ترامپ نمایه

رییس جمهور آمریکا در سخنرانی های انتخاباتی خود در ایالت فلوریدا گفت که ایران می خواهد مذاکره کند و به توافقی با ایالت متحده دست یابد. او تا انتخابات ۳ نوامبر صبر خواهد کرد.

به گزارش مشرق، دروغ پردازی به ویژگی بارز ترامپ تبدیل شده است، رسانه های آمریکایی در یک بررسی نشان دادند "ترامپ از بدو ورود به کاخ سفید تاکنون بیش از ۲۰ هزار مرتبه دروغ گفته است". زمانی که ترامپ اینگونه جرات می یابد که حتی در مسائل روشن و شفاف مانند خسارت‌های مادی و انسانی بر اثر بحران کرونا دروغ بگوید، بی تردید در مسائل بین المللی پیچیده ای مانند مساله ایران نیز به آسانی دروغ می گوید.

بیشتر بخوانید:

چرا ترامپ دروغ می‌گوید؟ +عکس

تمام جهان شاهد بودند که ایران بارها مخالفت خود با مذاکره با آمریکا را اعلام کرده است، و مسئولان ایرانی بدون استثنا هرگونه مذاکره با ترامپ پس از عقب نشینی احمقانه اش از توافق هسته ای را رد کرده اند، این مرد ثابت کرد که نمی توان به سخنانش اعتماد کرد. او احمق، متقلب و دروغگوست و بازیچه ای در دست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که از طریق جرد کوشنر دامادش، او را تحت کنترل و سیطره خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

دروغ احمقانه و ابلهانه ترامپ

حماقت ترامپ حتی متحدان قدیمی اش را نیز حیرت زده کرده است؛ یک بار می گوید که ایران باید قبل از هر مذاکره‌ای شرط های ۱۲ گانه آمریکا را انجام دهد و بار دیگر می گوید که او آماده است بدون هیچ پیش شرطی با ایران مذاکره کند و زمانی دیگر نیز می گوید که شماره تلفنش را به سفارت سوئیس در تهران داده است و منتظر است تا ایرانی ها با او تماس بگیرند و زمانی تاکید می کند که پس از دو هفته از پیروزی اش در انتخابات، به صورت مستقیم با ایران مذاکره خواهد کرد. دیروز نیز اعلام کرد که ایرانی ها منتظرند تا با او مذاکره کنند اما او مذاکره را به بعد از انتخابات موکول کرده است و پس ازانتخابات شرط‌های مذاکرات را "سخت تر" خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

وقتی ترامپ کرونا را عمدا کم اهمیت جلوه می‌داد

روشن است که سخنرانی اخیر ترامپ درباره دشوارتر کردن شرط های مذاکرات پس از انتخابات یک تهدید احمقانه است؛ ظاهرا این مرد به خاطر شرایط دشوارش در انتخابات، نمی تواند مسائل را از هم تمییز دهد او گمان می کند که همانگونه که حاکمان عرب حاشیه خلیج فارس را واداشت تا به عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر بپردازند و شانس های او برای پیروزی در انتخابات را افزایش دهند، اینک نیز می تواند با این تهدیدها ایران را به مذاکره با او قبل از انتخابات وادارد تا شاید در کارنامه او که آکنده از شکست ها و ناکامی هاست، حداقل یک امتیاز ثبت شود.

ترامپ اما این مساله را از یاد برد که ایران هیچ اهمیتی نمی دهد که چه کسی وارد کاخ سفید خواهد شد بلکه آنچه که برایش مهم است سیاست آمریکاست که متاسفانه این سیاست همواره به گفته محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران مبتنی بر نفرت پراکنی و خروج از توافقنامه ها و نقض قوانین و پیمان های بین المللی است.

بنابراین تا زمانی که سیاست آمریکا به همین منوال باقی بماند نه ترامپ و نه رقیبش جو بایدن، نمی تواند زیر تهدید و زورگویی و محاصره و تحریم های ظالمانه، هیچ امتیازی از ایران دریافت کند. ۴۰ سال مقاومت ایران به ترامپ و بایدن و روسای سابق آمریکا ثابت کرد که ملت ایران هیچ گاه در مقابل فشارها سرخم نمی کند و روزی فراخواهد رسید که آمریکا با کمال خواری، حقوق ایران را به رسمیت خواهد شناخت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 17
  • US ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    45 4
    دولت دلار گرون میکنه ترامپ شاد میشه با چین قرار داد ببیند
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      20 5
      موافقم، سریع شش فوریتی قرارداد سی ساله با چین و روسیه!!!
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      11 1
      سگ زرد امریکایی توهم ورش داشته.پیرمرد خرفت
  • علـی IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    29 4
    خفه بمیر! این آرزو را به گور خواهی برد...!
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    22 5
    من: ترامپ غلط کرد، شکر هم خورد با جد وآباد....
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    18 2
    اره فرق نداره قشنگ معلومه
  • علی اصغر از تهران IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    16 2
    امریکا به هیچوجه دنبال مذاکره با ایران نیست دارد فریبکاری میکند ۱- به دلیل شهید کردن قاسم سلیمانی که سنگی را امریکا در چاه انداخته که به این سادگی در نمی آید ۲- امریکا یعنی اسرائیل آیا می شود با اسرائیل صلح کرد پس نیعت امریکا چیز دیگری است
  • بینام IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    21 5
    وای بر اصلاح طلبان
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    23 2
    قرارداد با آمریکا ارزش هدر دادن جوهر رو هم نداره.
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    9 2
    دمت گرم مشرق نظری که میخواستم بدم تو این خبر قشنگ واضح و معلومه و قابل مشاهده است
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    10 3
    توهم
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    12 7
    مرگ بر ترامپ بوگندو و اوبامای مودب......
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    3 1
    اتفاقا سیاست ترامپ گیج کردن حریف با حرفهای متناقض است. کسی که در ادامه نمی تواند به او خرده بگیرد چون هم پیشنهاد صلح داده هم تهدید کرده هم حمله!
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    7 1
    سگ کی باشه ،اینقدر اسم این نسناس رونیاریدآخه حال به هم زنه
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    11 1
    زاااااااااااااااااااااپرُشک . حتما . به همین خیال باش !!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    1 1
    ترامپ...!
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    ترامپ قمار باز قاتل افتاده به التماس . اما با کردار او که آمار خودشان میگه روزانه بطور معمول بین ده تا بیست دروغ گفته اگر درست حساب کرده باشم . از نظر آیات و روایات با دروغگو پیمانی نبندید و روابطی برقرار نکنید . ممکنه او حتی راضی باشه هز چیزی که پیغام هم بدهیم برای نیازش قبول هم بکنه . اما فردای انتخابات از کجا معلوم حرکت دیگری بدتر از گذشته انجام ندهد .قرار با رئیس جمهور بدون تصویب کنگره و سنا همچون صحبت اوباما و عدم تصویب سنا قرارداد برجام از نظر قانونی منجر به آن حرکت ترامپ شد و چون از اوباما خوشش نمیامد قرارداد او را لغو و از برجام خارج شد . رفتار آمریکا طی دوران ترامپ منجر به اتفاقات در روابط آمریکا با سایر دول در جهان شده که قبلا به این شکل نبوده . و اعتراض خیلی ها که توان و شجاعت اعتراض را داشتند(چه بسا دیگران هم باشند اما از سر ترس بخاطر ضعفشان سکوت کرده اند ) در آورده . سیاست النصر برعب و یا خوش و بش باحتمال نزدیکی او جز خسارت برای آمریکا نتیجه ای نداشته . کار بدانجا رسیده که نمایش تئاتر و سیرک گونه دو کشور کوچک خلیج فارس روابط پنهانی خود را آشکار سازند و در آمریکا با وضع واضح و خنده دار که حرکات و رفتار در حال امضا خود گویای اهمیت و فریب دهنده گی جز خود حاضرین نداشت . شاید مددی باشد برای ترامپ در آمریکا و ناتانیاهو در اسرائیل که اتفاقا دانایان خود از بی اهمیتی آن علیرغم تمام تلاش برای ایفای نقش در تئاتر آگاه بودند و شدند . حالا ترامپ متوجه شده هیچکدام از این کارهائی که طی قریب به چهارسال گذشته با رفتار و حرکات پرطمطراق و سخنان ترامپی در منطقه از آغاز با آن شوی سعودی ها که سران کشورها را فرا خواند تا میزان ارادت خود را به او و آمریکا حکایت کنند و دست بر گوی شیطان تا اتفاقات مربوط به هر کدام از کشورهای محور مقاومت با هر آنچه توانی که داشتند بلکه اتفاق مورد نظرشان رخ دهد.بیاری خدا هیچ دستاوردی که نداشته بلکه شان و منزلتی که او فکر میکرد و انتظار داشت همه تکریم کنند و بترسند بدتر هم شده و او را نگران ساخته.کرونا.روابط خارجی .مشکلات اقتصادی اجتماعی داخلی.هیچ دستاورد ملموس و مثبتی وجود ندارد.حالا دارد رجز میخواند و یک طوری که ما ایرانی ها متوجه آن هستیم که او پیام میده بیائید. مذاکره کنیم . شاید این اتفاق بزرگ موجب نجات و برگ برنده واقعی من بیچاره و احمق شوید .
  • IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    9 1
    توافق با آمریکا یعنی پایمال شدن خون شهید سلیمانی
  • حسین GB ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    9 1
    سر قضیه حاجی با ترامپ گوساله پدر کشتگی داریم هر جایی بره با تفنگ باهاش مذاکره خواهیم کرد و به امید خدا مستقیما میدیمش دست ملک عذاب جهنم
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    10 0
    به یه شرط باهات مذاکره می کنیم. اسامی فرزندان مسئولین که در آمریکا تحصیل می کنن و لیستش رو داری بده
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    1 0
    وقتى رسانه هاى امريكايى درارتباط با دولت جهانى دروغ تحويل ترامت ومردم امريكا ميدهند وبه اعتراضش به اين دروغگوءى ها توجهى نمى شود طبيعى است كه او هم ازاين حربه درمقابل خريف استفاده كند مخاطب ما نيستيم
  • یک ایرانی IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    آقای ترامپ قاتل!توبایدقبل ازانتخابات نابودومحوشوی ،منتظرباش.
  • هیجان IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    3 0
    بابا کنار بیاید باهم. برادر بشید تا کی ملت اینقدر زجر بکشه ملت مردن با این گرونیا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس