کد خبر 1132694
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
مورالس

رئیس‌جمهور مستعفی بولیوی از بازگشت به این کشور پس از پیروزی هم‌حزبی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه فرانس ۲۴، رئیس جمهور مستعفی بولیوی اعلام کرد پس از پیروزی حزب متبوع او در انتخابات ریاست جمهوری به کشورش بازخواهد گشت.

بیشتر بخوانید:

ایران برگزاری موفق انتخابات بولیوی را تبریک گفت

اوو مورالس روز دوشنبه پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری بولیوی و پیشتازی نامزد هم حزبی او، اعلام کرد پس از پیروزی حزب خود به کشور باز می‌گردد.

ببینید:

عکس/ انتخابات ریاست جمهوری بولیوی در بحبوحه کرونا

نتایج اولیه غیر رسمی شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری در بولیوی تا روز دوشنبه از پیشتازی نامزد نزدیک به اوو مورالس، رئیس جمهور پیشین این کشور خبر داد.

بنا به اعلام شبکه تلویزیونی Unitel بولیوی، لوئیس آرسه کاتاکورا، وزیر اقتصاد سابق بولیوی و نامزد حزب جنبش سوسیالیسم، با کسب ۵۲.۴ درصد آرا شمارش شده تاکنون نسبت به رقبای خود پیش است. بر اساس شمارش سریع آرا، تا این لحظه کارلوس مسا، رقیب اصلی آرس تاکنون ۳۱.۵ درصد آرا را از آن خود کرده است. مورالس پیشتر وزیر اقتصاد سابق خود، را به عنوان نامزد حزب جنبش سوسیالیسم در انتخابات ریاست جمهوری بولیوی معرفی کرد.

در اکتبر سال ۲۰۱۹ و در پی بروز ناآرامی‌های پس از انتخابات در بولیوی، شماری از مقامات این کشور از جمله مورالس مجبور به کناره گیری از قدرت شدند. در میان این ناآرامی‌های سیاسی، جینین آنز، رهبر مخالفان مورالس، علی‌رغم آنکه موفق به کسب حدنصاب آرا نشده بود خود را رئیس‌جمهور موقت خواند. آنز پیشتر وعده داده بود که مورالس اجازه نخواهد یافت در انتخابات آتی ریاست جمهوری شرکت کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس