واکسن نمایه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسن ایرانی کرونا مراحل آزمایش حیوانی را رد کرده و از اواسط آبان ماه امسال وارد مرحله آزمایش انسانی می‌شود.

به گزارش مشرق، سعید نمکی در حاشیه سفر به آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مراحل تست واکسن کرونا با چهار یا پنج گروه در کشور در حال انجام است و ۲ یا سه گروه پیشرفت خوبی داشته و طبق استانداردهای جهانی، اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

نمکی: آزمایش واکسن کرونای ایرانی روی میمون 

وی ادامه داد: اگر بیماری دچار تغییرات بنیادین و دگرگونی نشود، ما در رابطه با ساخت واکسن شیوه‌های خوبی را پیش برده ایم و به سازمان جهانی بهداشت هم این موارد را اعلام کرده ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امید است با این روند در آینده نزدیک خبرهای خوبی را برای مردم ایران در رابطه به واکسن کرونا داشته باشیم.

ببینید:

فیلم/ ساخت نخستین نمونه نسل سوم واکسن ایرانی کرونا

نمکی با بیان اینکه سامانه سیب نیز فعال است، ادامه داد: در این مرحله تمام موارد مثبت ابتلا به کرونا ثبت و بررسی های مکرر در این زمینه انجام می‌شود تا این بیماری را زمین‌گیر کنیم.

ببینید:

فیلم/ آزمایش واکسن کرونای ایرانی روی انسان

وزیر بهداشت ادامه داد: در مرحله نخست ٨٠ میلیون نفر ایرانی توسط ٣٢٠ هزار اکیپ فعال در سامانه سیب ارزیابی شدند.

نمکی ادامه داد: در روزهای ابتدایی گزارش بیماری کرونا، ظرفیت تشخیصی ما در کشور حدود یک‌ هزار و ٢٠٠ آزمایش در روز بود که این ظرفیت در حال حاضر به روزانه بیش از ٢۵ هزار آزمایش تشخیصی رسیده است.

وی گفت: برای این میزان تست روزانه، ۶۵ میلیارد ریال هزینه می‌شود و میزان تست‌های روزانه کرونا در کشور به ۴۰ هزار مورد خواهد رسید که برای این تعداد ١٠٠ میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • پری IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    9 0
    بجان مسئولین تا اول فرزندان مسئولین واکسن نزنن ماراضی نیستیم واز گلومون پایین نمیره اول آقازاده هاو نوه و نتیجه هاشون!
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    2 0
    اول آقازاده ها بعدا مردم ناسلامتی اینا ژن هستند
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    همانطور که احمدی نژاد داروی ناپیدا و نیست در جهان ایمد ضد ایدز را افتتاح کرد که تا الان هم در بازار رویت نشده این دولت هم واکسن کرونا را خواهد ساخت
  • محمد IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    0 0
    خوب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس