کد خبر 1130632
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷
الحشدالشعبی تجمع داعش در شمال عراق را درهم کوبید

نیروهای الحشدالشعبی (بسیج مردمی) عراق چهارشنبه شب تجمع گروهک تروریستی داعش را در شمال استان سامرا در شمال عراق درهم کوبیدند.

به گزارش مشرق به نقل از از کانال تلگرامی "صابرین نیوز" که وابسته به نیروهای مقاومت عراق است، نیروهای سرایا السلامِ تیپ ۳۱۳ الحشد الشعبی (نیروهای بسیج مردمی) گروه تروریستی داعش را با موشک در منطقه حویجه‌ام الفحم در شمال استان سامرا را درهم کوبیدند.

صابرین نیوز به شمار دقیق کشته و زخمی‌ تروریست‌های داعش هیچ اشاره‌ای نکرده است.

پیش از این نیز «علی الحسینی» از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی عراق در گفت‌وگو با وبگاه «المعلومه» تصریح کرد: جاده راهبردی کرکوک - بغداد شریان تجاری میان شمال عراق و بغداد است که چند استان را به هم متصل می‌کند.

الحسینی افزود: در ماه‌های گذشته، بیش از ۱۰ حمله عناصر گروه تروریستی داعش خنثی شده است. این عناصر تروریستی تلاش می‌کردند که خود را به جاده کرکوک - بغداد برسانند اما ناکام ماندند.

وی تصریح کرد: این جاده ۲۴ ساعته باز است و عبور و مرور در آن جریان دارد و با وجود اینکه دهها کیلومتر از این جاده در مناطق وسیع و دور افتاده قرار دارد اما یکی از امن‌ترین جاده‌های زمینی کشور به شمار می‌رود.

الحسینی گفت: نیروهای الحشد الشعبی نقشه راه امنیتی تدوین کرده‌اند که موجب جلوگیری از برهم زدن امنیت این جاده و پیشگیری از حمله به مسافران و کاروان‌های تجاری شده است.

عراق در ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال، با بازپس‌گیری مناطق اشغال شده به دست داعش که حدود یک سوم از گستره این کشور بود، پیروزی بر این گروه تروریستی را اعلام کرد.

با وجود این شکست، گروه تروریستی داعش هنوز دارای هسته‌هایی در مناطق شمالی، شرقی و جنوبی عراق است و در چند ماه گذشته به صورت پراکنده حملاتی علیه غیر نظامیان و نیروهای امنیتی عراق انجام داده‌اند.

نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق در این مدت که بی‌سابقه‌ترین حملات داعش پس از سال ۲۰۱۷ توصیف شده بیش از ۶۰ عملیات نظامی علیه تروریست‌ها انجام داده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    0 0
    درود بر نیروهای حشد بکشین این تکفیری معلون رو با صغیر وکبیر وهابیون نباید کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس