قره باغ

وزیر دفاع ترکیه در تماس تلفنی با همتای روس خود گفت، نیروهای ارمنی باید مناطقی از جمهوری آذربایجان را که تحت اشغال درآورده‌اند، تخلیه کنند.

به گزارش مشرق، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز دوشنبه در تماس تلفنی با «سرگئی شویگو» همتای روس خود درگیری میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان را به بحث گذاشت.

بیشتر بخوانید:

سقوط سوخو ۲۵ آذربایجان همزمان با افزایش درگیری‌ها

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد، آکار در این تماس تلفنی با حمایت از باکو تأکید کرده است: «نیروهای ارمنی باید مناطقی از جمهوری آذربایجان را که تحت اشغال درآورده‌اند، تخلیه کرده و هدف قرار دادن غیرنظامیان را متوقف کنند».

این وزارت‌خانه پس از تماس تلفنی دو وزیر در بیانیه‌ای نوشت، جمهوری آذربایجان ۳۰ سال دیگر صبر نخواهد کرد تا این مناقشات حل شوند. آنکارا از حملات جمهوری آذربایجان برای «پس گرفتن زمین‌های اشغالی» حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

حضور تکفیری‌ها در قره باغ چه کشورهایی را تهدید می‌کند؟

بامداد شنبه هفته جاری، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار ۱۰ ساعته با وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان، بیانیه‌ای را در خصوص توافق آتش‌بس میان ایروان و باکو در خصوص قره باغ کوهستانی قرائت کرد و گفت که طبق آن از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر شنبه ۱۰ اکتبر (۱۲:۳۰ شنبه ۱۹ مهرماه) این توافق اجرایی می‌شود.

با اینحال، ساعاتی قبل و دقایقی بعد از اجرایی شدن این توافق، هر دو طرف جمهوری آذربایجان و ارمنستان یکدیگر را به نقض توافق آتش‌بس متهم کردند و امروز (دوشنبه) نیز گزارش‌هایی از حملات ارتش‌های دو کشور به قلمروهای مقابل منتشر شد.

 امروز (دوشنبه) لاوروف در دیدار با «زهراب مناتساکانیان» وزیر امور خارجه ارمنستان تصریح کرد که آتش‌بس در منطقه قره باغ کوهستانی به طور کامل رعایت نمی‌شود و جنگ همچنان میان دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان ادامه دارد.

از سوی دیگر وزارت خارجه ارمنستان نیز ضمن انتقاد از سیاست‌های ترکیه در درگیری‌های میان دو جمهوری آذربایجان و ارمنستان در بیانیه‌ای آورده است: «ما بشدت سیاست تحریک‌آمیز ترکیه در منطقه خود را محکوم می‌کنیم و همکاری تمامی نیروهایی را که به ثبات در این منطقه علاقمند هستند، گرامی می‌داریم».

بنا به گفته ایروان، ترکیه نیروی محرکه اصلی محسوب می‌شود که پشت اقدامات تهاجمی جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ قرار دارد. به اعتقاد وزارت خارجه ارمنستان، آنکارا در حال تجهیز ارتش جمهوری آذربایجان با تروریست‌های خارجی است که از غرب آسیا برای کمک به باکو اعزام می‌شوند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • علی خدایی IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    10 28
    بابا تو ر خدا کم به این عثمانی های گستاخ رو بدید چرا که هر روز گستاخ و پر رو تر میشن نباید به این ها اجازه دلقک بازی بدهیم چرا که اولا تروریستها را آورده اند به منطقه هم مرز ایران و اینکه کلا سو استفاده میکنند اگر هیچ چیزی نگیم و حتا فرداش میان در خانه آدم عین آمریکا و کشور های امپریالیست ها شروع به غارت تجاوز و وحشیگری میکنند این عثمانی ها از وحشی ترین هایند در قضیه تنش های باکو و ایروان هم اینن ترکیه پپشت این نا آرامی ها است که برای خودش ان امتیازی و جای نفوذی به دست آوردند و در ححححیات خلوط ایران د رشنالغرب و در مناطق قفقاز شروع به ایجاد پل نئ عثمانی گری کند این عردوغان اما کور خوانده اند البته بایذ تدابیر لازمه هم از نظر ممسولان وزارت خارجه و هم باید و باید قدرت نظامی و توان نظامی ایران به رخ ترکیه عثمانی بکشیم که نوید بس که اینجا ها بی صاحب است باکو را اسب تراوای خود میبینند این عردوغان
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      1 1
      این تروریستها ارازل و اوباش و قاتلین کشورهای خودشون هستند که به کمک آمریکا در سوریه جمع شده بودن الان که مساله سوریه کم کم داره حل میشه حامیا ترورستها اینها رو به هر جا که بخواهند فرا میخوانند و در جنگهای نیابتی از آنان به عنوان مزدور استفاده میکنند.
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    11 4
    30 سال قبل هم که ایران مسئولان دو کشور رو به تهران دعوت کرده بود و داشت غائله رو تموم میکرد نیروهای ارمنی غافلگیرانه شهر شوشا رو اشغال کردند و مذاکره نافرجام موند و طرف اذری ازین بابت فکر کرد ایران مقصره در حالیکه ایران مقصر نبود
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    15 7
    آذربایجان بجا جنگ در خاک خودش وارد خاک ارمنستان بشه .
  • مهدی IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    4 9
    قره باغ باید آزاد شود ولی نه به دستان معاویه اردوغان قره باغ را فرزندان غیور آذربایجان آزاد خواهند کرد
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    3 5
    دیروز صدام امروز اردوغان....
  • قره باغ IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    1 0
    مذاکره برایه چی هست این ارمنستان حاضر نیست قره باغ رو برگردونه چون اگه میخواست نیاز به مذاکره نبود و این همه کشته نمیداد مثل آدم ارمنی های مهاجر و سربازهاشو از قره باغ تخلیه میکرد و اذربایجان هم بدون جنگ خاکشو صاحب میشد مذاکره و این حرفا چرت و پرته
  • ناشناس IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    2 0
    بابا چیزی نگفته که شما خود کشی می کنید حرف راست گفته ارمنستان باید از اراضی اشغالی خارج بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس