کد خبر 1128701
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴

به گزارش مشرق، وحیدیامین پور فعال رسانه‌ای طی پیامی در کانال تلگرامی خود در واکنش به فوت شجریان نوشت: می‌دانم تلاشم برای ایجاد همزبانی و تفهیم منظورم بی‌فایده است. در توانم نیست که کتاب‌ها را در یک توییت بگنجانم. در توانم نیست تفاوت هنر از تبلیغات را در دو جمله توضیح دهم. در توانم نیست سیاست‌زدگی را شرح دهم. در توانم نیست بگویم چرا برخی به مولانا و ابن‌عربی که به تعبیری سنّی هستند توهین می‌کنند ولی امام خمینی و علامه طباطبایی و بزرگان از عرفا و علما آنها را گرامی می‌دارند و چارچوب کتابها و نظریه‌های خود را بر آراء آنها می‌گذارند.

در توانم نیست بگویم چرا فیلسوفان بدکردار و گاه شهوترانی مثل نیچه و هایدگر مورد توجه متفکرین بزرگ عصر ما حتی شهدای حکیمی چون آوینی بودند. در توانم نیست توضیح دهم چرا آلبر کامو و داستایفسکی و چخوف و سایر نویسندگان بزرگ که نه مسلمان بودند و نه بعضی از آنها حتی به خدا اعتقاد داشتند، هنرمندان حکیم و تاریخ ساز و محترم به حساب می‌آیند. در توانم نیست شرح دهم که گاهی ممکن است هنرمندی با هنرش شالوده و ستونهای خانه‌ی تو را محکم کند ولی گاهی با سنگی شیشه‌ی خانه را بشکند.

در توانم نیست بگویم که در عصر ابتذال هنر که پاپ و راک و جاز و رپ گوشهای انسان و فرهنگ را آزرده و کَر کرده، هنرمندی که پاسبان موسیقی و آواز اصیل سنت ماست چقدر عزیز و مهم است هرچند که گاهی به ما فحش داده باشد و شیشه‌ی سیاست ما را شکانده باشد.

در توانم نیست...

ولی در همین جملات کوتاه چیزهایی گفتم... شاید در خانه کسی باشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    3 5
    از قیاست خنده آمد خلق را . در توانم نیست که بگویم کسانی را نام بردی و به هر عنوانی به هم ربط دادی هیچ ارتباطی با شجریان و صحبت هایش درباره کشور و دینش و ....ندارد او با مذهب مشکل داشت البته از هزاران سال قبل
  • ماریه IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    5 2
    کاش استاد شجریان هیچ وقت وارد سیاست نمی شد
    • لرستان IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
      2 2
      مفت نگو شجریان وارد سیاست نشد. والسلام.
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    2 2
    خوب گفت. کاش درک بشه. من تقریبا خط به خط آثار شجریانو حفظم، از نوجوونی کاست هاشو داشتم.. از 88 به بعد خیلی حسم بد شد به کلیت رفتارهاش، اما بهتره نگاه صفر و صدی نداشته باشیم. اینم بپذیریم که کج سلیقگی هایی طی سالهای اولیه انقلاب رخ داد که سبب انشقاق برخی قشرهای جامعه شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس