کد خبر 1128193
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
گزینه های محدود نتانیاهو/ پیروزی ترامپ تنها راه گریزش است

به نظر نمی رسد که گزینه های زیادی پیش روی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی باشد به ویژه که وی در معرض طوفانی است که به خاطر عملکرد شکست خورده در برابر بحران کرونا با آن روبرو است.

به گزارش مشرق، روزنامه الاخبار لبنان در مطلبی با عنوان «گزینه های محدود نتانیاهو؛ راه خروجی جز پیروزی ترامپ نیست»، آورده است: به نظر نمی رسد که گزینه های زیادی پیش روی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی باشد به ویژه که وی در معرض طوفانی است که به خاطر عملکرد شکست خورده در برابر بحران کرونا با آن روبرو است.

این رسانه می نویسد: بر اساس نظرسنجی های انجام شده، خطرات بزرگی در کمین جایگاه وی در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام است. وی هم اکنون منتظر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست و به پیروزی دونالد ترامپ متحد خود امیدوار است.

الاخبار گزارش داد: وی اخیرا به طور مداوم از دستاورد عادی سازی روابط با امارات و بحران سخن می گوید و به آن می بالد و در عین حال دست اندرکاران دستگاه قضایی این رژیم را مورد حمله قرار می دهد و علت آن به افول گسترده پایگاهش در میان صهیونیستها به ویژه با توجه به پیچیده تر شدن بحرا های بهداشتی و اقتصادی این رژیم است. وی سعی می کند که آنچه صهیونیستها دوست دارند را بر زبان آورد.

بیشتر بخوانید:

ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در مناطق اشغالی

اختلاف در جامعه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی درباره خروج آمریکا از برجام

این رسانه آورده است: همه شواهد حاکی از آن است که نتانیاهو در شرایط کنونی و با توجه به نشانه و شواهد موجود، وضعیت خوبی ندارد. نتانیاهو به علت مدیریت شکست خورده در بحران کرونا در معرض انتقادهای گسترده قرار دارد به ویژه که این بحران به تبعات اقتصادی بی سابقه ای در این رژیم منجر شده و به بیکاری حدود یک میلیون نفر منجر شده است.

الاخبار بیان کرد: حزب لیکود هم به علت عملکرد شکست خورده وی در برابر کرونا بسیار آسیب دیده است و پیروزی آن در انتخابات آتی در گرو کسب اعتماد مجدد رای دهندگان است که بخش عمده آنها به سوی چپها متمایل شده  اند. این در حالی است که سران آبی-سفید می دانند که نتانیاهو جرات حرکت به سوی انتخابات در شرایط کنونی را ندارد و از همین رو برای تقویت جایگاه خود از طریق انتقادات به نتانیاهو و آشکار کردن اختلافات خود با نتانیاهو درباره بسیاری از موضوعات، عمل می کنند.

این رسانه می نویسد: نتیجه آنکه همه سناریوهای پیش روی نتانیاهو آکنده از خطر همه سناریوها پیش روی نتانیاهو آکنده از خطر استو محدودیت های بسیاری است و به پیچیده تر شدن اوضاع بهداشتی و اقتصادی این رژیم منجر می شود.

این رسانه گزارش داد: هرچند که احزاب این رژیم به انتخابات زودهنگام تمایلی ندارند اما همه شواهد گواهی دهنده این سناریو است؛ اما سئوالی که مطرح می شود این است که چه زمانی؟  همزمان روزنامه صهیونیستی هآرتص پیروزی ترامپ در دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را مشوق نتانیاهو برای حرکت به سوی انتخابات زودهنگام دانسته است و اینکه نگاه افکار عمومی را به سوی آنچه خوشایند وی است، سوق دهد؛ اما پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات و سیطره اکثریت دموکرات بر مجلس سنا ممکن است که به زلزله سیاسی تبدیل شود که پیش بینی تبعات سیاسی آن در اسرائیل دشوار باشد. در حال حاضر نتانیاهو تمام توجه خود را معطوف به سرنوشت ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس