فیلم| سومین شورش در زندان سنت لوییس آمریکا؛ اعتراض زندانیان به شرایط کرونایی

سفیر آمریکا در عراق اذعان کرد: دولت بایدن گرفتار مشکلات عدیده داخلی است و موضوع ایران در اولویت‌های بعدی قرار دارد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: به گزارش رسانه‌های عراقی، دفتر اطلاع‌رسانی «اسامه النجیفی» رئیس «جبهه نجات و توسعه» اهل سنت عراق با «ماتیو تولر» سفیر آمریکا در بغداد دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار وضعیت سیاسی عراق و منطقه و مقدمات انتخابات پارلمانی آینده این کشور بررسی شد.

النجیفی در این دیدار سوالاتی را از سفیر آمریکا درباره سیاست دولت جدید این کشور در قبال عراق و منطقه پرسید.

سفیر آمریکا درباره مسائل مورد توجه دولت آمریکا صحبت کرد و گفت: پرونده ایران، بعد از مقابله با شیوع کرونا و وضعیت اقتصادی، در مرحله سوم یا چهارم کانون توجهات آمریکا قرار دارد.

وی افزود: آمریکا از عراق آزاد، قوی و مورد قبول در عرصه بین‌المللی و یک نظام تامین‌کننده خواست ملت این کشور و اشتیاق آنها به آزادی و پیشرفت حمایت و پشتیبانی می‌کند.

اظهارات سفیر آمریکا مبنی بر اینکه بحران اقتصادی و بحران کرونا، در اولویت دولت بایدن قرار دارد، در حالی است که اخیرا جی ساکی سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد بحران و رکود اقتصادی حاکم بر آمریکا به مراتب وسیع‌تر از رکود بزرگ و تاریخی این کشور در فاصله سال‌های ۱۹۲۹ تا ۱۹۴۰ است. نتیجه این بحران، چند ده میلیون بیکار و ۵۲ میلیون گرسنه است.

در حوزه بحران کرونا نیز آمریکا رکورددار بالاترین مرگ و میرها در دنیاست و یک‌چهارم کل قربانیان را به خود اختصاص داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس