پاتوق‌های مجازی شکار، میراث کلانتری برای حیات وحش+تصاویر

انفعال سازمان محیط زیست در برابر تخلفات شکار از یک سو و عدم تلاش این سازمان برای جلوگیری از افزایش سلاح‌های شکاری در بین مردم از سوی دیگر، کشتار چهارپایان در زیستگاه‌های کشور را به نقطه اوج رساند.

به گزارش مشرق، افزایش چشمگیر انتشار تصاویر شکار غیرمجاز، در فضای مجازی طی سال‌های اخیر، حقیقتی غیرقابل انکار است که نشان از افزایش تخلفات شکار و صید در زیستگاه‌های کشور دارد. متخلفان نه تنها به راحتی وارد مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست و یا عرصه‌های منابع طبیعی می‌شوند و علفخواران منطقه را به رگبار گلوله می‌بندند بلکه با اطمینان خاطر از اینکه به دام قانون نخواهند افتاد، پاتوق‌هایی را به منظور به اشتراک گذاشتن تصاویر تخلفات خود در فضای مجازی تشکیل داده‌اند. پاتوق‌هایی که عموما در قالب صفحات اینستاگرامی، بستری برای نمایش کشتار و سلاخی حیات وحش کشورمان را فراهم می‌کنند.

این گستاخی متخلفان شکار و صید را به جرات می‌توان حاصل انفعال سازمان حفاظت محیط زیست در برابر کشتار غیرقانونی حیات وحش دانست. سازمانی که تنها متولی حفاظت از حیات وحش در کشور است اما در خوش‌بینانه‌ترین حالت، امکانات و تجهیزات لازم برای مهار تخلفات شکار را ندارد و البته برای به دست آوردن آن هم تلاشی نمی‌کند. سازمانی که نه تنها تلاشی برای جلوگیری از این تخلفات نمی‌کند بلکه حتی در شناسایی و معرفی مجرمان به دستگاه قضا هم عملکردی ناموفق به نمایش گذاشته است. سازمانی که ظاهرا حیات وحش و شکارچیان متخلف را به حال خود رها کرده است.

بیشتر بخوانید:

فراخوان شرکت‌های خارجی برای شکار در ایران +عکس



یکی از مهمترین عوامل افزایش شکار در کشور، وجود میلیون‌ها سلاح مجاز و غیرمجاز در اختیار مردم است. این در حالی است که طبیعتا حیات وحش کشور، ظرفیت صدور میلیون‌ها مجوز شکار را ندارد. بنابراین وجود این حجم از سلاح‌های شکاری در دست مردم، به معنای افزایش تخلفات شکار خواهد بود. اما در حالی که انتظار می‌رفت سازمان حفاظت محیط زیست چاره‌ای برای معضل افزایش سلاح شکاری در سطح جامعه بیندیشد حل این معضل هرگز در دستور کار این سازمان نظارتی قرار نگرفت. سازمانی که می‌توانست برای درخواست کاهش فروش سلاح، با نهادهای ذی‌ربط وارد تعامل شده و دستکم کار را به جایی برساند که در ازای فروش سلاح جدید، سلاح قدیمی متقاضی از وی گرفته شوند. 

نکته جالب توجه آنکه، مسئولان محیط زیست که طی سه سال گذشته تلاشی به منظور مهار تخلفات شکار و صید نداشته‌اند ممنوعیت ۴ساله شکار را هم شکسته و برای شکار چهارپایان مجوز صادر کرده‌اند با این توجیه که صدور مجوز شکار با قانونمند کردن شکارچیان از شکار بدون مجوز جلوگیری می‌کند اما حالا شاهد آن هستیم که بر خلاف ادعای سازمان حفاظت محیط زیست، صدور مجوزهای شکار تاثیری بر کاهش تخلفات شکار نداشته است. چه بسا همان‌گونه که کارشناسان هشدار داده بودند، صدور مجوز شکار، به ویژه برای اتباع خارجی، به عاملی برای تحریک جوامع محلی و شکارچیان بومی تبدیل شده و افزایش تخلفات شکار را رقم زده است.

تصاویر دلخراشی که در ادامه مشاهده می‌کنید، بخشی از تصاویری است که در یکی از صفحات اینستاگرام یا همان پاتوق‌های مجازی شکار منتشر شده است.

شکار غیرمجاز

شکار غیرمجازشکار غیرمجازشکار غیرمجازشکار غیرمجازشکار غیرمجازشکار غیرمجازشکار غیرمجازشکار غیرمجازشکار غیرمجازشکار غیرمجازشکار غیرمجازشکار غیرمجاز

شکار غیرمجاز

شکار غیرمجاز

شکار غیرمجاز

شکار غیرمجاز

شکار غیرمجاز

شکار غیرمجاز

شکار غیرمجاز

شکار غیرمجاز

شکار غیرمجاز

شکار غیرمجاز

شکار غیرمجاز

شکار غیرمجاز

شکار غیرمجاز

شکار غیرمجاز

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    46 0
    تا وقتی این مدیران خائن بدانند هرکاری بکنند و هرگندی به مملکت بزنند فقط عزل میشوند نه محاکمه و مجازات دَر بر همین پاشنه خسارت محض می چرخد
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      0 0
      سایت جهاد کشاورزی را ببینید - اینقدر که این وزیر تلاش دارد تا محصولات تراریخته را بخورد مردم بدهد در هیچ کشور دیگری اینقدر تلاش نمی شود. چرا دادستان به این موضوع ورود نمی کند. در بیشتر کشورهای پیشرفته تراریخته ها ممنوع هستند - اینهمه افزایش بیماری در مردم بیگناه را داریم .
  • اسی خطر IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    59 0
    اینارو باید همونجوری سلاخیشون کرد
  • هانی IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    15 2
    لعنت به این وحوش . لعنت به اون کسی که شماهارو زایید و تربیت نکرد . درحالی که سر حیوان از بدنش جدا شده و زبونش بیرونه ژست قدرت گرفته تو عکس . بخدا اینارو بدید دست من من همین بلاهارو سرشون میارم با جان و دل . از پسش بر میام اصلا دلم به حال اینجور ادما نمیسوزه . اینا از داعش بدترن
    • عباس IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
      1 1
      از پس چی بر میای ؟! بعد نکنه میری عکس اونا رو هم استوری میکنه؟! ماذا فازا؟
    • عباس IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
      1 1
      از پس چی بر میای ؟! بعد نکنه میری عکس اونا رو هم استوری میکنه؟! ماذا فازا؟
  • majid IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    15 0
    حیات وحش مظلوم با چه افراد بی رحم یی طرفه
  • احمد رضا IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    8 0
    سلام برا حل مشکل کم آبی مجوززززز دادن شکارهای پیر رو بزنن و همچنین همچنین عرصه رو برا شکارهای جوان باز کنند. #امید که این #تدبیر رو برای سایر حوزه ها نیز پیاده بشه. علی برکت الله
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    11 0
    نسل کشی شده
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    9 1
    اگه یه جریمه سنگین برای اینجور کار ها بزارن این اتفاقا نمی افتن
  • تنبل IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    13 0
    اینها داعش های وطنی هستند.،
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    0 17
    وقتی گوشت شده کیلو ۱۴۰ هزار تومن...مردم چجوری گوشت تهیه کنند؟
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
      21 0
      تفنگ شکاری حداقل 20 میلیون تومانیشان را بفروشند و بروند سرکوچه از قصابی گوشت بخرند.
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
      6 0
      بیا شهر ما گوشت بره درجه 1 بهت میدیم برو کفت کن هر کیلویی 90 تومان.الکی قیمت نده
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    3 1
    هیچ شکارچی راحت نمی میرد. این را به چشم خودم دیده ام.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس