ماموستا فایق رستمی

امام جمعه سنندج گفت: یکی از افتخارات مردم اهل سنت کردستان این است که هرگز نام و عشق امام حسین(ع) را از خود و زندگی‌شان دور نکرده‌اند.

به گزارش مشرق، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج اظهار کرد: محبت به اهل بیت(ع) در قلب و دل همه مسلمانان جهان تجلی پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید:

زیارت اربعین بدعت یا سنت؟

به گفته وی، پیروی از قرآن کریم و  حرکت در مسیر اهل‌بیت(ع) سعادت انسان را در دنیا و آخرت تضمین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین علیه‌السلام در دین اسلام و نزد پیامبر مکرم اسلام از چنان جایگاه ویژه‌ای برخوردار بودند که می‌فرمودند "دوست داشتن حسنین به معنای دوست داشتن و محبت به من است".

بیشتر بخوانید:

عاشورا صرفاً بحث شیعی نیست

وی خاطرنشان کرد: ارادت مردم کردستان به اهل بیت آنقدر زیاد است که در اکثر به اتفاق خانواده‌های کردستانی یک یا بیشتر از یکی از فرزندانشان به اسم حسین یا حسن و یا دیگر عزیزان اهل‌بیت(ع) نام‌گذاری شده است.

ماموستا فایق رستمی تصریح کرد: یکی از افتخارات مردم اهل سنت کردستان این است که هرگز نام و عشق امام حسین(ع) را از خود و زندگی‌شان دور نکرده‌اند.

وی افزود: هر ساله تعداد زیادی از مردم مسلمان اهل سنت و شیعه کردستان در اربعین حسینی حضور پیدا کرده و در طول ماه محرم اقدام به عزاداری می‌کنند.

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا عاشقان اهل ‌بیت(ع) و سیدالشهدا(ع) توفیق شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی را نیافتند ولی دل‌هایشان به کربلا پر می‌کشد.

وی گفت: عاشورا روزی بود که امام حسین(ع) برای احیای دین جدش قیام کرد و اربعین روزی است که اهل بیت امام حسین(ع) در همان سال و مسلمانان در تمام این سال‌ها عزاداری برپا می‌دارند و این عزاداری تا آخر جهان هم ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: امام حسین(ع) اسوه اخلاق، کرامت، شرافت، سخاوت و الگوی جامعه بشریت است و بزرگان اهل‌سنت در مورد علاقه و محبت به امام حسین(ع) اشعار زیادی سروده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    2 1
    امیدوارم ایشون اون افرادی که در ایام محرم رقص و پایکوبی و هلهله و رقص مختلط و عروسی برگذار میکنند رو ارشاد کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس