کد خبر 1132552
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹
ظریف صنعا

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به استقرار سفیر ایران پس از ۲ سال در صنعا، گفت: جمهوری اسلامی ایران همچنان از ملت یمن و دولت نجات ملی یمن را حمایت و پشتیبانی می‌کند و این دولت را به رسمیت می‌شناسد.

به گزارش مشرق ، رضا میرابیان، کارشناس مسائل منطقه با اشاره به مستقر شدن سفیر ایران پس از ۲ سال در صنعا، پایتخت یمن گفت: پیام این است که جمهوری اسلامی ایران همچنان از ملت یمن و دولت نجات ملی یمن را حمایت و پشتیبانی می‌کند و این دولت را به رسمیت می‌شناسد.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: دولت ملی نجات صنعا را تعداد کمی از دولت‌ها به رسمیت شناختند و همچنان عبد رَبُّه منصور را رییس دولت یمن می‌دانند.

کارشناس مسائل منطقه اظهار داشت: استقرار سفیر ایران در یمن می‌تواند روی روندسیاسی کشورها به خصوص کشورهای منطقه تاثیر بگذارد و آرام آرام آن‌ها بپذیرند که دولت رسمی یمن همین دولت نجات ملی یمن است.

میرابیان با بیان این که ما قبلاً سفیر یمن را به حضور پذیرفتیم تصریح کرد: الان نزدیک به بیش از یک سال است که سفیر یمن در ایران است و عملاً ما دولت انصارالله و نجات ملی را به رسمیت می‌شناسیم. این در واقع اقدامی افزون بر آن اقدام قبلی بوده که ما نیز سفیر خود را به این کشور اعزام کردیم.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس