اسرائیل

یک روزنامه صهیونیستی از اختلاف در میان جامعه اطلاعاتی این رژیم در خصوص خروج آمریکا از برجام خبر داده است.

به گزارش مشرق، مصاحبه یک مقام دستگاه اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی درباره ایران در روز چهارشنبه بار دیگر از اختلاف میان جامعه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران پرده برداشته است.

روزنامه جروزالم‌پست با گزارش این خبر نوشته همه مقام‌های ارتش اسرائیل، برنامه هسته‌ای ایران را «تهدیدی عمده» می‌دانند اما میان آنها درباره میزان این تهدید و نحوه مقابله با آن اختلاف نظر وجود دارد.

به نوشته این روزنامه، «درور شالوم»، رئیس رکن اطلاعات ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه روز چهارشنبه به سه مسئله اشاره کرده است: سیاست کلی رژیم صهیونیستی در قبال ایران، زمان ادعاشده توسط اسرائیل در خصوص دستیابی ایران به سلاح اتمی و توانایی دستگاه اطلاعات اسرائیل برای مطلع شدن از اقدام ادعایی ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای.

ادعای این مقام صهیونیست در حالی مطرح شده که جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده سلاح هسته‌ای جایگاهی در دکترین دفاعی این کشور ندارد. رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح هسته‌ای در منطقه غرب آسیا به شمار می‌رود.

به نوشته جروزالم‌پست، دیدگاه‌های شالوم در خصوص سه موضوع فوق‌الذکر منعکس‌کننده دیدگاه‌های رکن اطلاعات ارتش اسرائیل است و با دیدگاه‌های بنیامین نتانیاهو و مقام‌های ارشد سازمان جاسوسی موساد در تضاد قرار دارد.

شالوم در این مصاحبه تأکید کرد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و در پیش گرفتن سیاست موسوم به کارزار فشار حداکثری، آنچه به گفته او «حرکت ایران به سمت سلاح هسته‌ای» خوانده شده را کند نکرده است.

او گفت اگر حکومت ایران همین فردا اعلام کند می‌خواهد سلاح هسته‌ای بسازد، رسیدن به این مرحله دو سال زمان خواهد برد.

این مقام صهیونیست همچنین خاطرنشان کرد چنانچه ایران تصمیم بگیرد به سمت ساخت سلاح حرکت کند، دستگاه اطلاعاتی اسرائیل آن را کشف خواهد کرد.

در سوی دیگر، نتانیاهو مقام‌های موساد ادعا کرده‌اند خروج آمریکا از برجام و به کارگیری فشار حداکثری ایران قادر بوده با برنامه‌های هسته‌ای ایران مقابله کند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و مقام‌های سازمان جاسوسی موساد، همچنین بر خلاف رکن اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی فاصله ایران با بمب هسته‌ای را ۳ تا ۴ ماه می‌دانند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NL ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    0 0
    باید زودتر بسازیم. اینا بی شرفن نمی بینی مگه تا قره باغ اومدن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس