروند افغانستان برای دریافت ویزا در این منطقه جمع شده بودند. به نوشته رویترز، ۱۵ تن در این حادثه جان باخته‌اند.

«منصور احمد خان»، سفیر پاکستان در کابل، در واکنش به وقوع این حادثه در توئیتی نوشت: «از گزارش تلفات در استادیومی در جلال آباد ۵ کیلومتری کنسولگری پاکستان که متقاضیان ویزا توسط مقامات استانی افغانستان سازماندهی می‌شدند، بسیار ناراحت شدم. ما با خانواده‌های قربانیان همدردی می‌کنیم.»

وی افزود: «ما برای تسهیل بهتر متقاضیان ویزا با مقامات افغانستان درگیر هستیم. ما متعهدیم که طبق سیاست جدید، صدور ویزا را برای اتباع افغانستان ادامه دهیم و در عین حال روند کار را آسان‌تر کنیم».

دانلود

به گفته‌ مقامات محلی، هزاران نفر صبح امروز برای اخذ ویزان پاکستان در استادیوم فوتبال تجمع کرده بودند. 

توزیع ویزای پاکستان حدود ده روز پیش در شهر جلال‌آباد آغاز شد. این روند از تاریخ ۱۶ مارس سال جاری میلادی به این سو به دنبال شیوع ویروس کرونا متوقف بوده است.

دانلود

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    4 4
    مگه پاکستان چه تحفه ای هست ؟! حالا اگر برای ویزای اروپا سر و دست می شکستند یه چیزی
    • NL ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      1 1
      برو هر وقت تونستی با حقوق یه روزت پول یه ساندویچ تو پاکستانو دربیاری بیا حرف بزن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس