فدرال رزرو: بهبودی اقتصاد آمریکا یک سال زمان نیاز دارد

معاون رییس بانک مرکزی (فدرال رزرو) آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که ایالات متحده به یک سال دیگر برای بازگشت به سطح قبل از کرونا نیاز دارد.

به گزارش مشرق از شبکه سی ان بی سی، ریچارد کلاریدا معاون رییس بانک مرکزی آمریکا گفت: اقتصاد ایالات متحده به یک سال دیگر یا شاید بیشتر برای بازگشت به سطح فعالیت اقتصادی قبل از شیوع ویروس کرونا نیاز دارد.

کلاریدا خاطر نشان کرد که سیاست های فدرال رزرو و کنگره به تحریک فعالیت هایی مانند خرید خانه و اتومبیل و سرمایه گذاری در صنعت فن آوری و تجهیزات کمک کرده اند، همه این موارد به رشد کمک می کنند.

کلاریدا به موسسه بین المللی مالی گفت: رکود کووید ۱۹ اقتصاد را به دره ای عمیق انداخته و برای بیرون آمدن از این بحران نیازمند گذر زمان به مدت یک سال و یا حتی بیشتر هستیم.

به گفته معاون رییس بانک مرکزی آمریکا، احتمالاً حتی بیش از آن زمان لازم است تا نرخ بیکاری به یک سطح مطابق با حداکثر وظیفه اشتغال ما بازگردد.

کلاریدا در مورد بهبود وضعیت جهانی نیز گفت: اقتصاد جهانی شباهت زیادی به ایالات متحده خواهد داشت، بهبودی از این رکود مدتی طول خواهد کشید.

به دنبال تلاش های فراوان کنگره و بانک مرکزی آمریکا اگرچه در سه ماه گذشته بیش از ۱۱.۴ میلیون شغل از دست رفته بازگشته اما همچنان نرخ بیکاری در آمریکا ۷.۹ درصد است.

نرخ بیکاری در آمریکا قبلاً در آوریل (اردیبهشت) به رکورد ۱۴.۷ درصد رسیده بود چرا که بیماری کووید-۱۹ اقتصاد این کشور را ویران کرد.

در ماه مه (خرداد) با بازگشایی تدریجی کسب و کارها، نرخ بیکاری اندکی کاهش یافت و به ۱۳.۳ درصد رسید و در ژوئن (تیر) به ۱۱.۱ درصد کاهش یافت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس