پدافند هوایی

با حضور امیرموسوی فرمانده قرارگاه پدافندهوایی خاتم الانبیا،دو سامانه راداری بردبلند ساخت نیروی هوافضای سپاه به شبکه راداری کشور پیوست.

به گزارش مشرق، پیش از ظهر امروز رادار سه بعدی قدیر برای اولین بار در سال ۹۲ توسط سپاه رونمایی شد و تاکنون هشت سامانه از این نوع رادارها در سراسر کشور نصب و راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید:

سردار موسوی: سامانه راداری قدیر نمایش قدرت پدافند هوایی کشور است

الحاق دو سامانه راداری «قدیر» هوافضای سپاه به شبکه پدافند هوایی کشور

رادار قدیر از نوع آرایه فازی با ترکیب پرشماری از فرستنده‌ها و گیرنده‌ها به صورت چهار وجهی، بدون چرخش و حرکت میکانیکی، پوشش ۳۶۰ درجه و برد ۱۰۰۰ کیلومتر را دارا می‌باشد.

کشف انواع هواپیما های پنهانکار، قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک، ارزانی و تولید بومی از جمله ویژگی‌های برجسته این رادار است.

قابلیت عملیاتی شدن با سه نفر نیروی انسانی از دیگر ویژگی های این رادار بومی است و از این پس ایران اسلامی در تأمین انواع رادارهای جستجو و کشف خودکفا بوده و در بین ۲۰ کشور رادار ساز عمده جهان در موقعیت ۱۰ دنیا قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سید IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    6 0
    مشرق جان یه کمی در مورد این رادار توضیح بده برامون.
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    5 0
    احسنت
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    1 0
    خوب باید چون این رادارها متحرک نیستند اولا فکری برای تحرک بخشیدن برای این رادارها بود دوما تعداد این رادارها باید افزایش یابد و مقداری بصورت انباری نگهداری شود برای مواقع سرکوب هوایی دشمن
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    1 0
    کاش این 20 کشور رادار ساز رو معرفی میکردید
  • علی خدایی IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    پدافند هوایی خیلی مهم و حیاتی واجب است که با ساخت انواع سیستم های راداری و سلاحی در انواع قابلیت و برو ها باید همیشه قوی شد و هزاران کیلومتر بیرون از مرز هایمان را رصد و کنترل کنیم
  • محمد IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    2 0
    این رادار به نظرم دلیل مهمی برای رونمایی از موشک ضد کشتی ذوالفقار بصیر و ابومهندس بود. اگر واقعا می خواهیم به برد بالای 1000 کیلومتر برای ضد کشتی برسیم باید برد این رادار رو افزایش بدهید. به جرات میتوانم بگم مهمترین پروژه راداری و در حوزه دفاع و ضدحمله این رادار مهمترین قسمته. وزارت دفاع باید برد این رادار رو افزایش بده، تنها چیزی که در غیاب یک شبکه ماهواره ای می تواند ناوهای آمریکایی رو از رده خارج کند این رادار است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس