نیازی

یک کارشناس بین الملل با بیان اینکه روی کارآمدن دموکرات ها و جمهوری خواهان در آمریکا فرقی ندارد، گفت: خط تحریف بایدن را بهتر از ترامپ برای ایران جا می زند.

به گزارش مشرق؛ سامان نیازی، معاون امور بین الملل موسسه بین المللی و حقوق بشری صلح زیبا و کارشناس مسائل بین الملل،  با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار داشت: لیبرال دموکراسی در مناظرات انتخاباتی آمریکا با تنی عریان و بدون روتوش جلوه گری کرد.

وی افزود: آنچه در مناظره نمایندگان دو حزب دموکرات و جمهوری خواه مشهود است، خالی بودن درون لیبرال دموکراسی از محتوا و ارزش واقعی انسانی و تنزل کردن ارزش‌های انسانی است، مکتبی که برای تفکیک و انتخاب در آن از اینکه بایدن گزینه برتر است یا ترامپ متحیر می شوید.

این کارشناس بین الملل با بیان اینکه در اساس و اصول نگاه بایدن و ترامپ تفاوتی مشاهده نمی شود، تصریح کرد: برون داد درونی لیبرال دموکراسی که حقیقتا استثمار بدون عقلانیت اکثریت است، به رسا ترین حالت ممکن، خود را در مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا معرفی کرد و در معرض ارزیابی و قضاوت قرار داد.

**در اساس و اصول نگاه بایدن و ترامپ تفاوتی مشاهده نمی شود

نیازی یادآور شد: مشخصا آنچه که مبرهن است، فقدان ارزشهای انسانی و اصول اخلاقی شایسته برای اداره و حکومت در این نظریه است، متاسفانه فاصله آن چه که تحت عنوان ارزش‌های لیبرال دموکراسی در مکتوبات و در مراکز علمی تعلیم می دهند با آنچه که در عمل و میدان در زادگاه این تفکر اتفاق می افتد فاصله‌ی معنادار دارد و به طوریکه که می توان گفت لیبرال دموکراسی، صرفا ادعایی انتزاعی است و ابزاری برای حاکمیت و تحمیل هنجارهای خلاف اخلاق انسانی به ملت‌ها به منظور بهره‌برداری های صرفا مادی است.

وی گفت: سطح سخیف مناظرات انتخاباتی آمریکا ، فرصت مغتنمی برای اندیشمندان ایجاد کرد که نسبت به اداره‌ دنیا و تعیین نقش های اثر گذار رهزنان اصول و ارزش‌های انسانی تامل و اقدام مقتضی انجام دهند.

این کارشناس بین الملل با بیان اینکه با توجه به خصومت ها و سیاست های استکباری آمریکا با ایران بعد از انقلاب اسلامی، همیشه بین رئیس جمهور دموکرات یا جمهوری خواه و تفاوت هایشان بحث شده، افزود: اساسا در پیشگاه ملت بزرگ ایران ، انتخاب هرکدام هیچ تاثیری ندارد، حتی در روش های خصمانه هیچ تفاوتی نیست و تنها تفاوت ممکن است در زمان اجرای روش ها باشد.

** ظهور داعش و ترور دانشمندان هسته ای در زمان دموکرات ها بود

نیازی با یادآوری مسئله برجام گفت: ممکن است عده ای بگویند برجام در دولت دموکراتها به نتیجه رسید، اما این یک اشتباه اساسی است. زیرا برجام آنطور که باید از طرف امریکا ضمانت نشد و معتقدیم این یک پازل آمریکایی بود. داعش در زمان دموکرات ها ظهور کرد، دانشمندان هسته ای ما در زمان دموکرات ها ترور شدند و تحریم های ناجوانمردانه ای که آن موقع هم برقرار بود.

این کارشناس بین الملل با اشاره به اینکه خط تحریف اوباما را خوبتر و جو بایدن هم حزبی اش را هم بهتر از ترامپ برای جمهوری اسلامی ایران جا میزند، تصریح کرد: واقعیت این است نقشه راه برای ترامپ، بایدن و اوباما از اتاق فکرهای آمریکایی با یک رویکرد، هدف و استراتژی مشترک بیرون می آید. لیکن جلوه بیرونی آن تحت شخصیت این افراد و اتفاقا بخشی از نقشه فریب متفاوت است. دیدیم ترامپ تحریم های زمان اوبامای مودب را تمدید کرد./ تسنیم

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    2 0
    چرا قبول نمیکنید ترامپ اقتصاد اییراننابود کرد چرا نیمفهمید ترامپ از همه بدتر چرا قبول نمیکنید ای بابا گرفتار شدیم از دست شما عاشقان ترامپ
    • احمد IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      0 0
      اقتصاد ایران رو اونی نابود کرد که همه چیز رو ربط داد به بستن با کدخدا، حتی آب خوردن رو مردم رو. همه تخم مرغها رو گذاشت تو سبد برجام. بیشترین تحریمهایی هم که الان رو ایران هست همون کاتسا قبل از اومدن ترامپ وضع شده. چرا نمی فهمید آمریکا با ترامپ، اوباما یا بایدن خواستار تسلیم کامل ایران هستن؟ اگر فکر می کنید یکی غیر از ترامپ میومد و ایران رو تحریم نمی کرد، خیلی ابله تشریف دارید. می تونید منتظر جایگزین شدن ترامپ بمونید با مطمئن بشید.
  • محمد IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    1 1
    کاسبای تحریم بدجور از رای اوردن بایدن احساس خطر کردن
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    1 0
    رئیس این خط چند روز پیش گفت به مردم نگید نگاه ما به خارجه!
  • ناشناس IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    0 0
    یعنی بنظر شما ترامپ بهتر از بایدن است ؟ اتفاقا پوتین هم خیلی با ترامپ موافق است و اصلا دل خوشی از دموکراتها ندارد .
  • ب خطاب به۱۶.۲۹ IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    1 0
    بحث خوب وبد بودن ترامپ وبایدن از اساس غلط است و تنها بد وبدتر بودن درست وبرداشت عمقی از دو حزب جمهوریخواه ودمکرات راجع ایران وخاورمیانه است بنابراین شما ازابتدا مطلب رو درست متوجه نشده اید انشاا...خداوند همه مارا مشمل هدایتش قرار دهد
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    ظاهراً خط تحریم هم شدیداً سعی دارد که بایدن را بدتر از ترامپ معرفی کند! معلوم نیست از تحریم های ترامپ و فشاری که کمر مردم را شکسته و اقتصاد مملکت را فلج کرده چه منفعتی می برند؟! کارشناس محترم! آیا شده یک بار از خودتان بپرسید: بایدن بود که بی سابقه ترین و شدیدترین تحریم ها در طول تاریخ جمهوری اسلامی را به کشور تحمیل کرد؟ بایدن بود که سردار سلیمانی را ترور کرد و به او توهین کرد؟ بایدن ارزش پول کشور را به یک ششم کاهش داد؟ بایدن مدام ایران را تهدید کرد و بارها ایرانی ها را تروریست خطاب کرد؟ بایدن سپاه را در لیست گروههای تروریستی وارد کرد و شخص اول کشور و بسیاری از مسئولین را در لیست تحریم قرار داد؟ بایدن سفارت اسرائیل را به قدس منتقل کرد؟ بایدن اعراب را علیه ایران متحد و روابط آنها را با اسرائیل عادی کرد؟ این حجم از خباثت و هزاران مورد دیگر غیر از یک صهیونیست تروریست مثل ترامپ از چه فرد دیگری بر می آید؟ بله، بایدن و اوباما شاید انسان های شریفی نبوده و نباشند اما هرگز در کینه توزی و ناجوانمردی به گرد پای ترامپ نمی رسند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس