کد خبر 1129267
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
الهام علی اف

رئیس جمهور آذربایجان دولت ارمنستان را مقصر رویدادهای پیش آمده در نبرد اخیر بابت منطقه قره‌باغ کوهستانی برشمرد و از مقابله به مثل خبر داد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور آذربایجان یکشنبه بعد از ظهر «ایروان» را مقصر همه اتفاقات پیش آمده در نبرد بابت منطقه قره‌باغ کوهستانی برشمرد و با محکوم کردن حمله علیه غیر نظامیان از واکنش مناسب به نیروهای طرف مقابل خبر داد.

بیشتر بخوانید:

باکو: ۴۱ غیرنظامی کشته و ۲۰۵ نفر زخمی شده‌اند

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان در این باره گفت که دولت ارمنستان مسئول همه رویدادهای پیش آمده است و آذربایجان به تمامی آن‌ها  پاسخ خواهد داد.

علی‌اف گفت، من شهروند آذربایجان هستم و مردم کشورم به دلیل حمله ارمنستان در حال مرگ هستند. آنها غیرنظامیان ما را بمباران می کنند. من  هم از دولتم همین را درخواست میکنم. دیگر بس است.

دادستانی کل جمهوری آذربایجان اعلام کرد از آغاز درگیری‌های مرزی در منطقه قره‌باغ کوهستانی در ۲۷ سپتامبر (۶ مهر) تا امروز ۴۱ غیرنظامی این کشور بر اثر بمباران طرف ارمنستانی جان خود را از دست داده‌ و ۲۰۵ نفر زخمی شده‌اند. بنابر بیانیه دادستانی کل جمهوری آذربایجان، هزار و ۱۶۵ خانه، ۵۷ آپارتمان و ۱۴۶ تاسیسات غیرنظامی در نتیجه‌ این حملات آسیب دیده‌اند.   

ببینید:

فیلم/ هدف قرار دادن پهپاد ارمنی توسط آذربایجان

در ساعات اولیه یکشنبه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از گلوله‌باران شهر «گنجه» به دست نیروهای ارمنی خبر داد. در واکنش «شوشان استپانیان» سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان ادعای باکو را رد کرد. در جدیدترین واکنش از سوی ارمنستان، «وردان توگانیان» سفیر این کشور در روسیه امروز یکشنبه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت باکو آتش‌بس در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی را رعایت نمی‌کند و وزیر خارجه ارمنستان این موضوع را روز دوشنبه با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود در میان خواهد گذاشت.

وزرای خارجه روسیه، جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان بامداد شنبه بعد از ساعت‌ها مذاکره و گفت‌وگو بر سر آتش‌بس در قره‌باغ به منظور اهداف انسانی، تبادل اسرا و جمع آوری اجساد کشته‌های دو طرف، به توافق رسیدند؛ با این حال مدت آتش‌بس مشخص نیست. این توافق به ابتکار عمل و دعوت رئیس جمهور روسیه از وزیران خارجه دو طرف درگیر به مسکو حاصل و دیروز اجرایی شد با این حال طرفین یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    8 2
    موشک جواب موشک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس