کد خبر 1147173
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
شرق ایران روی "خط قرمز" آب/ انتقال آب عمان چرا اجرایی نمی‌شود؟+فیلم

خراسان جنوبی اعلام کرده منابع آبی‌اش رو به اتمام است؛ در سیستان و بلوچستان هم ۳۰۰۰ روستا آب پایدار ندارند؛ خراسان رضوی هم دیگر آبی برای صنایعش ندارد.

به گزارش مشرق، نیمه آبان‌ماه سال جاری فاز اول عملیات آبرسانی به فلات مرکزی ایران سیرجان، از تنگه هرمز بهره‌برداری شد؛ بزرگ‌ترین پروژه آبی- خاکی تاریخ کشور که ۲۰۰ هزار مترمکعب آب‌ِ شیرین شده را با ۳۰۵ کیلومتر خط انتقال به هرمزگان، کرمان و یزد می‌رساند.

وزارت نیرو می‌گوید ۱۰ هزار روستا آب پایدار ندارند، سه هزار روستا شامل ۷۰۰ هزار نفر فقط در سیستان و بلوچستان؛ شواری عالی آب در سندی مصوب کرده ۱۷ استان کشور عمدتاً در فلات خشک مرکزی از آب دریا قضای حاجت کنند.

تفاهم‌نامه انتقال آب عمان به شرق؛ استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، جنوبی و شمالی با سرمایه‌گذاری معدنی‌ها و صنایع آن‌ها سال گذشته امضا شد اما هنوز وارد فاز اجرایی نشده است.

انتقال آب عمان مخالف کم ندارد چه آن‌هایی که این انتقال را به کام صنایع خراسان می‌بینند و نه مردم محروم بلوچستان و چه آن‌هایی که متفق‌القولند این انتقال خطر زیست محیطی برای دریاها دارد؛ مجری‌ها هم تاکید می‌کنند اولویت انتقال اول مردم بلوچستان‌ هستند و خطرات زیست محیطی به دلیل فضای باز عمان برای دریا ندارد. گزارش ویدئویی از آخرین وضعیت انتقال آب عمان به شرق از نظر می‌گذرد:

دانلود

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    2 0
    به هواشناسیتون بگین مث پارسال ابرها رو بارور کنه
  • ;کریم IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    1 0
    خوب وسط بیابون بدون اب روستارو میخوایم چیکا؟ جمع کنن بیان یجا متمرکز بشن... تازه کلی هم هزینه اب رسانی برق رسانی گاز میمونه جبشون
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    1 0
    وقتی زمین های کشاورزی و بیابان ها تکلیف مالکیتش معلوم شود و انها بنام افرادی معلوم الحال زده شود ابرسانی هم اغاز میشود. پیشنهاد میکنم دولت این زمین ها را مالک شود و با ایجاد کشت و صنعت های بزرگ از دزدیده شدن زمین ها جلوگیری کند
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 1
    پیشنهاد میکنم زمین های ان منطقه را به سازمان تامین اجتماعی تحویل شود تا با کشت و کار در ان منطقه حقوق بازنشستگان را تامین کنند و ایجاد اشتغال کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس