کد خبر 1131049
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
انهدام و دستگیری اعضای یک گروه تروریستی در مسکو

سرویس امنیت فدرال روسیه از متلاشی شدن و دستگیری اعضای گروه تروریستی «کتیبه التوحید و الجماعه» در این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، سرویس امنیت فدرال روسیه از متلاشی شدن و دستگیری اعضای گروه تروریستی «کتیبه التوحید و الجماعه» در این کشور خبر داد.

در اطلاعیه ای که سرویس امنیت فدرال روسیه به این مناسبت منتشر کرده است، آمده است: اعضای این گروه که اتباع یکی از کشورهای آسیای مرکزی می باشند، انجام اقدامات خرابکارانه و تروریستی در شهر «ولگوگراد» را برنامه ریزی کرده بودند.

گفته شده است که هماهنگی فعالیت های تروریستی این گروه از خارج انجام شده و ساختمان های نهادهای دولتی، محل سکونت نظامیان و تاسیسات دارای ظرفیت آتش سوزی و انفجار را هدف انتخاب کرده اند.

بیشتر بخوانید

حمایت روسیه از موضع حزب‌الله در قبال مذاکرات

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: هنگام دستگیری، رهبر این گروه و همدستش که مقاومت مسلحانه نشان داده و می خواستند از مخفیگاهی که قبلاً در «ولگوگراد» مجهز کرده بودند، تجهیزات جنگی را بیرون بیاورند، از بین برده شدند.

در جریان اقدامات تحقیقاتی در محل حادثه اسلحه، مهمات، مواد شیمیایی و عناصر لازم جهت بمب های دست ساز و همچنین نقشه ای از شهر ولگوگراد با تعیین مکان های باید هدف اقدامات تروریستی قرار داده می شدند، کشف و ضبط شدند.

سرویس امنیت فدرال روسیه همچنین خبر داده است که همزمان در شهرهای «مسکو»، «سن پترزبورگ»، «اوفا»، «مایکوپ» و «ولگوگراد» سایر اعضای این گروه تروریستی بین المللی دستگیر شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس