کد خبر 1133109
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
خاشقجی

دادستان کل عربستان سعودی که در ماجرای کشته شدن روزنامه‌نگار معارض این کشور در ترکیه به استانبول اعزام شده بود، به دست شاه سعودی ترفیع درجه گرفت.

به گزارش مشرق، وبگاه انگلیسی «میدل ایست آی» در گزارشی اعلام کرد، «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی، «سعود المعجب» دادستان کل این کشور را به عنوان عضو هیأت علما منصوب کرد.

ببینید:

فیلم/ همکاری ترامپ با بن سلمان در ماجرای خاشقچی

بر اساس این گزارش، المعجب همان کسی است که در سال ۲۰۱۸ به منظور تحقیق در پرونده کشته شدن «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار معارض سعودی در کنسولگری ترکیه به استانبول اعزام شد.

شاه سعودی هفته جاری در احکامی اعضای هیأت علما به ریاست « عبدالعزیز بن عبدالله آل‌شیخ» و مجلس شورای را تغییر داد.

دادستان کل سعودی در اکتبر سال ۲۰۱۸ به خاطر ترک ترکیه و عدم پاسخ دادن به سوال‌های آنکارا در پرونده کشته شدن خاشقچی مورد انتقادات گسترده‌ای قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

تلویزیون ترکیه تصاویر ادله جنایی ترور «خاشقجی» را پخش کرد

در آن زمان «عبدالقادر سِلوی» نویستنده ترک گفت: چرا دادستان کل سعودی اطلاعات درباره جسد خاشقچی را از همکاران ترک خود پنهان می‌کند؟ چه بسا وی برای حل مسأله قتل به ترکیه نیامده بلکه دلیل آمدن وی نجات ولی‌عهد سعودی است.

المعجب بر پرونده‌های دیگری مانند محاکمه مبلغ سعودی «سلمان العوده» که خواستار صلح ریاض با قطر شده بود و نیز پرونده «لجین الهذلول» فعال زن سعودی و نامزد جایزه نوبل نیز نظارت داشته است.

خاشقچی، روزنامه‌نگار سعودی واشنگتن‌پست دوم اکتبر سال ۲۰۱۸ (دهم مهر ۱۳۹۷) در کنسول‌گری سعودی واقع در شهر استانبول به قتل رسید. ارزیابی‌های سازمان‌های اطلاعاتی ترکیه و غرب حکایت از آن دارد که آمر قتل خاشقچی، از مقام‌های رده بالای سعودی بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس