اردوغان نمایه

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد این کشور بزرگ‌ترین ذخیره گاز طبیعی تاریخش را در دریای سیاه را کشف کرده است و به زودی آن را مورد استحصال قرار خواهد داد.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز جمعه گفت، بزرگ‌ترین اکتشاف گازی در «تاریخ ترکیه» در دریای سیاه به وقوع پیوسته است.

اردوغان در یک سخنرانی گفت، این میدان گازی ۳۲۰ میلیارد متر مکعب وسعت داشته و هدف ترکیه این است که گاز طبیعی آن را تا سال ۲۰۲۳ آماده توزیع و فروش کند.

نشریه «بلومبرگ» به نقل از منابع ترکیه‌ای روز چهارشنبه گزارش داده بود که دولت ترکیه توانسته در دریای سیاه منابع گاز طبیعی کشف کند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز پیش‌تر به نقل از اردوغان گفت: «ترکیه از جمعه آینده وارد مرحله جدیدی خواهد شد». رئیس جمهور ترکیه گفته که روز جمعه این هفته خبر خوبی برای مردم این کشور خواهد داد.

اردوغان در این خصوص افزود: «ما تا کنون منابع طبیعی را از دیگر کشورها وارد می‌کردیم و این یک پیروزی بزرگ محسوب می‌شود. به زودی اخبار مشابهی را از دریای مدیترانه نیز خواهید شنید».

تنش‌ها در دریای مدیترانه از سال گذشته و به دلیل تلاش‌های ترکیه، یونان و قبرس جهت عملیات اکتشاف و حفاری گاز در منطقه شدت یافته و این مسئله به پدیدار شدن تنش‌های قدیمی منجر شده است.

اتحادیه اروپا چندی قبل اعلام کرد که طرح ترکیه برای انجام حفاری برای جستجوی نفت و گاز در سواحل قبرس نگرانی بسیار در این منطقه را موجب شده است. اتحادیه اروپا هشدار داده که این اقدام ترکیه موجب افزایش تنش‌ها میان این دو کشور شده و غیر قابل قبول است.

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه گفت، منافع کشور او در این است که از برادران لیبیایی خود در برابر زورگویان و مزدوران محافظت کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    11 27
    بنده خدا با 500 میلیارد دلار بدهی خارجی زده به سرش... الان میدان مشترک با رومانی و بلغارستان برای ترکیه گاز میشه؟ تازه اگر یک سر میدان سمت روسیه باشه که با چاه مایل مخزن را خالی میکنه!!
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
      27 9
      بدهی ترکیه حدود 30 درصد تولید ناخالص داخلی این کشوره و جزء بهترینها و الگوهای دنیا در این زمینه ست. خیلی کم بودن بدهی یک کشور دلیل بر وضع خوب اقتصادی نیست. همه کشورهای صنعتی دنیا یدهی بالا ذارند از ژاپن و آلمان و فرتنسه و بریتانیا گرفته تا کره جنوبی و چین و ...
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
      21 3
      مشترک نیست
    • علی رضا IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      48 10
      عزیزم بدهی کشورهایی خارجی نام بردید همه از قدرتهای اقتصادی و صنعتی جهان هستند که صادرات آنها میلیارد دلار است نه ترکیه که اقتصاد توریستی و صنعت مونتاژی غربی دارد اصولاً تولیدات صنعتی منحصر به خود ندارد و پولهای داغ معروف است و در اثر کرونا یا ماجراجویی سقوط لیر در برابر دلار باعث خروج سرمایه ها میشود و این بزرگترین و بدترین اتفاق است
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    17 31
    یکی ترمز این مردکو بکشه داریم خفه میشیم
  • CA ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    13 33
    اتحادیه بی بخار اروپا نشسته فقط نگاه میکنه! شما اگر جربوزه دارید چند تا نیرو بفرست تا از منافع قبرس و یونان دفاع کنه وگرنه این کشورها با روسیه و چین و ایران متحد میشند و دمار از روزگار تخطی کنندگان به مرزهای آبی شان در میاورند و یک جنگ تمام عیار اتفاق می افته! و اتحادیه اروپا هم کلا منحل میشه چون توان دفاع از اعضایش را نداره!
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
      30 1
      دریای سیاه است. یونان و قبرس در دریای مدیترانه مرز دارند با ترکیه
  • ایرانی IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    21 17
    مبارکه جهان اسلام. اتحادیه اروپا فقط نگاه.درود بر ارتش اسلام
    • CO ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
      1 1
      ترکیه ارتش ناتو و ارتش ضد شیعه ومتحد اسراییل است
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    18 8
    شما چرا آتیش گرفتید؟؟؟!!!! این تازه اول کار هست. تازه شروع شده اکتشافات. همونجور که شرق دریای مدیترانه شد قطب نفت و گاز دریای سیاه هم میشه. رومانی نزدیک صدسال هست نفت استخراج میکنه. این طرف دریای سیاه هم میشه قفقاز که قطب دیگه نفت و گاز هست.
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    0 0
    ترکیه دردریای سیاه (کارا دنیز) بشترین ساحل دارد .احتمال میادین دیگری باشد هست دریای مدیترانه (اق دنیز) هم هست ..وابستگی ترکیه به نفت وگاز ایران وروسیه کم می شود ویا صفر.می شود . ایران وروسیه می تواند ترکیه بعنوان ترانزیت ببنیند چرا جمهوری اذربایجان .نفت وگاز ترکیه تامین می کند ..ترکمنستان واذربایجان وازبکستان وقراقستان .دراینده به ترانس خزر خواهند پیوست .نفت وگاز این کشورها .از طریق اذربایجان وگرجستان وترکیه به اروپا صادر خواهند کرد .
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    12 12
    تنها جایی که گاز میفروختیم و ارز آوری داشتیم ترکیه بود اونم رفت فکری به حال خودمان باید بکنیم والا دلار همینجور خواهد رفت
  • رضا DE ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    5 13
    این کشف گاز را به بیش از 30 میلیون مردم غیور کورد در اناتولی تبریک میگم و امیدوارم زندگی بهتری تا روز وصال داشته باشید
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      10 3
      کنتور نداره همینجوری برای خودت آمار در وکن!!!! خخخخ
    • رامین IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      2 2
      تبریک که پولو دو دستی تقدیم امریکا و پکک و پزاک کنن ؟
  • علی خان IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    14 3
    رضا مردم کرد و ترک در ترکیه مثل تو فکر نمیکنند چون ذهن اونها توسعه و پیشرفت است نه منم منم تو در عهد بوق نژاد پرستی موندی .
    • حامد IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      6 6
      آره جون خودشون همه رو ترک میبیند هر کسی مخالفت بکند pkkوپژاک میشه ترک زبانان یونانی تبار زارزار چرکس انیشتن گالیله نیوتون و...خیلی ها ترک میدوند الان رفتند تمدن‌های مثل سکاها و ایلامیها فینیقی ها و....سند ترکی بزند مثل کاربر بهزاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس