احتمال دارد شما هم مانند اقلیت مردم دنیا رویاهای بزرگی در سر داشته باشید که نخواهید قبول کنید توسط مدرسه، جامعه یا افکار دیگر دوستانتان خنثی و فراموش شود. یک آتش اشتیاقی در وجودتان همواره شعله ور است برای برای رسیدن به اهداف و رویاهای بزرگی که دارید.

در طول این مسیر ممکن است بارها شکست بخورید، زمین بخورید، زخمی شوید و حتی ناامید شوید، در این صورت چه باید کرد؟ فراموش کنیم و برویم سراغ یک زندگی معمولی مثل عموم مردم؟ یا ایستادن، انگیزه گرفتن و ادامه دادن؟ اگر گزینه دوم رو میخواهید انتخاب کنید یک راهکار فوق العاده برای شما دارم...

یک وبسایتی به نام سوخت جت از سال ۱۳۹۲ فعالیتش را شروع کرده دقیقا با همین هدف؛ آنچه خودشان در شعارشان میگویند چنین است  «ما اینجاییم تا به شما اجازه ندیم، رویاهایتان را فراموش کنید.» بله... ایستادن با شماست، تامین سوخت انگیزه شما برای ادامه با سوخت جت است.

سوخت جت، تنها وبسایت انگیزشی و آموزشی فارسی است که برای اولین بار محتوای فارسی بومی سازی شده تولید میکند. خیلی از ما کلیپ ها و سخنرانی ‌های انگیزشی سخنران‌های خارجی را ترجمه شده دیدیم و انگیزه گرفتیم اما این سخنرانی‌ها علارغم انگیزه بالایی که ایجاد میکنند با چیزی در وجود ما سازگار نیستند. این مورد به قدری جذاب بود که صحبت‌های رنه سینانی، بنیانگذار رسانه سوخت جت را برای شما نقل میکنم :

«آمریکایی‌ها از همان کودکی در فیلم‌های سینمایی‌ که دارند میبینند یک نفر برای انگیزه دادن به دیگری فریاد میکشد و تاکید میکند 'برو و انجامش بده!' و حتی اکثر اوقات از کلمات رکیکی برای انگیزه دادن استفاده میکنند که برای فرهنگ آمریکایی این مورد عادی است... اما برای ما ایرانی‌ها زیاد ملموس نیست، ما طور دیگری از کودکی انگیزه گرفتیم و اگر همان فرهنگ را حفظ کنیم ارتباط عمیق‌تری با این دست محتوا برقرار میکنیم»

در واقع شما با گوش دادن به پادکست روانشناسی و ویدیوهای اموزشی سوخت جت انگیزه تان را نه تنها شارژ میکنید بلکه هربار یک چیز جدید یادمیگیرید. هدف اصلی این است که شما یادبگیرید چطور خودتان انگیزه خودتان را پیوسته تامین کنید و وابستگی به سخنرانی و مطالب انگیزشی نداشته باشید.

داستانِ رنه سینانی که یک کارآفرین اینترنتی است و دو استارتاپ موفق در کارنامه دارد از راه اندازی استارتاپ سوخت جت هم جالب است؛ میگوید «من تولیدی لباس میخواستم راه اندازی کنم و خیلی مسیرم سخت بود، بدون سرمایه و اعتبار میخواستم شروع کنم... در میانه مسیر هربار که شکست میخوردم یا فروشم به بن بست میخورد برای تامین انگیزه جهت ادامه مسیر هیچ وبسایت فارسی با روحیه جوان و انگیزشی نبود ! برای همین مجبور شدم خودم یکی بسازم. اوایل هیچکس نبود جز خودم، برای همین هم طراحی سایت یادگرفتم، هم گرافیک یادگرفتم و هم تولید محتوا رو یادگرفتم و کم کم  افراد همفکر پیدا شدند یک تیم قوی شدیم و امروز ۳۵ نفر از سراسر دنیا تیم سوخت جت را تشکیل میدهیم که اهداف بزرگی برای دنیای وب فارسی در نظر داریم و قرار است انقلابی در محتوای انگیزشی و آموزشی ایجاد کنیم.»


همه ما انسان ها یک رویایی در زندگی داریم. بعضی از ما خوش شانس هستیم و خیلی زود رویای خودمان را پیدا میکنیم و بعضی از ماه دیرتر... اما باید بدانیم رسالت زندگی ما در پیمودن مسیر تحقق رویاهای ماست. اگر رویایتان را پیدا کردید، تنها کاری که باید در طول زندگی انجام دهید، تلاش برای تحقق آن است. حتی اگر هنوز رویای شما محقق نشده، تلاش شما قدم مثبت در این مسیر است.

البته هیچکس به ما قول نداده که قرار است مسیر رویاها هموار و سرازیری باشد.
ممکن است هزاران چالش و سختی و مانع در طول مسیر کشف رویاهایتان قرار گرفته باشد که هیچ اشکالی ندارد چون این زندگی میخواهد با هر چالش یک نسخه بهتر و قوی تر از شما بسازد.


** این محتوا صرفا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس