ویژه ها

ظریف در گفتگو با یک رسانه گفته است: هرگز عافیت طلب نبوده و نیستم. اگرعافیت طلب بودم، دنبال برجام نمی رفتم.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**ظریف:از کاندیداتوری من در ۱۴۰۰ می ترسند

«محمدجواد ظربف» وزیر امور خارجه در مصاحبه با روزنامه کار و کارگر- متعلق به «علیرضا محجوب» نماینده لیست امید در مجلس دهم که در انتخابات مجلس یازدهم علیرغم تبلیغات بسیار پرحجم و گسترده فقط ۹۵ هزار رای آورد- گفت: «تصور می کنید که علت این حجم از تخریبات گسترده علیه وزارت خارجه که نظیرش در تاریخ معاصر دیده نشده، چیست؟ جز این است که این جریان ترسیده از حضور محمد جواد ظریف در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰! من به عنوان وزیر امور خارجه موظف هستم تا از تمامیت ایران در برابر دشمنان این ملت دفاع کنم و حتی اگر هر روز و هر ساعت با موجی از تهمت ها و نسبت های ناروا و دروغ های ناجوانمردانه برخی از این آقایان هم روبرو باشــم حق ندارم تا از محمد جواد ظریف دفاع کنم بلکه باید در مقابل ترامپ محکم و قاطع از ملت ایران دفاع کنم و البته شکوه به خدای خویش ببرم...رئیس جمهور نمی شوم ولی برای اجماع ملی در سال ۱۴۰۰ تلاش می کنم».

ظریف در ادامه گفت: «آنهایی که مردم را نسبت به آینده برجام ناامید کردند روزی باید در پیشگاه خدا، ملت و قانون پاسخگو باشند...برخی به خاطر منافع اقتصادی مخالف تصویب FATF هستند...می خواهم مردم متوجه شوند که چه اتفاقاتی در کشور و توسط چه کسانی رقم خورده است... شرمنده ملت ایران هستم ولی آمریکا اتاق مذاکره را به آتش کشید...خیالتان راحت باشد، (کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰) نمی شوم. بگذارید کارم را انجام دهم. وظیفه من این است که در برابر عظمت این ملت از خودم بگذرم تا از ایران عبور نکنم».

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از این مصاحبه تاکید کرد: «هرگز عافیت طلب نبوده و نیستم. اگرعافیت طلب بودم، دنبال برجام نمی رفتم. قبل از این که آقای دکتر روحانی کاندیدای ریاست جمهوری سال ۹۲ شود همان زمان گفته بودم که هرکس در ایران پرونده هســته ای را حل کند، قربانی خواهد شــد و نه قهرمان. پس دوباره الزم است تاکید کنم که علت شرکت نکردنم در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ از سر عافیت طلبی نیست».

ظریف در ادامه گفت: «برجام در یک فضای بی اعتمادی متقابل امضا شــد و علت این که برجام دارای بندهای متعدد با ذکر جزئیات مختلف است و از کلــی گویی کامل اجتناب شــده، وجود همین بی اعتمادی متقابل طرفین به یکدیگر بوده اســت. کمیسیون حل اختلافات و حتی بررسی نحوه بیرون رفتن اعضای شرکت کننده در برجام هم به همین منظور طراحی شده بود. ولی باید در نظر داشته باشید که ظهور پدیده آقای ترامپ یکی از منحصر به فردترین اتفاقات سیاســی در ایالات متحده و جهان به حساب می آید».

آقای ظریف در این مصاحبه تاکید کرده که «برجام در یک فضای بی اعتمادی متقابل امضا شــد و علت این که برجام دارای بندهای متعدد با ذکر جزئیات مختلف است و از کلــی گویی کامل اجتناب شــده، وجود همین بی اعتمادی متقابل طرفین به یکدیگر بوده اســت».

این اظهارنظر خلاف واقع در حالی است که «احمد توکلی» نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از این گفته بود: «سه شنبه ۳۰ تیر ۹۴ آقای دکتر ظریف به مجلس آمد و گزارشی از برجام و حواشی آن، از جمله قطعنامه ۲۲۳۱ تقدیم مجلس کرد. چهار سئوال نوشتم و برای رئیس جلسه، آقای لاریجانی فرستادم...از جمله پرسیدم در حالی که لااقل ۴ بار لفظ تعلیق صراحتاً در برجام آمده است چرا آقای وزیر چند بار با تأکید گفتند تمام تحریم‌ها لغو شده است؟ با کمال تعجب وزیر محترم در پاسخ گفت: «اصلاً تعلیق هیچ جا نیامده، در هیچ جای برجام تعلیق نیامده، هر کس تعلیق ترجمه کرده اشتباه کرده، هیچ جای برجام تعلیق نیامده. کلمه تعلیق وجود ندارد. لغو کرد... لغو، تمام شد.» من کلمه انگلیسی suspend را در متن برجام با ماژیک برجسته کردم و چون خودم منتظر اجازه اخطار بودم، از آقای دکتر نجابت خواهش کردم برود آن‌ها را به دکتر لاریجانی نشان دهد. لاریجانی که مطمئن شد، به نجابت گفت برو به ظریف نشان بدهآقای دکتر ظریف در واکنش به دکتر نجابت گفت من ندیده بودم! عذر بدتر از گناه!».

همچنین «وندی شرمن»  عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا- فروردین ۹۶ - در اندیشکده وودرو ویلسون و در حضور «کاترین اشتون» مسئول اسبق سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تمسخر درباره توافق هسته‌ای گفته بود: «اعضای ۱+۵ و اتحادیه اروپا توافق کردند که (با پوزخند) تحریم‌های هسته‌ای را «موقتاً متوقف کنند»،   «lift»  لغتی است که در زبان انگلیسی به معنی (معلق نگاه داشتن و یا موقتاً متوقف کردن) است اما طرف ایرانی  «lift»  را به معنی «پایان دادن و خاتمه دادن» ترجمه می‌کرد و به همین دلیل هم ما از این لغت استفاده کردیم».

واقعیت این است که تیم ضعیف مذاکره کننده هسته‌ای به ریاست ظریف با اهمال در متن برجام و سستی در شناخت اهمیت واژگان در فرهنگ‌های مختلف، لطمات جبران‌ناپذیری به منافع ملی وارد کرد.

مقامات ارشد دولت از جمله آقای ظریف علاوه بر اینکه تاکید کردند که «تمامی تحریم ها در دی ماه ۹۴ لغو خواهد شد»، صراحتا اعلام کردند که دولت بعدی آمریکا نمی تواند از برجام خارج شود و امضای وزیر خارجه آمریکا نضمین است و...

ظریف در این مصاحبه در اظهارنظری خلاف واقع گفته «برخی به خاطر منافع اقتصادی مخالف تصویب FATF هستند». وی در آبان ۹۷ نیز در اظهارنظری مشابه با امتناع از ارائه استدلال درباره چرایی پافشاری دولت برای تصویب لوایح FATF در اظهاراتی عجیب و خلاف واقع و بدون ارائه هیچگونه سند و مدرکی، نظام و نهادهای آن را رسما به پولشویی متهم کرد؛ اتهام سنگینی که با استقبال رسانه های بیگانه همراه شد. ظریف پیش از این گفته بود «نه من و نه آقای رئیس جمهور تضمین نمی دهیم که با تصویب FATF مشکلات کشور حل شود» . لازم به ذکر است که دولت روحانی بیش از ۹۵ درصد دستورات «اف ای تی اف» را اجرا کرد، اما جز وعده نسیه، چیزی دریافت نکرد، دقیقا مثل برجام.

متاسفانه برخی دولتمردان بجای عذرخواهی از مردم برای تحمیل خسارت محض برجام، همچنان با حمله به منتقدان و مظلوم نمایی در پی به حاشیه بردن «زنگ حساب» هستند.

**پیشنهاد استعفای روحانی، بازی در زمین ترامپ است

«مصطفی هاشمی طبا» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت: «به‌تازگی برخی از فعالان سیاسی پیشنهاد استعفای ریاست‌جمهوری را مطرح کرده‌اند...(این افراد) در این شرایط، با ایجاد بحران سیاسی در جامعه به تنها کسی که کمک می‌کنند، رئیس‌جمهور فعلی آمریکاست که در معرض انتخابات جدید است. باکناررفتن رئیس‌جمهور و بحران سیاسی در کشور، ترامپ به ابزاری مهم دست پیدا می‌کند و خواهد گفت سخت‌گیری‌ها و تحریم‌ها دولت ایران را به زانو درآورده است و با شیوه‌های تبلیغاتی خود، این امر را پیروزی بزرگی برای آمریکا علیه کشوری که ۴۰ سال «مرگ بر آمریکا» گفته، قلمداد خواهد کرد».

هاشمی طبا در ادامه نوشت: «استعفا یا استیضاح رئیس‌جمهور حتما به‌ نفع ترامپ و نشانه تزلزل و بحران در جمهوری اسلامی است؛ در زمین دشمن و به نفع او عمل نکنیم».

در روزهای گذشته «عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب پیشنهاد استعفای روحانی - آن هم در شرایطی که تنها حدود ۱۰ ماه تا پایان کار دولت باقی مانده- را مطرح کرده بود. پیش از آن نیز اشخاصی همچون «مصطفی تاجزاده»، «سعید حجاریان» و «عبدالله ناصری» این پیشنهاد تأمل برانگیز را مطرح کرده بودند.

جالب اینجاست که شخصی مثل تاجزاده که بر استعفای روحانی تاکید دارد، همان فردی است که در سال ۹۶ با تاکید بر اینکه «تا ۱۴۰۰ با روحانی» هستیم، در توئیتی نوشته بود: «خاستگاه دو رقیب اصلی روحانی مشهد است. رای مردم در ۲۹ اردیبهشت، یا ایران را علم الهدایی می کند یا خراسان را هم آزاد خواهد کرد.# تا ۱۴۰۰ با روحانی»!

آیا مشکل مردم ایران در سال ۹۶ این بود که باید خراسان را آزاد کنند!؟ آیا خراسان اشغال شده بود!؟ الان مردم خوشحالند که خراسان آزاد شده است!؟ اینها همگی مصادیق توهین و تحقیر مردم توسط تاجزاده و همقطاران وی است. اینکه بجای تمرکز بر برنامه های کاربردی و اقتصادی کاندیدای مورد حمایت و مطالبه گری از کاندیدا برای ارائه برنامه، با چنین توئیت هایی به فهم و شعور مردم توهین می کنند.

حجاریان نیز در سال ۹۶ علیرغم کارنامه ضعیف دولت روحانی در ۴ سال اول در مطلبی تاکید کرده بود که «آقای روحانی چهار سال پیش با یک کلید آمد و توانست قفل تحریم‌های هسته‌ای را با آن باز کند و برجام را رقم بزند. روحانی این‌بار با یک دسته کلید آمده است. "یک دست کلید است به زیر بغل عشق / از بهر گشاییدن ابواب رسیده" مفتاح شو، مفتاح را دندانه شو، دندانه شو، من ۲۹ اردیبهشت به ادامه مسیر تدبیر و امید رأی می‌دهم».

حالا همین اشخاص مدعی هستند که دولت روحانی باید در شرایطی که فقط حدود ۱۰ ماه تا پایان دوره اش باقی مانده، استعفا بدهد! این پیشنهاد مغرضانه همانطور که هاشمی طبا نیز اذعان کرده، بازی در زمین ترامپ است.

حجاریان و تاجزاده و عبدی و ناصری و...در پی آن هستند تا با اجرای طرح غلط استعفای رئیس جمهور، ردپای خود در ایجاد وضع موجود اقتصادی را پاک کنند.

** سفیر اتریش: کیفیت خدمات پزشکی در تهران با وین برابری می‌کند

«استفان شولتس» سفیر اتریش در ایران در مصاحبه با روزنامه همشهری گفت: «من ۵ فرزند دارم. همه آنها بزرگ شده‌اند. گاهی به ما سر می‌زنند و مدتی پیش ما می‌مانند. ۲ تا از آنها چند وقت قبل در تهران عمل جراحی داشتند. عمل خیلی سختی نبود، اما واقعا باید بگویم که پیشرفت‌های پزشکی در ایران خارق‌العاده است. کیفیت خدمات پزشکی در تهران با وین برابری می‌کند».

شولتس در ادامه گفت: «خیلی چیزهایی که اینجا وجود دارد، در کشور ما اصلا امکان‌پذیر نیست؛ بس که قوانین و مقررات دست‌وپاگیر وجود دارد. انقلابی که در حوزه تکنولوژی‌های اطلاعاتی و ارتباطی در اینجا رخ داده، بسیار قابل توجه است. گاهی به شرکت‌های اتریشی می‌گویم این اپلیکیشن یا آن اپلیکیشن را دیده‌اید؟ چقدر راحت می‌شود خرید کرد، یا چیزی را به جایی فرستاد. در اطراف تهران از یک کشاورز سیب‌زمینی خریدیم، خیلی راحت دستگاه پوز را آورد و کارت کشیدیم. ایران در این حوزه‌ها خیلی جلوتر از بسیاری از کشورهای اروپایی ازجمله کشور خود من است».

سفیر اتریش در تهران تاکید کرد: «اقتصاد ایران در یک مسیر دگرگونی بسیار سریع قرار دارد؛ دگرگونی از یک اقتصاد تجارت‌محور به سمت یک اقتصاد تولیدمحور. بخش خدمات در ایران به سرعت در حال رشد است. ایران ظرفیت آن را دارد که به قدرت اقتصادی منطقه تبدیل شود. در بسیاری از حوزه‌ها، این اتفاق افتاده، اما منظور من خیلی فراتر از اینهاست».

جمهوری اسلامی ایران توانمندی های بسیار زیادی دارد. اما یک طیف سیاسی خاص با القای «خودتحقیری حاد» همواره مردم ایران را مورد تحقیر و توهین قرار می دهد.

به این موارد دقت کنید: ایران، دومین کشور دارای توانایی ساخت دریچه قلب در جهان است؛ دومین کشور در درمان تالاسمی با شیوه پیوند مغز استخوان؛ سومین تولیدکننده دکل‌های انتقال برق؛ رتبه دهم جهانی در فناوری لیزر؛ مقام دوم جهان در زمینه تولید نانو دارو؛ چهارمین کشور در تولید اتانول در دنیا؛ رتبه سوم جهان در صنعت سدسازی؛ نهمین کشور دارای چرخه کامل فناوری فضایی؛ دومین کشور دارای فناوری تولید پهپاد رادارگریز؛ اولین کشور تولیدکننده صنعتی بیوایمپلنت؛ چهارمین قدرت موشکی جهان؛ جزو ۱۰ کشور سازنده زیردریایی در جهان؛ تولیدکننده سریعترین اژدر رادارگریز در جهان؛ دارای مولفه استراتژیک خودکفایی در بنزین؛ پنجمین کشور برتر سازنده ربات انسان نما؛ چهارمین کشور صاحب فناوری ساخت نیروگاه خورشیدی در جهان؛ اولین سازنده استارتر هواپیما در غرب آسیا؛ چهارمین قدرت دریایی جهان و… اینها تنها بخشی از توانمندی‌های غرورآفرین و افتخارآمیز جمهوری اسلامی ایران است.

خیلی از ما ایرانی‌ها از این توانمندی‌های غرورآفرین بی‌اطلاع هستیم؛ به قول معروف این ویژگی‌های حیرت انگیز «به چشم‌مان نیامده است» ؛ علت چیست؟ این «به چشم نیامدن» دو علت اساسی دارد. علت اصلی آن در بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب تشریح شد و آن اینکه: «در طول این چهل سال - و اکنون مانند همیشه - سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است. خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیّت‌ها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامه همیشگی هزاران رسانه‌ صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است؛ و البتّه دنباله‌های آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی‌ها در خدمت دشمن حرکت می‌کنند».

و اما علت دوم در اینکه این توانمندی‌های غرورآفرین «به چشممان نمی‌آید» مربوط به تقصیرها و قصورهایی است که در داخل کشور و در بخشی از حوزه‌ها مانند «اقتصاد» و همچنین برخی از صنایع از جمله «خودروسازی» رخ داده است.

تقصیرها و قصورهایی که از اعتماد به دولت‌های خارجی زورگو و بدعهد و بی‌اعتمادی به جوانان نخبه، مومن و انقلابی و یقین نداشتن به وعده الهی و عافیت‌طلبی و فقدان خودباوری به وجود آمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 144
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 61
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    73 8
    میشه شما عافیت طلب بمونید و مردم و کشور را با فعالیت خودتون به بدبختی نکشید
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      63 14
      جناب ظریف دشمن را که نیستی حریف اما تلافی می کنی با ملت شریف!!!!
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      22 2
      جیگربازی در نیار!
    • عبدالله مومن IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      40 0
      می ترسیم از خدای و نمی ترسیم از کسی ... می ترسیم از دولت اسکاتلندی ای که نمی ترسد از خدای
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      10 83
      ظریف، امیرکیبر عصر ماست
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      56 7
      ظریف ذره ایی شبیه امیرکبیر بود زیر بار خفت قدم زدن با جان کری نمی رفت
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      45 1
      خودت می دونی که واقعا با وزارت چه کردی وای به روزی که ریاست داشته باشی.
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      42 1
      برو خارج همونجا که دلت میخواد بری زندگی کنی منت سرمون نذار
    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      18 2
      حرفهای امروز جوادی خیلی مضحک بود کلی خندیدیم
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      25 1
      تو دیگر به آخر خط رسیدی پس دست و پا نزن چون بیشتر در این باتلاقی که درست کردی غرق می شوی
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      23 3
      دیگه مردم گول مکر و عوام فریبی شما را نمی خورند
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      21 1
      تن امیرکبیر رو تو گور نلرزون، امیرکبیر کشور رو آباد کرد، نه اینکه نابود کرد
    • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
      7 1
      ترسیم از خدای و نترسیم از کسی ولیک ترسیم از کسی که نترسد از خدای
    • حجت IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
      8 1
      ظریف در ت وهم بسر می برد خیال می کند کاری کرده اقای ظریف بدان شما در برجام به بفکر کشور بودید و نه به توصیه های رهبری عمل کردید و توهم انجام کار خوب را نداشته باش راه رفتن با شیاطین کار خوبی نیست برجام یک قراردادی است که بر اساس منافع غرب تدوین شده و انها نوشتند و شما امضا کردید
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
      2 1
      اجیرهای سایبری منافقین کودک کش از کمپ تیرانای آلبانی بطور مطلق از برجام و برجامیان حمایت می کنند. منافقین از منافع آمریکا و آل سعود و اصلاح طلبان هم در فصای سایبری حمایت می کنند. منافقین با اصلاح طلبان ظاهراً منافع مشترکی دارند یا اینکه یکی حقوق بگیر دیگری است یا اینکه هردویشان سرشان در یک آخور است.
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
      0 0
      ببینید از وقتی مجلس جهادی اومده تمام مشکلات مملکت حل شده.
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    17 52
    الان که برجام نیست اوضاعتون خوبه؟همین برجام و مذاکرات بهتون 5-6 سال فرصت داد و گرنه همون 5-6 سال پیش دلار شده بود 30 تومن الان خدا میدونه چند میشد؟
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      62 16
      بدون برجام ودر سال 92 دلار حدود چهارهزارتومان بود.الزایمر دارید میتونید سرچ کنید.
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      50 7
      گرانی دلار به بی عرضگی دولت و گره زدن همه چیز به بستن با آمریکا مربوط می شود برجام از اولش هم برای ما مردم مرده بدنیا آمد چون هیچ چیزی جز گرانی بی حد و خصر برایمان نداشت
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      41 5
      حسن روحانی سال 92:دلار بالای 1500مربوطه به سوءمدیریت است نه تحریم!
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      37 7
      سه چهار ماه بعد از انتخاب روحانی در سال 96 دلار شروع به بالا رفتن کرد ورسید به پنج هزارتومان.هنوز برجام بوگندو هم سرجاش بود!
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      28 2
      البرجامُ ماالبرجام و ماادراک ماالبرجام!!!!!!!!!!!!!
    • NL ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      6 40
      از ۹۰ تا ۹۲ دلار ۷۰۰ تومن رسیده بود به ۴۵۰۰ تومن و داشت همینجوری میرفت بالا که دولت عوض شد و مذاکرات قیمت دلارو ثابت نگه داشت.اگه برجام نبود همون ۶ سال پیش دلار به ۳۰ تومن میرسید و تا الان معلوم نیست چه قدر میشد!
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      11 3
      چرا از اوایل سال ۹۲ تا قبل از اجرای برجام دلار روند نزولی داشت اما با برجام صعودی شد؟
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      16 2
      ناشناسی که با پرچم هلند کامنت گذاشتی، اولا دلار 3000 تومن تحویل داده شد. در ضمن بعد از امضای برجام دلار کم کم صعود کرد، برجامی که قرار بود کل تحریمها رو لغو کنه، در ضمن مشکلات کشور 30 درصدش حاصل تحریمه، و 70 درصدش سومدیریت
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      0 3
      اشتباه مثبت دادم
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    32 9
    اقای ظریف. برید کنار .. بگذارید عدالت بیاد جلو و میاید .. شما همه چیز را با لبخند ..نمیتوانید حل کنید ...
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    38 9
    اقا جواد میترسیم خیلی هم میترسیم خساراتی که تو به همراه رییست به این مملکت زدید ترامپ و نتانیاهو و اوباما هم توی خواب نمی بینند. بله ما ملت ایران بشدت از کاندید شدن تو میترسیم
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    7 25
    اگر رسانه حرفه ای هستید باید مصاحبه ظریف رو کامل میگذاشتید و هر کسی برداشت خودش رو میکرد نه اینکه یه مصاحبه رو تقطیع کنید تا نظر خودتون رو به مخاطب غالب کنید.
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      25 11
      ظریفت این حرفها رو هزاربار تکرار کرده.دفعه اولش نیست که.
    • وطن پرست IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      28 4
      آقای ظریف قول میدی وقتی اومدی گند زدی باز نگی نمیذارن کار کنیم و اختیاراتمون کمه... سنگ پا پیش این جماعت کم میاره.
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      9 3
      تو کاملش رو کامنت کن، کم دروغ بگین
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    20 2
    شماها خوبید ، کلا همتون خوبید . کی دست بر میدارید ؟؟؟
  • علی IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    22 4
    باید ازآدم دروغگوترسید.
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    22 5
    حتما تو میخوای بیای دلار 45 تومنی تحویل بدی
    • محمد US ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      27 4
      بحث دلارنیست سندی به امضارسیده که دران هم زیان مالی دیدیم وهم تحقیرشدیم وهم تسلیم وایندگان هم ازسفاهت وبلاهت واعتمادبیش ازحدمابدشمن تعجب خواهندکرد
  • علی IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    2 16
    اگر طرف ضعیف هست برای مدیریت اجرایی خوب بگذارید استعفا بده اگر نمیگذارید استعفا بده خوب چوب لای چرخش نگذارید تا کارش بکند یک سری از گروه ها داخل کشور فقط می‌خواهند یک نفر باشه که تمام این مشکلات این چهل ساله را به گردنش بندا زند
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      14 3
      یعنی هم چوب رو بخوریم وهم پیاز رو ؟! اخرش هم بشه استخودن لای زخم که :ای مردم نذاشتن کار کنم !تـوی همون چندماه آخر ،کاری میکردم ؛کارستون !این عبرت تاریخی باید کامل ثبت بشه.
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      6 1
      مگه کار هم بلدن، اصلا اینا مگه حرکتم میکنن که بشه چوب لای چرخشون گذاشت، ما از خدامونه اینا یه حرکت مثبتی بکنن که وضع مملکت بهتر بشه، نگی که باعثش تحریمه، که تحریمها در بدترین شرایط تاثیرش 30 درصده
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    20 7
    آقای ظریف برجامتان چه شد ؟؟؟
    • محمد IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      8 1
      اقاي ظريف درمذاكر با برجاميان زيا ميخندد دقيقا ميشه بفرمايند به كدام بخش خنده دار برجام ميخندد
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    13 3
    ظریف چرا فکر کرده کسب از کاندیداتوریش تو انتخابات میترسه کاندید شه تا مردم برجام زد باید محاکمه بشه
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    10 3
    آخه چرا ازت بترسند!
    • احمد IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      21 1
      چرا نترسیم؟ مگه اوضاع رو نمی بینی؟ تا کشور رو کامل تسلیم شیطان بزرگ نکنه دست بردار نیست.
    • madman IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      8 1
      از روزی که بشینه رو ویلچرش بترس
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    16 6
    علیه وزارت خارجه که نظیرش در تاریخ معاصر دیده نشده، چیست؟ آره نیومده وزارت خارجه ایی که عهدنامه ننگین رو امضا کنه که مسبب از بین بردن تاسیسات هسته ایی و باعث بشه اقتصاد مردم بالمره کان لم یکن بشه
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    18 1
    ظریف :برخی بخاطر منافع اقتصادی مخالف تصویب FATF هستند کاش آقای ظریف بگوید نفع fatf برای کشور یا شخص خودش چیست که انقدر سنگش را به سینه می‌زند. چرا برای مردم نمی‌گویید دولت حدود ۳ سال، ۹۵ درصد از دستورات FATF را اجرا کرد اما کوچکترین گشایشی در تبادلات بانکی ایجاد نشد!
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    12 8
    جمله جان کری قول داده را کی گفته؟ اخراج و دستگیری دیپلمات ها یادمان نرفته در چندین مورد و انفعال کامل وزارت خارجه را همچنین ( مقام دیپلماتمان را اخراج میکنند و پس از یک ماه همان کشور آن را اعلام میکند و تازه بعد از اعلام آن کشور پس از یک ماه وزارت خارجه سفیر یا کاردارد همان کشور را احضار میکند و ..... ) استعفای مضحک را همچنین در زمان سفر بشار اسد شهادت هموطنانمان در عربستان، دانشمند فضایی مان ... بخند جناب دکتر بخند ای کاش کاندیدا بشوی
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    21 2
    آقای ظریف از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری شما برای این می ترسیم که باز مانند برجام به امضای جان کری اعتماد کنید و این دفعه کشور را با غربیها برد که برد کنید،
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    15 7
    ظریف ،تو یه بار با البرادعی ویه بار با هاله اسفندیاری ،درد ودل کردی که اگه باهامون توافق نکنید ،مردم به رقبای ما رای میدن ! دستت به ریاست جمهوری 1400 نمیرسه ،والا.........
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    21 4
    مکانیزم ماشه با کدام عقلی توی برجام گذاشته شده ؟!
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    17 3
    بله آقای ظریف درست تشخیص دادی! در این ۸ سال روزگار مردم را چنان سیاه کردید که تا چند نسل آینده که شما را بیاد بیاورند مردم وحشت زده هستند.
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    15 7
    خداوندا ،ظریف رابا برجام محشور کن.حالا که اینقدر گل وبلبله تا ابد باهاش دمساز بشه.
  • محسن IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    10 3
    اقای ظریف نام شما با این قراداد ننگین برجام در تاریخ ماندگار شد،فعلا اقای روحانی مدافع سرسخت شماست وبه منتقدان شما بدتزن فحش را نثار میکند ،بیسواد حسود بیشناسنامه .... ولی بدان همیشه روحانی نیست که از شمادفاع کنند وآیندگان وتاریخ هرگز شما و ما را به خاطر این خیانت نخواهد بخشید. مگر ما قاجار وفتحعلی شاه به خاطر عهدنامه ترکمنچای بخشیدم .
  • حامد IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    12 3
    ۱۰ برابر شدن قیمت دلار و یک دهم شدن ارزش پول ملی نتیجه مدیریت و تفکران ظریف و روحانی است. اما چقدر پر رو باید باشند که به فکر انتخابات بعدی هم باشند
  • دروغگو ،دشمن خداست. IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    9 3
    بابا ،دیگه تلفنهای طوفانی وفشارهای ایمیلی معروف خودت وعراقچی (که بازم ناپدید شده ) ،زمان اوباما بود .از سر دلخوشی که اینکار رو نمیکردید.صالحی همون اولش گفت امریکائیها دارند ،دبه درمیارن ،همه چیزو گردن ترامپ ننداز.
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    10 4
    همه چیزت به کناراز قطعنامه 598 تا توافق سعداباد تا برجام . ولی وقتی یادم میاد با اون بازی استعفا ،چطوری جشن پیروزی محور مقاومت وسپهبد شهیدمان را ،به حاشیه بردی ،فقط یک جمله به دهنم میاد........ برتو.
  • وطن پرست IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    14 4
    وقاحت رو به حد اعلای خودش رسوندن. یعنی چه کاندیدا نمی شوی؟؟ کی به تو رای میده؟ شماها باید محاکمه بشین نه کاندیدا ... بخدا اگه دولت آینده و مجلس این جنایت کاران و وطن فروش ها رو محاکمه نکنه اون دنیا یقه شونو میگیرم
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    10 3
    کاندیدا شوی هم بهت رای نمیدهم
  • صابر IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    11 3
    ظریف با وقاحت تمام هنوز هم خواست دشمن را پیگیری میکند مگر از بر جام آلوده به خیانت و وطن فروشی چیزی جز خسارت و تحریم بیشتر حاصل شد ؟ مگر FATF خواست همان دشمن نیست .؟!!! او فقط در مسیر خواست دشمن حرکت کرده است. اگر روزی رسیدگی شود خیلی از خیانتها به ملت بزرگ ایران توسط غربگرایان عامل آمریکا مشخص خواهد شد . راستی از لغو بالمره تحریمها و دلار هزار تومانی چه خبر؟!
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    19 6
    آره ظریف جان میترسیم بیای موشکی و منطقه ای هم بتن کنی بره
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    12 3
    واقعاً هم می‌ترسیم هنوز هشت سال نگذشته وضع مملکت رو اینطوری کردید بیشتر از این دیگه ایرانی نخواهد بود... لطف میکنی نمیای به خودت و کشور. عافیت طلب نمی‌بودی بجای سایه جنگ و برجام و... دیپلماسی مقاومت بودی نه ذلت. تمرکز بر سیاستی داشتی که به درد مملکت بخوره نه کاسبای غربگرای تحریم و دلال های رانتی ایران.
  • ی-ح IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    8 4
    خداکند که نباشد که اگر بیاید همانها که به روحانی رای دادند به همین ظریف رای خواهند داد
  • عباس IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    14 4
    آقای ظریف ریاست جمهوری شما یعنی گوشت کیلویی 1 میلیون تومان پراید 500 میلیون تومان موبایل حداقل n میلیون تومان البته خواهید گفت حبابه از ریاست جمهوری شما باید به خدا پناه برد مخصوصا از خنده های دهن دره
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    16 3
    ننه ملت و کشور و شوهر دادی حالا اتو کشیده وصاف صحبت میکنی خیلی رو داری برفسور
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    11 1
    کاش آقای ظریف بگوید نفع فَتف برای کشور یا شخص خودش چیست که انقدر سنگش را به سینه می‌زند. چرا برای مردم نمی‌گویید دولت حدود ۳ سال، ۹۵ درصد از دستورات FATF را اجرا کرد اما کوچکترین گشایشی در تبادلات بانکی ایجاد نشد!
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    11 1
    آقاجان حتما درباره دیاکو حسینی مدیر برنامه مطالعات جهانی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری و مطالبی که اخیرا گفته یه ویژه بررسی بکنید.خیلی خطرناکه رسما نوکری آمریکا رو تئوریزه کرد! یعنی ایران اسلامی باید نوکر آمریکا باشه و چندجانبه گرایی جهانی رو هم بیفایده دونست! حتما حتما بررسی کنید چه کسانی استراتژیست ریاست جمهوری هستند که نسخه تسلیم میدن!
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    14 1
    تو رو خدا بیا کاندید بشو کم آباد کردی مملکت رو با اون دوستانت...
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    12 1
    من از رئیس جمهورشدن ظریف خیلی میترسم چون نمیدونم چه کارهای دیگه ای میکنه!
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    17 1
    یکی به این بگه حرف نزنه دیگه اعصاب معصاب نداریم اااا
  • FR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    11 1
    یک سری به سایت کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در پاریس بزنید ببینید این سفارتخانه نمایندگی ایران است در پاریس ویا مرکز پرو پاگاندا ودر واقع شعبه سفارت فرانسه در پاریس ! خبرهای تعویض سفیر هم از قول رادیو فردا منتشر شده است وبیشترین خدماتی که ارائه شده برای تسهیل پناهندگی در فرانسه است.... چهار روز یا سه روز هم تعطیل است وبرای مشکلات وامور کنسولی باید تخصص جستجو وصبر ایوب داشت انفورماتیسین ها هم از عهده انجام ان بر نمیایند ! چه کردید آقای روحانی و آقای ظریف ....حتی نتوانستید یک حساب ساده و کنترل شده برای امور کنسولی خود باز کنید یا برای پداخت پول بلیط مسافران ایران ایر! هزار بار حزب الله که یک حزب است در لبنان از کل دولت تدبیر و امید معتبرتر و محترم تر است !
  • FR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    6 3
    از مشرق ممنونم
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    7 3
    اقای ظریف به کری سلام برسون لطفا
  • جلیل IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    9 1
    آقای ظریف اینقدر قمپز در نکن . برجام تون رو هم دیدیم . وضعیت مملکت داری تون رو هم دیدیم . انشاءالله که در آینده بخاطر ماشه هایی که به دشمن دادی محاکمه بشی . پس بیخود فرار به جلو نکن و اسم خدا و پیغمبر رو هم وسط نکش .
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    10 6
    ظریف:از کاندیداتوری من در ۱۴۰۰ می ترسند این حرفش واقعا درسته وقتی کاندید بشه باید هم ترسید چون طبق وظیفه ا ش باید کشور رو تسلم غرب بکنه
  • FR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    9 1
    آقای ظریف اتفاقا عافیت طلب بودید که توافق برجام را بهر قیمتی پذیرا شدید منتها عافیت تان را نمیدانستید که ترامپ رقم میزند
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    11 6
    بنده به سهم بسیار بسیار کوچکم بعنوان یک ایرانی حقیقتا از کاندیداتوری آقای ظریف نه تنها میترسم بلکه وحشت دارم چون در دوران خیالی ریاست جمهوری ایشام برجام موشکی و برجام دینی و برجام استقلال این آب و خاک با چند صد هزار شهید معزز عملی خواهد شد خدا از سر تقصیرات مسببان نابودی صنعت هسته ای نگذرد
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    5 3
    علیا حضرت چیکاره هستید که بترسند!؟
  • DE ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    6 1
    چرا بترسند ؟؟ یعنی خبر نداری که مردم چقدر از تو بیزارند مگر آنکه دستوری ! انتخاب و به مردم تحمیل بشوی مثل بقیه ؟؟؟
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    8 1
    خداوکیلی کمی فگر بکن ببین رییس جمهوری شوخی هست که بخواهی با خنده ویا گریه رئیس جمهور این کشور ومردم بزرگ بشوی-حتی یک مورد از شرایط ریاست جمهوری که شجاعت وثبات قدم بودنه تو نداری
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    8 1
    مگر این کشور کهن واسلامی کم آدمهای شجاع امیرکبیر قهرمان وپهلوان مدیر ومدبر ومتخصص وعقل سلیم داره!قحط الرجال که نیست کشوری را به تو بسپارند وتو با درگوشی حرف زدنات نابودش کنی
  • امیر IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    4 1
    چه فایده مردم از اینده خود و فرزندانشان نا امید شدند و افسردگی گرفتن چون هر کی هر کار دلش میخواد میکنه و نظارتی نیست
  • Mohammad Reza US ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    9 1
    آقای ظریف کاندیداتوری تو نیست که انقلابیون را میترساند اینکه نخواسته (که احتمال اولی متحمل تر است) در زمین دشمن و برای خوشحالی دشمن در آینده ممکنه دست به هرکاری بزنید است که همه را نگرون میکند،
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    6 1
    تعجب از این آقا ، مرد حسابی برجام همه خسارت بود و با اسناد مطرح شده همان متنی را شما تایید کردید که امریکایی ها قبلا آماده کرده بودن یعنی شما از سقف خواسته ها و آن ها از کف شروع کردند و شما را در حد تعیین شده خود متوقف کردن سخت است ولی باور کنید دیکته نوشتید جالب است که ادعا دارد کاندید 14000 نمی شود اصلا بزرگوار شما مدیریت نداری مدبّر که هیچ که تایید شوی
  • US ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    9 1
    آخی. بمیرم براش. طفلکی ظریف فنا شد از بس خضوع و خشوع و صداقت و فداکاری کرد مقابل کدخدا. چی کارش دارید، بزارید خدمش رو بکنه. خیالتون راحت باشه. خودش گفت، دیگه چی میخواید؟ فردا باید به کدخدا جوابگو باشید برای زیر سىوال بردن برجام ها. جمع کن بابا، کی آخه به تو رای میده که بخوای کاندیدا بشی یا نشی؟ منت بیخود سر مردم نزار.
  • امیر IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    6 1
    چیزی که خیلی منو اذیت میکنه اینه که ترامپ قمارباز عرق خور حرف زد و راست گفت و عمل کرد از برجام خارج و انرا پاره کرد ولی مثلا مسلمانان که دم از دین و ایمان و قیامت میزنند به هیچ حرفی عمل نکردن و انرا اتش نزدند هیچ هنوز اویزان ان هستن اخه تا کی یک مهلت کوتاه بدید تا به تعهدات عمل کنند و تحریم برداشته شود و تهدیدشان کنید بعد از ان تنگه هرمز بسته و برای همیشه عوارض دریافت میشود و ایران خیلی سریع بدون هیچ توافقی به سمت هسته ای شدن پیش خواهد رفت و اسرائیل را با خاک یکسان خواهد کرد اقا مرگ یکبار شیونم یکبار با حرف امریکا را تنها میگذارند و در عمل با امریکا شدیدا همکاری میکنند چقدر ادم باید نفهمه دارن بازی میدنش
    • میرپورفرد IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      10 1
      آقا امیر مشکل این است امثال ظریف و تعداد زیادی از مدیران ارشد دولت به نوعی اسیر اروپا و امریکا هستند چون یا در گذشته در آن کشورها زندگی می کردند و در سالهای آتی هم می خواهند به قبله ی آمال خود مهاجرت کنند و یا در حال حاضر فرزندانشان در اروپا و آمریکا زندگی می کنند و اگر بخواهند جلو دشمنان ایران اسلامی با قدرت ظاهر بشوند گرین کارت هایشان دچار مشکل می شود.
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    9 1
    وقتی رهبری میگه جریان تحریف یعنی همین.. اونروزی که تحریم ها قرار بود بلمررره لغو بشه دوران اوبامای مودب چی شد؟ روزی که ما جلو جلو همه تعهدات رو انجام دادیم به حرف رهبر هم گوش نکردیم چی شد پس ؟ تقریبا هیچ سیف چی بود پس ؟ حرفای خودتونم بدبختی تحریف میکنید
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    9 1
    آقای ظریف برا ۱۴۰۰ نامزد بشو تا اوج تنفر ملت ایران را از برجام ببینی ضمنا کسی از عظمت ملت ایران دفاع میکنه که خودش با عظمت باشه مثل شهید سلیمانی نه شما
  • میرپورفرد IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    7 1
    سنگ پا باید جلوی آقای ظریف لنگ بندازد. 1- 7 سال به امید رفع مشکلات در میز مذاکره با دشمنان کشور را تعطیل کردید. 2-پس از خروج آمریکا گفتید عنصر مزاحم خارج شد اروپا چنین و چنان می کند. 3-برجام را به جمهوری اسلامی تحمیل کردید و در مجلس فریادزدی که با تصویب برجام کلیه ی تحریم ها برداشته می شود و به منتقدین هر توهینی که در شان خودتان بود روا داشتید. 4-پس از خلف وعده ی دشمنان انقلاب اسلامی و برداشته نشدن تحریم ها گفتید که باید FATF را قبول کنیم ولی اینبار عقلای کشور فریب نخوردند زیرا مشخص شد که پذیرش FATF باعث می شود تمام اطلاعات بانکی کشور در اختیار بیگانگان قرار گرفته و دیگر دور زدن تحریم ها هم برایمان مشکل شود. 5-در مقابل تمام تحقیر های کشورهای اروپایی از جمله دستگیری کاردار سفارت ایران و شرکت سفیر خبیث انگلیس در تجمع عده ای در تهران،توهین سفیر آلمان به قوه ی قضائیه ؛ تنها عملکردتان سکوت خفت بار بوده . و... حالا هم بیان می کنید برای انتخاب 1400 کاندید نمی شوم این سخن ظریف تداعی کننده ی مثل شیرین پارسی است که:«طرف را تو روستا راه نمی دادند سراغ منزل کدخدا را می گرفت»
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    8 1
    مسئول مستقیم به فنا دادن تاسیسات هسته ای شما هستید با مذاکرات شما دلار ده برابر شده باید هم ازت ترسید
  • امیر IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    9 1
    سلام اقای ظریف گلابی های برجام را دیدیم عوام فریبی بس است تا کی فرافکنی یک بار بگو دیپلماسی بلد نبودم رکب خوردم خواهشمند م در ۱۴۰۰ کاندید شو شاید مردم سرزمین سوخته می خواهند آنگاه رای می آوری با برجام ملت ایران را بیچاره کردی . رو نیست که سنگ پای قزوینه .
  • ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    6 1
    دست بردار ظریف.
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    8 0
    ظریف هشدار داده؟؟؟؟ خسته نباشی!!!!! شما و همکاران باید راهکار بدین و عمل کنین نه هشدار جالبه خودشون هم میگن خخخخخخ
  • مرصاد IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    9 1
    آره میترسیم ! میترسیم که همه چیز مملکتو بباد بدی !!
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    8 1
    آقای ظریف ،واقعا کاندیداتوری شما ترس داره ، اگر رئیس جمهور شوی ایران را در برجام ۲ تحویل می دهی
  • یک اصلاح طلب IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    3 1
    معلومه که می ترسیم آقای ظریف،برای رای آوردن شما چقدر تلاش کردیم،چقدر زحمت کشیدیم ولی شما با عملکردتان آبروی ما رو بردید!آبرو برای اصلاح طلبی باقی نزاشتین
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      2 1
      آفرین
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    7 1
    خخخ ترس .ازموده را ازمودن خطاست..
  • SE ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    8 1
    عامل برجامچای را اعتباری نیست
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    5 1
    کسی تا حالا نتوانسته پنجه کوچک امیر کبیر باشد چه برسد که مثل اوباشد
  • آرش IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    7 1
    به حرف های ضد و نقیض ظریف دقت کنید: قبل از این که آقای دکتر روحانی کاندیدای ریاست جمهوری سال ۹۲ شود همان زمان گفته بودم که هرکس در ایران پرونده هســته ای را حل کند، قربانی خواهد شــد و نه قهرمان. این حرف ظریف یعنی که این حال و روز برجام و خروج آمریکا رو پیشبینی می کرده وگرنه چه دلیلی داره در توافقی که به خوبی پیش رفته ایشون قربانی شود؟ ولی در جایی دیگر می گوید باید در نظر داشته باشید که ظهور پدیده آقای ترامپ یکی از منحصر به فردترین اتفاقات سیاســی در ایالات متحده و جهان به حساب می آید». آقای ظریف خودتم می دونی که بایدن و اوباما و ترامپ سر و ته یک کرباسن و غیر مستقیم اعتراف کردی. پس سعی نکن ترامپو از آمریکای مستکبر جدا کنی که حناتون دیگه رنگی نداره...
  • حسن IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    7 1
    هیچ می دانید به چه اندازه در شر مندگی پدر ها در مقابل فرزندانشان .متلاشی شدن خانواده ها .طلاق ها . اولین سرقت ها واولین فساد ها شریک هستید
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    6 1
    نمیخواد برا ریاست جمهوری خیز برداری.
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    5 1
    حقوق کارگر وبناهم درحال حاصر به برکت حصور شما شده روزانه ۵۰تا۵۰۰هزارتومان ولی موقت وفصلی وبا این گرونیها
  • کارشناس IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    3 1
    اره خودشونو خیس کردند
  • احمد IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    7 1
    آقای ظریف چه کاری در این 7 سال انجام دادید که حالا می خواهید رئیس جمهور شوید؟ من بجای شما از سنگ پای قزوین عذرخواهی می کنم!!
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    6 1
    با این کندی که تو برجام زدید ، تو رو خدا بیا کاندید شود !
  • عدالت IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    1 1
    اگر حرف نزنه اختلاف نميشه
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    5 1
    ظریف، ضعیف ترین وزیر خارجه پس از انقلاب هست
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
      2 1
      خداوکیلی ظریف بند انگشت کوچکه( از متکی تا خرازی وولایتی)نمیشه-یعنی اگر متکی ظریف بودند چنان بزجامی برای آمریکا میپختند که یک وجب آش روش بود-توفقط بدرد پرورش طوطی شکرشکن وسخنگو میخوری ودیگر هیچ
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    6 1
    تو بدرد کارگر وبنا بتن ریزی هم نمیخوری،چهدبرسه ریاست جمهوری-جدا چی درخودت ویا مردم دیدی که فکر میکنی رئیس جمهور میشی!؟فکر کردی معطل تو هستند
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    7 1
    خخخخخ این جملات ظریف اخره جکه تو المان به هواپیمای تو بنزین نمیدادن ..
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    4 1
    کارهای هسته ای را که بتن کردی!برجامت هم که بدرد خودت ورفقای امریکائیت خوردوحرف رهبر را گوش نکردی ودربرجام چیزهای اضافه کردی که خودت گیر کردی-مملکت وخلیج فارس را دادی اجاره به چینیها-کرونا را هم با رفقای چینیت اوردی درمملکت که دیگه حتی نمیشه برویم مسجد نمازودعابخوانیم--تعادل هم که نداری یا قهقه خنده یاقهر وگریه-حالا بگو خداوکیلی لیاقتت چیه!؟
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    7 1
    عجب!! چرا شما ها اینقدر متوهم هستید؟!
  • عطاالله IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    7 1
    ظریف جون جوک نگو مردیم از خنده
  • آرین IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    7 1
    کی به تو رای میده؟
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    9 1
    ظریف=ضعیف ترین وزیر خارجه
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
      1 6
      زنده باد اصلاحات
  • بهرام IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    4 1
    درسته من خیلی میترسم!!! در مقام وزارت این همه بلا بر سر این مملکت وارد کردید!!! رئیس جمهور؟؟؟ پناه به خدا!!!!حتما دلار میشه سیصدهزار تومان!!!! میگن درخت گردکان به این بلندی درخت خربزه الله اکبر!!!!؟؟؟
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    4 1
    واقعا اگرروحانی نبود برجامی نبود واگر برجامی نبود ظریفی هم نبود-خوب حالا آقائ ظریف خودت ولاهت بذار قاضی برای چی هستی!؟
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    2 1
    واقعا اگرروحانی نبود برجامی نبود واگر برجامی نبود ظریفی هم نبود-خوب حالا آقائ ظریف خودت کلاهتو بذار قاضی برای چی هستی!؟برجامو که دیگه همه ازحفظ هستند
  • حامد IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    5 1
    سلام ظریف خودش بهتر از هر کسی از محتوای پرونده های گوناگون خودش مطلع است . نمی آیدچون نمی تواند و باید بجای انتخابات به فکر دست و پا کردن پاسخ برای دادگاه باشد .
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    3 1
    آقای ظریف هیچکس از نامزدی شما هراس ندارد چون شما هم همانند دیگر دوستانتان با شکست سختی صحنه را ترک خواهی کرد و برای همیشه بازنشسته خواهی شد هر کسی در دولت روحانی باشد یا طرفدار آن و اصلح طلب و کارگزار باشد باید طعم تلخ شکست را به کام خود بچشد
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    4 1
    باز صد رحمت به احمدی نژاد حداقل دلار 3برابر کرد اما دوره روحانی با این اوضاع دلار 15 برابر میشه یا اجناس تا جایی بالا رفتن و بعد ترمز کشیدن الان کلا اقتصاد ترمز بریده
  • محمد IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    4 1
    آقای ظریف از ریاست جمهوری شما خیلی خیلی هم می ترسیم چون معلوم نیست با آن لبخندت جلوی دشمن مکار ننگ چند برجام دیگر را بر پیشانی کشور خواهی گذاشت
  • DE ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    5 1
    ظریف: از کاندیداتوری من در ۱۴۰۰ می‌ترسند. جناب ظریف بنده خدا پر بیجا نگفته ها . البته که از کاندیداتوری ظریف میترسند مگه برجام یادشون رفته .میاد انتخابات را هم برجام میرنه میره پی کارش باید هم ترسید
  • محسن IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    1 5
    واقعا یک سوال دارم اگر ترامپ نمی زد زیر برجام بازم این همه هجمه بود!! واقعا انصاف داشته باشید برجام ایراداتی داشت اما خوبی هاش یکیش آینه بعد چندین سال تحریم تسلیحاتی برداشته میشه،،بعد آگه برجام بد بود که آمریکا خبیث نمیزد زیرش. الان کشور دچار مشکل شده چون مردم دلار طلا میخرند انبار میکنند مثلا انبار کردن خیلی از اجناس!! انصاف و وجدان هم خوبه نگاه کنیم متوجه میشم نه اصلاح طلب نه اصول گرا دیگر به درد کرسی ریاست نمیخورند فقط یک جوان ک وابسته به هیچ حزبی نباشه ولی انقلابی وطن پرست پایبند به دین شریعت باید انتخاب کنیم ک وزیرهای نخبه و جوان انتخاب کند
  • IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    3 1
    والا من خو می ترسم. این ۸ سال کشور رو داغون کردین. انتظار دلری نترسیم. از این مردم کم حافظه بعید نیست که دوباره به اینا رای بدهند.
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    3 1
    حیله گری که سر خودمون کلاه گذاشتی!!!!!
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    3 1
    1400 بیا اگه مردی یا مردم را چیز فرض کردی یا نمیدونم این همه وقاحت از کجا آوردی علی الحساب بعدش فکر فرار و محاکمه باش برای کل 40 سال خیانت و علی الخصوص برجام جونت
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    4 1
    آقای ظرررررررریف به خدا ان گلابی برجامی هنووووز هضم نشده و رودل مردم مونده برعکس گلابی های ایرانی، این گلابی مشترک امریکا و غرب ، چنان در معده مردم جا خوش کرده که باید عمل شه تا رفع شه
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    5 1
    آقای ظریف قهر و غضب شما برای چیست ؟ تا کی می خواهید از پهلو به ملت ایران خنجر بزنید شما کجا فدایی ملت ایران بودید؟ اگر برجام چیز مشروحی بود شما دوچار لکنت نمی شدی شکست برجام در بهترین حالت نشانه عمق بی کفایتی و بی سوادی شماست برجام از لانه عنکبوت هم سست تر است برجام شما اگر قرارداد محکمی بود که اینگونه موجبات ذلت صاحبش نمی شد راستی نابودی برنامه هسته ای نشانه فداکاری شماست؟
  • US ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    4 1
    بابا شما چقدر ساده اید. اینا دارن افکار سنجی و تبلیغ زودهنگام و پیشدستانه میکنن برای کاندیتاتوری ظریف. اگه دیدن مردم واکنش مثبت نشون میدن به کاندیتاوری ظریف، که از حالا تبلیغ غیر مستقیم براش شروع شده و ذهن مردم در مسیر انتخاب ظریف فرموله شده و بعد کاندیدا میشه، اگر هم واکنش مردم منفی بود و دیدن از مردم برای ظریف آبی گرم نمیشه، کاندیداتوریش منتفی میشه......
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    3 1
    چقدر پرو ودنده پهن!رو که نیست،سنگ پای قزوینه
  • مهران AE ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    2 1
    با سلام آقای ظریف، کسی از کاندیداتوری شما واهمه ایی ندارد. واهمه ما از بی لیاقتیست.
  • حجت IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    3 1
    اقای ظریف شما به قدم زدن با شیطان کوچک یعنی جان کری بپرداز همین تو را بس
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    0 1
    اعنمادبه سقفتو برممم پرووویی به خدا یکی وبه ده راه ننیدادن میگفت منم گدخدا
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    0 1
    انشالله طریف میره و همانها که در زمانشان قطع نامه و تحریمهای بین المللی بر علیه ایران با اجماع شورای امنیت بر علیه ایران تصویب شد به قدرت میر سند اتهام ظریف عدم توانایی در لغو تحریم ها است همین که مدتی تعلیق هم کرده باید ممنون باشیم
  • محسن IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    0 1
    حالا بودید!
  • totonchyan IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    1 0
    سلام جناب ظریف فرموده بودید که از کاندیداتوری حضرتعالی می ترسند بله من می ترسم؛ می ترسم که باردیگر قرآن بر نیزه ظاهر شوند به لطایف الحیل این خیل عقل در گوش -دیگر عقلشان به چشمشان هم نیست -را بفریبند. جناب ظریف اگر ذره ای حس وطن دوستی در وجودتان هست اگر خون شهدا برایتان هنوز هم مقدس است خواهش می کنم این بار مارا واین ملت رابحال خود رهاکنید، به اندازه کافی ادای دین فرمودید وحماسه برجامی که سرودید برای نسلها ماندگار خواهد بود. ما را به خیرتو حاجت نیست شر نرسانید.
  • محمد IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    0 0
    بحث عافیت طلبی به کنار ولی آنچه مسلم است توحید دولتمردان ما خیلی ضعیف شده وبقیه مشکلات ما نیز از اینجانتیجه میشود.
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    0 0
    هرکس طرفدارFATF باشه، دستی بر #آتش دارد. به چهره ها نگاه نکنید! گردش مالی ناصواب، بیش از هر چیزی خطرناک تراست. افراد ناجور بین المللی[قاچاقچی ها، مافیا و...]، مهره هایی را در کشور جذب میکنن و با آنها حجم زیادی از منابع مالی را پولشویی میکنند. بخشی از آن در کشور میماند و بخشی دیگر دوباره با کدهای دولتی و رسمی به عنوان پول تمیز، به دارنده ی اصلی آن بازگردانده میشود.
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    0 0
    شما اصلاح طلبان جز بدبختی گرانی خیانت چیزی برای مردم ایران به ارمغان نیاورده اید دلار سر به فلک کشیده گرانی بی داد می کند نه تنها مردم دیگر به شما حزب اصلاحات رای نخواهند داد بلکه خواستار بیرون رفتن شما و اقازاده هایتان از بدنه نظام اسلامی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس