کد خبر 1127782
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴
قطر - کراپ‌شده

منابع خبری چهارشنبه گزارش داده‌اند قطر با ارسال یک درخواست رسمی خواستار خریداری جنگنده‌های اف-۳۵ از آمریکا شده است.

به گزارش مشرق، یک رسانه انگلیسی به نقل از برخی منابع مدعی شده قطر رسماً درخواست خریداری جنگنده‌های اف‌-۳۵ از آمریکا را مطرح کرده است.

رویترز این ادعا را به نقل از سه منبعی که می‌گوید از تعاملات میان قطر و آمریکا در این خصوص مطلع هستند مطرح کرده است. این رسانه اشاره‌ای به نام این منابع نکرده است.

رسانه انگلیسی نوشته درخواست برای خریداری این جنگنده‌های ساخت شرکت لاکهید مارتین در هفته‌های گذشته تحویل دولت آمریکا شده است.

رویترز نوشته چنین معامله‌ای در صورتی که به سرانجام برسد می‌تواند روابط آمریکا با عربستان سعودی و اسرائیل را دچار تنش کند.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «سیاست ایالات متحده این است که دباره پیشنهادات مربوط به معامله یا صادرات اقلام دفاعی تا زمان اطلاع‌رسانی رسمی آن به کنگره، اظهارنظر نمی‌کند.

سفارت قطر در واشنگتن به درخواست رویترز برای اظهارنظر پاسخ نداده است.

این خبر در شرایطی گزارش شده که آمریکا پیش از این با امارات متحده عربی توافق کرده فروش جنگنده اف-۳۵ به این کشور را مورد بررسی قرار دهد. توافق در این خصوص، یکی از مزایای وعده‌داده‌شده به امارات در ازای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • علی IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    4 0
    نگویید قطر بگویید ترکیه به اسم قطر
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    0 3
    قطر کار خوبی کرده و توپ را در زمین امریکا انداخته است این یک سیاست است تا بهانه برای اینکه نخواهد هواپیماهای بنجل مثل اف 18 را از امریکا بخرد به مقامات برسانید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس