آیا «هیلاری کلینتون» باز هم می‌خواهد نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود؟

پسرعموی معمر قذافی با طرح دعوی علیه هیلاری کلینتون، قصد دارد او را برای تخریب لیبی و روشن کردن آتش جنگ در این کشور پای میز محاکمه بکشاند.

به گزارش  مشرق به نقل از پایگاه خبری المصدر نیوز، احمد قذاف الدم، مسئول سیاسی جبهه مبارزه ملی لیبی، روز دوشنبه، نخستین اقدامات برای شکایت از هیلاری کلینتون، نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و وزیر خارجه دولت پیشین این کشور به اتهام گسترش تخریب و حمایت از تروریسم در لیبی، آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

تازه ترین دروغ ضدانقلاب؛ حججی را حاج قاسم کشت!

پسر عموی رئیس جمهور سرنگون شده لیبی، سرهنگ معمر قذافی، در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک گفت که وی تیم حقوقی خود را برای شکایت از وزیر خارجه سابق آمریکا تعیین کرده است.

قذاف الدم افزود وی اسناد دیگری را که از طرف وزارت امور خارجه آمریکا منتشر نشده در اختیار تیم حقوقی قرار داد تا هیلاری کلینتون را به اتهام گسترش تخریب و حمایت از تروریسم در لیبی تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

جزئیات بیشتری در این باره منتشر نشده و مشخص نیست که این دادخواست در کدام دادگاه ارائه خواهد شد.

کلینتون به عنوان وزیر امور خارجه در دولت اوباما از ژانویه ۲۰۰۹ تا فوریه ۲۰۱۳، از پیشرویان پاسخ آمریکا به «بهار عربی» و مدافع مداخله نظامی در لیبی بود.

تحت بمباران شدید ناتو، معمر قذافی رئیس جمهور لیبی مجبور شد طرابلس را رها کرده و در نزدیکی شهر سرت پناهنده شود، جایی که بعدا از سوی نیروهای ضد دولتی اسیر شد و متعاقبا در سال ۲۰۱۱ کشته شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس