کد خبر 1127530
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز مقابله با شایعات سایبری نوشت: اخیرا ادعایی مبنی بر فروش خاک جنوب ایران به کشورهای عربی، با استناد به اظهارات فردی که مشاور سازمان حفاظت محیط زیست معرفی می‌شود، در رسانه‌های معاند و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

 بر این اساس ادعا شده است که مشاور سازمان حفاظت محیط زیست گفته که هر کامیون خاک سیستان و بلوچستان ۸ دلار به کشورهای حوزه خلیج فارس فروخته می‌شود.

با بررسی‌های انجام شده در مرکز مقابله با شایعات سایبری، مشخص شد ادعای مذکور صحت نداشته و بر اساس اطلاعات اداره کل حفاظت محیط زیست استان، خاک سیستان و بلوچستان به خارج از کشور حمل نمی‌شود.

روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان همچنین گفته است: با عنایت به اینکه در گزارش تهیه شده ایشان را به عنوان مشاور ریاست سازمان محیط زیست معرفی کرده‌اند به اطلاع می‌رساند طبق استعلام‌هایی که از سازمان حفاظت محیط زیست گرفته شده ایشان هیچ ارتباط سازمانی و کاری با این سازمان ندارد و این ادعا نیازمند ارائه مدارک و مستندات واقعی است که تاکنون مدرکی دال بر این موضوع ارائه نشده است.

در بررسی‌ها همچنین مشخص شد، اداره‌کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در پهنه استان با تمام توان در تمامی حوزه‌ها و فعالیت‌ها حضوری فعال دارد و در خصوص برداشت خاک و حمل غیرمجاز آن به خارج از کشور تاکنون به هیچ موردی برنخورده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    39 1
    ولی ماهرچی شنیدم راست بود دروغ نگید برید جلو گیری کیند بخاطر دلار کشور نفروشن این اصلاح طلبای خائن
    • یه ایرانی IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      2 0
      خود تلویزیون هم نشون داد که خاک جنگلهای شمال رو هم میبردن عراق کیلویی 20هزارتومن میفروختن....صدا و سیما هم رسانه معانده!!! یا پای کسانی وسط هست که دنبال نابودی ایران هستن؟؟؟؟!!!!!
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    39 1
    اگر اینطور است پس این جزایر مصنوعی و زمین های وسیع کشاورزی در قطر و امارات با خاک کجا ساخته شده اند??? شنزارهای خودشان که برای این کارها مناسب نیست. قطعا با خاک ایران این کارها را میکنند.
  • وطن IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    7 0
    شخصاً چند سال قبل از صدا و سيما به صورت مستند اين برنامه فروش خاك را ديده ام چطور بعد از چند سال دروغ شده است ؟!! يا ما توهم زده ايم يا اينكه فراموشي با مصرف قرص هاي توهم زا در رده هاي مديريتي يك چيز معمول شده كه اقتصاد ايران را از آلمان بهتر مي بييند رفاه را نسبت به كشورهاي بيرون مرز بهتر و آرامش در كشور مي بينند . گراني هم كه اصلا حقيقت ندارد
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    8 0
    هر وقت اینا چیزی را تکذیب میکنند درست است
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 4
    اتفاقا خود امریکا و چین جزو اولین صادرکنندگان بنتونیت هستند حتی استرالیا به جهان شن و سنگریزه صادر می کند. ایران جزو آخرین کشورهای صادرکنند هست.
  • تک سوار DE ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    5 0
    خب از طرف چرا شکایت نمی کنند؟ مگه این کار رو در مقابل نقد های حسن عباسی نکردند! سوال دوم اینه که چرا اسم و عکس شخص شایعه ساز زو پخش نمی کنید؟ یعنی ما حق نداریم بدونیم؟
  • DE ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 5
    بیخود قطعا قطعا نکن. نکنه علم غیب داری! اگر چنین چیزی اتفاق افتاده بود. رسانه های اروپایی کولاک میکردند. راست میگی یک سند معتبر از منابع معتبر جهانی بزبان انگلیسی و غیره با منبع موثق بین المللی ارائه کن که قطر و امارات از ایران خاک میخرند. اگر سند نداری بهتره سکوت کنی . تاروز قیامت گناهکار محشور نشی! تهمت زدن در روز قیامت مجازات سنگین داره!
  • علی US ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    5 0
    چرا هر خبری میشه فورا یا میگن صحت نداره یا تکذیب میکنن؟؟؟ همین پارسال اخبار ۲۰ و ۳۰ درباره فروش خاک به کشورهای حوزه خلیج فارس پخش کرد که شبانه صادر میکردن امارات
    • حلما سادات -_- IR ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      1 0
      شبانه صادر نمیکنن دوست عزیز، قاچاق میکنن. شاید باورتون نشه البته. (:
  • آرش IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    7 0
    استناد من به خود رسانه های داخلی هستش نه معاند _ خود همین صدا و سیما مستندی رو پخش کردند که برای احداث جزایر مصنوعی شیخ نشین امارات از سنگ های سخره ای ایرانی برای بست و زیر ساخت اون استفاده شد و برای پوشش اون هم میلیونهاتن خاک از ایران فروخته شده مورد استفاده قرار گرفت _ و اینها در سایه ی دولت اجاره ای (اصلاح و اعتدال) اتفاق افتاد
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    6 0
    برای بعضی دلارامریکا همه چیزاست اعتقادات وووو وبرای بدست اوردنش همه کارکثیفی میکنند حتی فروش وطن عزیزمان ایران
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    2 0
    خجالت داره خاک فروشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس