کد خبر 1130814
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
ترکیه

در حالی که کشف میدان گازی جدید در ترکیه با تبلیغاتی علیه کشورهای صادر کننده گاز همراه بوده اردوغان گفته است رقم ذخایر گازی میدان را به زودی اعلام می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، ‌روز چهارشنبه اعلام کرد به زودی میزان دقیق ذخایر میدان گازی که به تازگی در این کشور کشف شده است را اعلام خواهد کرد.

میدان گازی کشف شده در دریای سیاه است و گفته می‌شود بزرگترین میدان گازی است که تاکنون در این کشور کشف شده است.

بیشتر بخوانید:

اردوغان در جریان بازدید از کشتی حفاری در این میدان گازی گفت: این تنها بخشی از میدان بزرگی است که ما به آن دسترسی پیدا کرده‌ایم و از سال 2023 وارد فاز بهره‌برداری خواهد شد و اگر گاز استحصالی از این میدان به مرحله تجاری برسد می‌تواند وابستگی گازی ترکیه را به روسیه، ایران و آذربایجان به حداقل برساند.

وی به حفاری‌های دیگری هم اشاره کرد و گفت که این حفاری‌ها از هفته آینده آغاز خواهد شد و سامانه حفاری با عنوان فتیح وارد فاز اجرایی می‌شود.

همچنین کشتی حفاری دیگری به نام «کانونی» قرار است به سمت دریای سیاه حرکت کرده و عملیات خود را آغاز کند.

وی اعلام کرد پیش‌بینی می‌شود که این میدان نفتی برای ترکیه بسیار جدی و حیاتی باشد و این تنها بخشی از میدان گازی است که ما تاکنون شناسایی کرده‌ایم.

پیش از این برخی منابع اعلام کرده بودند انتظار می رود منابع گازی در این میدان 800 میلیارد متر مکعب باشد و بتواند 20 درصد نیاز گازی این کشور را تامین کند.

هر گونه کاهش واردات گاز ترکیه که در سال گذشته به ارزش 41 میلیارد دلار رسید می‌تواند به بهبود کسری بودجه مزمن این کشور که در حال حاضر وجود دارد،  کمک کند.

کسری بودجه این کشور باعث شده لیر به عنوان پول رایج این کشور بیشترین کاهش تاریخی را نسبت به دلار رکورد بزند.

به گزارش فارس، پس از کشف میدان گازی در ترکیه که فاز بررسی و حفاری آن تازه شروع شده موج تبلیغات جدید این کشور علیه کشورهای صادر کننده گازآغاز شد و دولتمردان این کشور اعلام می کنند که کشورهای صادر کننده گاز از جمله ایران از این به بعد باید قیمت‌های منصفانه‌ای را برای ما تعیین کنند و  بدانند که به راحتی تسلیم قراردادهای گازی آنها نخواهیم شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    2 7
    مثل اینکه تو دریای سیاه ترکیه گاز زیاد داره تا الان دو منبع گاز پیدا شده تو مدیترانه هم گاز داره اما با چند کشور اختلاف دارند استخراج گاز از مدیترانه سخت است با وجود منابع گازی که در دریای سیاه است و گاز ارزانتر آذربایجان ترکیه قرار داد گازی با ایران را تمدید نخواهد کرد
    • رحیم کمالی IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      8 0
      این حجمی که اعلام کردند (800 میلیارد متر مکعب ) نیست . بیشتر از 350 میلیارد متر مکعب نیست . که اینم با توجه به مصرف سالانه 55 میلیارد متر مکعبی ترکیه ، تهش بتونه 5 سال استفاده کنه . اینم در نظر بگیرید که سالانه چیزی حدود 4 تا 5 میلیارد متر مکعب به مصرف گازی ترکیه افزوده میشه . حتی نمیتونه براش پالایشگاه تصویه بزنه . پالایشگاه بزنه برای 5 یا 6 سال !!!
    • تبریزی IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      2 1
      دولت ترکیه همش باده... فقط منتظر باشید مثل صدام یه روز بادش بخوابه!
  • LT ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    13 7
    به ابر قدرت جدید سلام کنین خ خ خ خ
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    9 4
    خب این طبیعیه هر کشوری اول منافع ملی خودش و مردمشو مد نظر قرار میده
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    14 6
    الآن که گاز مفتی بهشون میدیم.یعنی می خوان یه پولی هم سوای گاز مفتی بهشون بدیم تا پاچمونو نگیرند
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      3 5
      گاز ایران گرانتر از گاز آذربایجان و روسیه است چطور حساب کردی گاز مفتی میدید
  • علیرضاطالب آبادی IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    8 1
    ایران دومین ذخایرگازکره زمین رادارد.ترکیه بلوف زده اگرراست میگه ازایران گازنخرد.
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      1 3
      ترکیه تا پنج سال دیگر با ایران قرار داد داره مجبور به خریدن گاز است دوما هنوز منابع گازی پیدا شده ترکیه استخراج نشده ترکیه حجم خرید گاز از آذربایجان رو افزایش داده از روسیه و ایران کمتر گاز میخره
    • سرباز IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      2 0
      باشه...با وجود این افسادطلبا پول فروشش که تو جیب ملت نمیره
  • DE ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    9 4
    همی گویم و گفته ام بارها *** که ترکیه نیست دوست ما. رجب در ترکیه بسیار منفور است *** بزودی شود سرنگون ها.
    • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      3 4
      به غیر از شعر گفتن کار دیگه ای از دستتون برنمیاد.
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    2 2
    اولا 800 میلیارد متر مکعب چقدرش قابل استحصاله در چه عمقی از دریا باید حفاری انجام بشه و اصلا صرفه اقتصادی داره که بخواد برای استخراج اون تاسیسات عظیمی در دریا بسازند یا در ساحل برای تصفیه پالایشگاه و خطوط انتقالش رو بسازند
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    3 3
    ترکیه در مقایسه با ایران عددی نیست و تا الان چون فقط برا غرب دم تکون می داد سر پا مونده. الان که شروع کرده به واق واق کردن خیلی سریع می زنن تو سرش. شاید هم تصمیم گرفتن مثل عثمانی دوباره تجزیه بشه.خدا می دونه.
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 0
    خودش هم مقاله میگه ۲۰ درصد نیاز گازی ترکیه را تامین می کند بزودی جنگ گاز در مدیترانه میان ترکیه و اسراییل سگهای اسراییلی سیسی و حفتر تشدید خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس